AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1 Skrevet 2. desember 2019 Hei! Jeg har gradert sykemelding og lurer på om arbeidsgiver kan gi meg permisjon med lønn for å reise på ordinær ultralyd, eller om jeg må avspasere timer jeg har spart opp selv fordi jeg er delvis sykemeldt.. Noen som vet? Anonymkode: 4e755...a58
Whistler Skrevet 2. desember 2019 #2 Skrevet 2. desember 2019 Kan ikke du bare dra til ultralyd på de timene du er sykemeldt? 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #3 Skrevet 2. desember 2019 Sykemeldingen er nettopp til for å brukes til sånt, undersøkelser, behandling osv. Anonymkode: 58e18...e5e 1
Sykepleier1 Skrevet 2. desember 2019 #4 Skrevet 2. desember 2019 (endret) . Endret 2. desember 2019 av Sykepleier1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #5 Skrevet 2. desember 2019 Det er ikke mulig å endre timen nå før jul, jeg har ikke valgt dag og tidspunkt selv.. Man har rett på permisjon med lønn i forbindelse med svangerskapskontroller, er det andre regler ved gradert sykemelding mener dere? Anonymkode: 4e755...a58
Whistler Skrevet 2. desember 2019 #6 Skrevet 2. desember 2019 Kan du ikke heller be/søke om PML for å dra på ultralyd i stedet for å måtte komme trekkende med fasit fra KG først? Regelverket er det samme, men om du har femti % redusert arbeidstid pga sykemelding er det rimelig sjefen/arbeidsgiver bare gir 50% av tiden som PML.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #7 Skrevet 2. desember 2019 2 minutter siden, Whistler skrev: Kan du ikke heller be/søke om PML for å dra på ultralyd i stedet for å måtte komme trekkende med fasit fra KG først? Regelverket er det samme, men om du har femti % redusert arbeidstid pga sykemelding er det rimelig sjefen/arbeidsgiver bare gir 50% av tiden som PML. Det du sier gir ikke mening, hun må jo ha et visst antall timer for å kunne gjennomføre ultralyden. Poenget her var vel at tidspunktet er satt opp på en tid hun egentlig har avtale om å jobbe. TS, permisjon fra resterende jobbprosent har også noe å si for nav mtp sykepenger, så jeg ville faktisk hørt med dem først. Anonymkode: 6ecfe...94d
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #8 Skrevet 2. desember 2019 Jeg skal søke om permisjon så får nok svar i løpet av de neste dagene. Lurte bare på om noen hadde erfaringer de ville dele nå før jeg får svar på søknaden. Anonymkode: 4e755...a58
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #9 Skrevet 2. desember 2019 14 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke mulig å endre timen nå før jul, jeg har ikke valgt dag og tidspunkt selv.. Man har rett på permisjon med lønn i forbindelse med svangerskapskontroller, er det andre regler ved gradert sykemelding mener dere? Anonymkode: 4e755...a58 Du har rett på fri med lønn dersom du ikke kan få time utenom arbeidstid. Da tenker jeg at utenfor arbeidstid er utenom den tiden du egentlig skulle vært på jobb. Jeg forsøkte alltid å legge svangerskapskontroller utenom den tiden jeg skulle være på jobb da jeg var gradert sykemeldt, men gikk ikke det, så ble det permisjon med lønn. Anonymkode: 4e4a9...1e9 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #10 Skrevet 2. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du har rett på fri med lønn dersom du ikke kan få time utenom arbeidstid. Da tenker jeg at utenfor arbeidstid er utenom den tiden du egentlig skulle vært på jobb. Jeg forsøkte alltid å legge svangerskapskontroller utenom den tiden jeg skulle være på jobb da jeg var gradert sykemeldt, men gikk ikke det, så ble det permisjon med lønn. Anonymkode: 4e4a9...1e9 Jeg søkte heller aldri om dette. Jeg bare informerte arbeidsgiver om at jeg skulle på svangerskapskontroll, og spurte om hvordan jeg skulle føre det i timelista, siden det ikke sto som egen kode. Anonymkode: 4e4a9...1e9
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #11 Skrevet 2. desember 2019 Hos oss er Personalhåndboken helt tydelig. Vi får alltid fri med lønn for sykehustimer. Hvis du har forsøkt å flytte timen til en dag du ikke skulle jobbe pga. sykmelding, og det ikke går, ville jeg søkt om fri med lønn. Anonymkode: c4836...ebe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå