Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i en annen kommune enn jeg bor i. Er for tiden sykemeldt grunnet årsaker på jobb. Har derfor blitt kontaktet av Nav - noe jeg ventet, men er ikke kontaktet av Nav i bostedskommunen min, men i kommunen jeg jobber. 

Dette er en liten kommune der alle kjenner alle, og personen fra Nav omtalte sjefen min ved fornavn, og brukte ikke etternavnet. 

Jeg er litt redd for at relasjonene innad i kommunen er for nære, og reagerte også på at det er Nav i kommunen jeg jobber i som har saken min. Har jeg grunn til å være skeptisk? 

Anonymkode: 0e7ca...fb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er kommunene/nav-kontoret slått sammen? Det skal følge din folkeregistrerte adressen din. Så i utganspunktet skal du bli fulgt opp av nav-kontoret i din bostedskommune. 

Anonymkode: f7ec8...ba7

• Liker 1
Skrevet

Er bedriften du jobber i en IA-bedrift? Alle IA-bedrifter har en egen IA-kontaktperson knyttet til sitt NAV-kontor, eller i distriktet. Siden du sier at grunnen til sykemeldingen din har med jobben å gjøre, kan det hende at det er derfor du er blitt kontaktet av NAV i den kommunen du jobber. Denne NAV-personen skal bistå bedriften i å finne løsninger som forebygger sykefravær, får folk tilbake i jobb og får folk til å stå lenger i jobb. 

Når det gjelder deg som person, og ditt sykefravær, er det NAV i din kommune som er rette instans, men som AB over her skriver er noen NAV-kontorer interkommunale. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er kommunene/nav-kontoret slått sammen? Det skal følge din folkeregistrerte adressen din. Så i utganspunktet skal du bli fulgt opp av nav-kontoret i din bostedskommune. 

Anonymkode: f7ec8...ba7

Nei, kommunene er ikke slått sammen. Eller, de er begge slått sammen, men ikke med hverandre, men andre kommuner. 

51 minutter siden, Ullvott skrev:

Er bedriften du jobber i en IA-bedrift? Alle IA-bedrifter har en egen IA-kontaktperson knyttet til sitt NAV-kontor, eller i distriktet. Siden du sier at grunnen til sykemeldingen din har med jobben å gjøre, kan det hende at det er derfor du er blitt kontaktet av NAV i den kommunen du jobber. Denne NAV-personen skal bistå bedriften i å finne løsninger som forebygger sykefravær, får folk tilbake i jobb og får folk til å stå lenger i jobb. 

Når det gjelder deg som person, og ditt sykefravær, er det NAV i din kommune som er rette instans, men som AB over her skriver er noen NAV-kontorer interkommunale. 

Ja, det er IA bedrift. Men jeg er skeptisk siden personen på Nav omtaler sjefen min på fornavn. Er redd for at de to da rotter seg sammen mot meg, og finner løsninger som gagner arbeidsgiver og ikke meg. 

Jeg skjønner liksom ikke hvorfor ikke jeg kan ha en kontaktperson i Nav i min bostedskommune, et Nav-kontor som er nøytralt i forhold til min arbeidsplass. 

ts

Anonymkode: 0e7ca...fb2

Skrevet

Husk at vi ikke lever i 1952. Det er vanlig å omtale andre ved fornavn, også ledere. Den NAV-ansatte som ringte deg regner nok med at du kan navnet på sjefen din. Ingen vits i å bruke etternavnet da. 

Og finnes det noen grunn til at NAV og kommunen skal rotte seg sammen mot deg? Det høres ut som at du har et litt negativt utgangspunkt. 

Anonymkode: 4b68e...86f

• Liker 1
Skrevet

Det er flere NAV-kontor iallefall på Østlandet der den sykemeldte blir fulgt opp av Nav- kontoret i kommunen der arbeidsplassen ligger. Dette for å se om arbeidsplassene å bli bedre på sykefraværsoppfølging og forebygging av sykefravær dersom de alltid får bistand fra de samme nav- ansatte og ikke må veksle mellom x antall nav- kontor. 

Anonymkode: 0e478...ee5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...