AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1 Skrevet 2. desember 2019 Jeg sliter veldig å forstå hvordan noen kan benekte at at holocaust skjedde, og når jeg hører eller leser om noen som fornekter det, så har jeg automatisk tanker om hvilken type person det er. Mine fordommer er at personen er høyre ekstrem og at personen har ganske sterke meninger om folkegrupper og tilhørlighet, og at de ofte tenker at enkelte mennesker er bedre enn andre. Hvorfor tenker jeg dette? Jeg tenker at for at man skal nekte for noe som holocaust, så må man ha en overbevisning som gjør at man er åpen for en slik konspirasjonsteori. Jeg tenker at man må ha en fordel av å tro det, at det kanskje kan bekrefte eller støtte opp ens eget syn på verden. Har dere hørt om noen fornektere som ikke er høyreekstrem? Anonymkode: eb480...6c2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #2 Skrevet 3. desember 2019 På 2.12.2019 den 10.12, AnonymBruker skrev: Har dere hørt om noen fornektere som ikke er høyreekstrem? Anonymkode: eb480...6c2 Nei. En skulle jo kanskje tro at det var et par sjeler der ute som kanskje tenkte at "dette er det sykeste jeg har lest" som kanskje håpet på at holocaust ikke fant sted, men sånn er det jo ikke. Amøbene som benekter holocaust er antisemittiske. (Det aller komiske er at flere av disse tvilerne sikkert ville havnet i en leir for 75 år siden de også, men det ser de ikke helt selv.) Anonymkode: 3a2c5...20d
Kågebruker Skrevet 3. desember 2019 #3 Skrevet 3. desember 2019 At Holocaust skjedde er faktum. Det er ikke mulig å mene noe annet hvis man er mentalt på plass. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #4 Skrevet 4. desember 2019 Sjansen for at de også er høyreekstreme er nok veldig nærme 100%, ja. Anonymkode: ab9c6...21d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå