Gå til innhold

Godt forhold til deres Mamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma er verdens beste og har alltid vært kjærlig, gitt oss alt vi trengte i oppveksten (meg og min bror). Nå som hun og pappa har blitt pensjonister, så er de oppi hverandre hele tiden. Så bra tenker dere, å ja! Det er det. Koselig for de å bruke masse god tid til hverandre. 

Men kunne av og til ønske at hun var litt mer initiativsrik og ville komme på et spontant besøk, eller ringe meg for å høre om jeg ble med på shopping eller noe lignende. Hun er igrunnen med pappa hele tiden og det er såvidt de kommer innom for å få kaffe o.l. De vil ikke mase på, men det er deg jo ikke. Jeg som er mye alene med mine barn vil jo bare være glad for besøk, mannen min har reisejobb og er borte opptil 3 uker av gangen til tider.

Siden jeg også har en yngre bror, så ligger det litt i kortene at en "jentetur" eller en liten reise av og til ville vært koselig. Bare meg og mamma.. Kan det være generasjonen som er slik? Hvordan har dere det? Eller er jeg kravstor? 

K.k

Anonymkode: 7ff09...7f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt kravstor kanskje.. Men dette kommer fra en dame som ikke ser min egen mor utenom bursdager og annenhver jul (og hvis vi drister oss til besøk ellers så kommer hun med så sykt mange stikk og spydige, direkte slemme, kommentarer.. At jeg gråter i bilen og er så utenfor toleransevinduet mitt at jeg kjefter på ungene for "ingenting" i et par timer før besøket.

Vet ikke hva man bør kunne forvente egentlig.. Men tar ikke hun initiativet så får du gjøre det. Det verste som kan skje er at du får nei. Begynn med en jentekveld med god middag og vin? Fiks sjåfør så hun ikke trenger å tenke på at din far må hente henne, da avslutter hun definitivt tidlig. 

Anonymkode: d4f91...762

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt kravstor kanskje.. Men dette kommer fra en dame som ikke ser min egen mor utenom bursdager og annenhver jul (og hvis vi drister oss til besøk ellers så kommer hun med så sykt mange stikk og spydige, direkte slemme, kommentarer.. At jeg gråter i bilen og er så utenfor toleransevinduet mitt at jeg kjefter på ungene for "ingenting" i et par timer før besøket.

Vet ikke hva man bør kunne forvente egentlig.. Men tar ikke hun initiativet så får du gjøre det. Det verste som kan skje er at du får nei. Begynn med en jentekveld med god middag og vin? Fiks sjåfør så hun ikke trenger å tenke på at din far må hente henne, da avslutter hun definitivt tidlig. 

Anonymkode: d4f91...762

Det kjipe er det at hun er så inderlig avhengig av pappa. Hun kommer aldri på besøk uten han. Av og til hadde det bare fint å hatt en mor og datter prat. Ser noen av venninnene mine har det motsatte. Initiativsrik og kommer innom med både det ene og det andre . Ikke så lett for meg å "jage" bort han en kveld😆

Skrevet

Jeg har ingen kontakt med min mor. Og det er det beste valget jeg har tatt for meg selv noensinne. 

• Liker 2
Gjest Krampus
Skrevet

Har et bedre forhold til pappa, alltid hatt det. Men har ikke et dårlig forhold med mamma. Hun stikker innom når hun er ute og går tur, eller hvis hun har middagsrester hun vil bli kvitt. Men vi har ikke dype samtaler eller drar på shopping. Det hadde vært mere naturlig å gjøre med pappa. 

Skrevet

Det er utrolig mange med morskomplekser her på kvinneguiden, så du vil nok ikke få så mange positive tilbakemeldinger. Jeg selv får ofte besøk av min mor alene. Hun kommer på besøk ofte rett etter jobb, så da har hun jo ikke med seg noen andre. Men du sier jo at moren din er pensjonist, så da er det kanskje ikke like lett for henne å være impulsiv lenger. 

Anonymkode: 64236...dc5

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er utrolig mange med morskomplekser her på kvinneguiden, så du vil nok ikke få så mange positive tilbakemeldinger. Jeg selv får ofte besøk av min mor alene. Hun kommer på besøk ofte rett etter jobb, så da har hun jo ikke med seg noen andre. Men du sier jo at moren din er pensjonist, så da er det kanskje ikke like lett for henne å være impulsiv lenger. 

Jeg klager da ikke, jeg har jo ei gjennomført snill mamma. Er heldig som alltid har hatt mamma der. Vi gikk mye turer før og jeg kjenner kanskje litt på det. At hun har sluppet litt og heller lever et rolig liv med pappa. Før var deg alltid meg og Mamma. Det er nok helt sikkert en grunn for at hun er mer med Pappa nå😊 

Ts 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg klager da ikke, jeg har jo ei gjennomført snill mamma. Er heldig som alltid har hatt mamma der. Vi gikk mye turer før og jeg kjenner kanskje litt på det. At hun har sluppet litt og heller lever et rolig liv med pappa. Før var deg alltid meg og Mamma. Det er nok helt sikkert en grunn for at hun er mer med Pappa nå😊 

Ts 

Nei, jeg mente ikke deg. Har bare lagt merke til i flere tråder her inne at det er mange som av forskjellige årsaker har morskomplekser. 

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg mente ikke deg. Har bare lagt merke til i flere tråder her inne at det er mange som av forskjellige årsaker har morskomplekser. 

Helt enig med deg... 

Ts,:)

Skrevet

Godt forhold til mamma. Bor like ved. Snakker med henne nesten daglig, spise middager sammen 2-3 ganger i måneden. Hun stiller opp og hjelper til med barna og er her for oss. Vi stiller opp for henne om det er noe hun trenger. 

Familie skal hjelpe hverandre og stille opp for hverandre. 

Anonymkode: 70c8f...e5b

Skrevet

Samme greia her. Med min mor handler det nok om at hun har blitt usikker og engstelig med alderen og har dårlig helse. Hun tør ikke kjøre bil lenger og orker ikke ta bussen, så pappa kjører henne overalt. Men nå har vi aldri hatt mor og datter-tid så det er forsåvidt ikke noe nytt.

Anonymkode: 6dcd7...aa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...