AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1 Skrevet 2. desember 2019 Vanligvis har jeg vanskelig for å sove når jeg skal noe viktig, våkner til stadighet gjennom natten/morningen. Men, ikke i dag... Våknet 10 minutter før eksamen startet, så hadde ingen sjanse til å rekke det. Og det til tross for at jeg hadde på en klokke som var utenfor rommet, samt alarm på mobil. Aner ikke hvordan jeg har skrudd de av. Huff, er så flau over meg selv. Dette har ingenting her å gjøre, men kan ikke si det til noen, men måtte få det ut likevel Anonymkode: 6c69b...efe
The Kitten Skrevet 2. desember 2019 #2 Skrevet 2. desember 2019 Det kan skje den beste. Typisk at man forsover seg på verst tenkelig tidspunkt. Se det positive i det. Nå har du veldig gode skanser til å gjøre det bra neste gang den avholdes. 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #3 Skrevet 2. desember 2019 Jeg har også forsovet meg en gang til munlig eksamen. På et lite fakultet var jeg så heldig at de lot meg få ny tid neste dag en time tidligere enn første egentlig skulle opp. Anonymkode: 22fd7...12c 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #4 Skrevet 2. desember 2019 Du kan vel møte opp inntil en time etter at eksamen har startet. Var sånn før, hvert fall. Anonymkode: 101c8...786 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #5 Skrevet 2. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan vel møte opp inntil en time etter at eksamen har startet. Var sånn før, hvert fall. Anonymkode: 101c8...786 På NTNU sine sider stod det inntil 15 minutter forsinket.. Så turte ikke dra. Hadde kanskje vært verdt et forsøk, men Anonymkode: 6c69b...efe
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #6 Skrevet 2. desember 2019 Du burde møtt opp sent, for å konte etter en time. På min skole gjelder følgende regel: «Dersom du ikke møter til eksamen til fastsatt tid, eller ikke leverer en besvarelse (hjemmeeksamen, mappevurdering og lignende) innen fristen, blir du registrert som ikke møtt. Ikke møtt regnes som et forsøk, og gir deg ikke rett til å melde deg opp til ny og utsatt eksamen» Anonymkode: 95585...716
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #7 Skrevet 2. desember 2019 Får du lov til å konte nå da? Du møtte jo ikke opp i det hele tatt Anonymkode: ddcb2...d5a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #8 Skrevet 2. desember 2019 Det har skjedd meg også🙄 Så er nok "vanlig" egentlig. Får ikke ta eksamen før i år altså det var i fjor høst dette skjedde. Tror det viktig å ikķe stresse så mye ang. eksamen. Jeg stresser mindre nå for nå er jeg mer dreven og kan stoffet da siden i fjor😆 Anonymkode: b0e9e...d6d
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #9 Skrevet 2. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får du lov til å konte nå da? Du møtte jo ikke opp i det hele tatt Anonymkode: ddcb2...d5a Er det NTNU så får hun nok ikke konte for det blir "ikke møtt". Hun får ta den i neste ordinære eksamen som blir neste høst tenker jeg. Anonymkode: b0e9e...d6d
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #10 Skrevet 2. desember 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde møtt opp sent, for å konte etter en time. På min skole gjelder følgende regel: «Dersom du ikke møter til eksamen til fastsatt tid, eller ikke leverer en besvarelse (hjemmeeksamen, mappevurdering og lignende) innen fristen, blir du registrert som ikke møtt. Ikke møtt regnes som et forsøk, og gir deg ikke rett til å melde deg opp til ny og utsatt eksamen» Anonymkode: 95585...716 Jeg vet. Men regnet med at jeg ikke fikk ta konten når jeg kom for sent og ikke fikk begynt på eksamen. Tenkte på det, men ville ikke kaste bort mye tid på det samt kanskje "krangle" med eksamensvakter. Anonymkode: 6c69b...efe
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #11 Skrevet 2. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet. Men regnet med at jeg ikke fikk ta konten når jeg kom for sent og ikke fikk begynt på eksamen. Tenkte på det, men ville ikke kaste bort mye tid på det samt kanskje "krangle" med eksamensvakter. Anonymkode: 6c69b...efe Er du seriøs nå? Wow Anonymkode: ddcb2...d5a 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #12 Skrevet 2. desember 2019 Blir i hvert fall registrert som et forsøk. Så blir det vel neste høstsemester du får tatt eksamen. Håper du får gå opp til neste emne da. Siden du ikke ville kaste bort tid som du sier. Anonymkode: 33134...157 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #13 Skrevet 2. desember 2019 Du, dette får bra! Jeg tok feil av eksamensdatoen i høst, og må ta den til våren. Ser på det som en mulighet til å gjøre det bedre enn originale eksamen. Det meste jeg "taper" på det er ett år, altså ingenting i den store sammenhengen. Går du på skole, jobber eller annet i mellomtiden? Anonymkode: fa4f9...117 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #14 Skrevet 2. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du, dette får bra! Jeg tok feil av eksamensdatoen i høst, og må ta den til våren. Ser på det som en mulighet til å gjøre det bedre enn originale eksamen. Det meste jeg "taper" på det er ett år, altså ingenting i den store sammenhengen. Går du på skole, jobber eller annet i mellomtiden? Anonymkode: fa4f9...117 Jepp! Hadde ikke gjort det bra i dag uansett... Heldigvis går faget til våren også, selv om det blir hardt å ta 5 fag da, så kan jeg jo det meste av stoffet uansett. Går på skole, så bare dro på skolen og begynte å lese til den neste eksamenen (har 3 til). Har også jobb... Anonymkode: 6c69b...efe 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #15 Skrevet 2. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du seriøs nå? Wow Anonymkode: ddcb2...d5a Ja...... Anonymkode: 6c69b...efe
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #16 Skrevet 2. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir i hvert fall registrert som et forsøk. Så blir det vel neste høstsemester du får tatt eksamen. Håper du får gå opp til neste emne da. Siden du ikke ville kaste bort tid som du sier. Anonymkode: 33134...157 Hmm, hva mener du med at jeg får gå opp til neste emne? Får jo det? Anonymkode: 6c69b...efe
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #17 Skrevet 2. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hmm, hva mener du med at jeg får gå opp til neste emne? Får jo det? Anonymkode: 6c69b...efe Noen emner krever st du har bestått diverse tidligere eksamener først. Spørs helt hvilket studie du går Anonymkode: 95585...716 1
skruf Skrevet 2. desember 2019 #18 Skrevet 2. desember 2019 Det jeg skriver nå hjelper deg ikke så mye akkurat nå, men til neste gang må du lage deg et vekke-system sånn at du kommer deg opp i tide. Alarm på telefonen er ikke nok alene, du burde kjøpe deg ei fysisk vekkerklokke som bråker skikkelig. Gjerne ei sånn som er i metall med to bjeller på hver side der en hammer slår hardt og hurtig i bjellene. Den bråker noe innmari, får nesten hjertestans av den (og mulig resten av nabolaget våkner også..). Sett gjerne klokka langt unna senga sånn at du fysisk må ut av senga for å slå den av. Hvis du bor i kollektiv så kunne du og romkameratene dine hatt ei ordning der dere passer på å vekke hverandre før eksamener hvis dere likevel må opp på ca samme tidspunkt. Eller spør familie eller venner om å ringe deg for å forsikre om at du er våken. Datteren min studerer også på NTNU, og hun er et skikkelig murmeldyr med godt sovehjerte, så en av hennes største frykt er nettopp dette med å forsove seg til eksamen (og grunnen til at jeg kjøpte den vekkerklokka som bråker noe sinnsykt til henne) Jeg skjønner at dette er skikkelig kjipt for deg, men prøv å ikke straffe deg selv for dette. Å forsove seg kan skje den beste, og desember med siste innspurt og eksamener før jul er tøft for studenter. Du vil få en ny sjanse til å ta denne eksamenen, om enn litt forsinket. Nå får du også enda bedre tid til å lese 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #19 Skrevet 2. desember 2019 6 timer siden, skruf skrev: Det jeg skriver nå hjelper deg ikke så mye akkurat nå, men til neste gang må du lage deg et vekke-system sånn at du kommer deg opp i tide. Alarm på telefonen er ikke nok alene, du burde kjøpe deg ei fysisk vekkerklokke som bråker skikkelig. Gjerne ei sånn som er i metall med to bjeller på hver side der en hammer slår hardt og hurtig i bjellene. Den bråker noe innmari, får nesten hjertestans av den (og mulig resten av nabolaget våkner også..). Sett gjerne klokka langt unna senga sånn at du fysisk må ut av senga for å slå den av. Hvis du bor i kollektiv så kunne du og romkameratene dine hatt ei ordning der dere passer på å vekke hverandre før eksamener hvis dere likevel må opp på ca samme tidspunkt. Eller spør familie eller venner om å ringe deg for å forsikre om at du er våken. Datteren min studerer også på NTNU, og hun er et skikkelig murmeldyr med godt sovehjerte, så en av hennes største frykt er nettopp dette med å forsove seg til eksamen (og grunnen til at jeg kjøpte den vekkerklokka som bråker noe sinnsykt til henne) Jeg skjønner at dette er skikkelig kjipt for deg, men prøv å ikke straffe deg selv for dette. Å forsove seg kan skje den beste, og desember med siste innspurt og eksamener før jul er tøft for studenter. Du vil få en ny sjanse til å ta denne eksamenen, om enn litt forsinket. Nå får du også enda bedre tid til å lese De vekkerklokkene er bare fantastiske. Jeg hadde en sånn da jeg var liten. Noe HELT annet enn en mobil man ender opp med å snooze! Anonymkode: 7ca48...36b 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #20 Skrevet 2. desember 2019 Hadde en til klokke ja. Den var på kjøkkenet utenfor soverommet, klarte likevel å skru den av på et vis Anonymkode: 6c69b...efe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå