Gjest Albbas Skrevet 2. desember 2019 #1 Skrevet 2. desember 2019 Tips til hva vi kan finne på? Han er ikke så syk at han orker å se på tv hele dagen, han kjeder seg, men greier ikke leke alene (når han er frisk greier han det). Prøver jeg å leke med han blir babyen sinna, så det må være noe som er litt babyvennlig også (som en baby synes er gøy å se på). Boklesing eller lego er for eksempel vanskelig. 😛 Kom gjerne med tips som kanskje ikke er nyttige for oss men kan passe andre med syke barn. Hva gjør dere når dere har halvsyke barn hjemme?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #2 Skrevet 2. desember 2019 Baby må lære først som sist at bror får oppmerksomhet også hvertfall. Du kan ikke ignorere treåringen fordi baby ikke liker det. Sangleker er fint for begge. Bade i balje. Lage pepperkaker. Anonymkode: ec6a9...b5e 7
Gjest Albbas Skrevet 2. desember 2019 #3 Skrevet 2. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan ikke ignorere treåringen fordi baby ikke liker det. Anonymkode: ec6a9...b5e Det har vel ingen foreslått heller???
Outlander Skrevet 2. desember 2019 #4 Skrevet 2. desember 2019 1 minutt siden, Albbas said: Det har vel ingen foreslått heller??? Ummm...Deg? 18 minutter siden, Albbas said: Prøver jeg å leke med han blir babyen sinna
Outlander Skrevet 2. desember 2019 #5 Skrevet 2. desember 2019 Poenget er at om baby blir sint eller ikke så må den lære at noen ganger må du fokusere på 3 åringen - den må bare være sint. Her gikk det mye duplo men hvor gammel er babyen? 1
Gjest Albbas Skrevet 2. desember 2019 #6 Skrevet 2. desember 2019 13 minutter siden, Outlander said: Ummm...Deg? Og hvor skriver jeg at jeg skal ignorere storebroren? Kan du peke på det? Men storebror vil leke med Lego, det er helt håpløst å kombinere med en baby som putter alt i munnen. Det er jo derfor jeg spør om forslag til hva vi kan finne på. Hvis planen var å ignorere storebror hadde jeg jo ikke skrevet her. Kjære vene, KG skuffer aldri. Storebror er en sympatisk gutt så han synes ikke det er greit å stenge lillesøster ute mens hun griner for at han skal leke med Lego. Dette skulle egentlig være en positiv tråd håpet jeg, med råd om hvordan engasjere en småsyk gutt samtidig som en baby er med på slep. Han er dessverre litt lei duplo, lego er det store for tiden.
Outlander Skrevet 2. desember 2019 #7 Skrevet 2. desember 2019 Men kjære deg- du blir totalt krenket på noe veldig smått. Vi har alle vært der så skjønner problemstillingen din. Du har ikke sagt hvor gammel babyen er - det har mye å si. La han sitte på bordet og leke med legoen sin og sette babyen i tripp trapp stolen med duplo. La han tegne, hjelpe han å klippe ut snøfnugg ut av papir til jul, Lage en stor "fort" med masse dyner/laken i stuen og etter den er ferdig ser dere to på film når babyen sover. 1
Gjest Albbas Skrevet 2. desember 2019 #8 Skrevet 2. desember 2019 Krenket faktisk. Jaja. Takk for forslag, selv om du måtte anklage meg for å ignorere den syke samtidig.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #9 Skrevet 2. desember 2019 Trolldeig/modellkitt eller tegning er fint, for da kan baby sitte ved siden av med bordet og føle seg inkludert. 😊 Min treåring syns også det er gøy å leke hus eller butikk med store pappkasser, det vil kanskje babyen like også (avhengig av alder såklart). Anonymkode: 6a81a...d13 2
Gjest Albbas Skrevet 2. desember 2019 #10 Skrevet 2. desember 2019 15 minutter siden, AnonymBruker said: Trolldeig/modellkitt eller tegning er fint, for da kan baby sitte ved siden av med bordet og føle seg inkludert. 😊 Min treåring syns også det er gøy å leke hus eller butikk med store pappkasser, det vil kanskje babyen like også (avhengig av alder såklart). Anonymkode: 6a81a...d13 Butikk med kasser var lurt, det har vi ikke gjort før! 😀
Hactar Skrevet 2. desember 2019 #11 Skrevet 2. desember 2019 Kan dere leke med lego i litt «ordnede» former (ved et bord el.l), så storebror kan ha lego mens babyen får duploen? Da kan du ha mer kontroll på at legoen ikke blir spist.
Gjest Albbas Skrevet 2. desember 2019 #12 Skrevet 2. desember 2019 46 minutter siden, Hactar said: Kan dere leke med lego i litt «ordnede» former (ved et bord el.l), så storebror kan ha lego mens babyen får duploen? Da kan du ha mer kontroll på at legoen ikke blir spist. Det kan vi prøve, har ikke falt meg inn en gang. Men først skal vi pynte pepperkakehus! 😃
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #13 Skrevet 2. desember 2019 Lek doktor. Alle bytter på å være pasient. Lytt på hjertet, se i øret etc. Hvis baby er for liten til å være doktor er baby alltid pasient. Anonymkode: 31a2a...d32 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #14 Skrevet 2. desember 2019 Kommer veldig an på hvor gammel babyen er. Anonymkode: 829f1...fcc
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #15 Skrevet 3. desember 2019 Kommer an på hvor gammel baby er. Men jeg fant ut, med to små, at alle "montesory" type aktiviteter slo veldig an. Trolldeig eller liknende - blir samme som plastelina med ikke giftig, og babyen kan ha det i munn. https://www.kk.no/mamma/oppskrift-pa-trolldeig/63939161 Diverse ris, tørkete linser, bønner, med konditørfarge i, i langpanne - og med "grave"-redskaper som skje, øs, osv. Veldig gøy, må støvsuge huset etterpå men kan være verdt det. Snø/is, og farge på flaska eller noe liknende, veldig gøy å drype på. Sand, kinetisk sand - men her må du ha baby som sluttet med å dra alt i munn. Anonymkode: 781f4...54c 1
Gjest Albbas Skrevet 3. desember 2019 #16 Skrevet 3. desember 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Kommer an på hvor gammel baby er. Men jeg fant ut, med to små, at alle "montesory" type aktiviteter slo veldig an. Trolldeig eller liknende - blir samme som plastelina med ikke giftig, og babyen kan ha det i munn. https://www.kk.no/mamma/oppskrift-pa-trolldeig/63939161 Diverse ris, tørkete linser, bønner, med konditørfarge i, i langpanne - og med "grave"-redskaper som skje, øs, osv. Veldig gøy, må støvsuge huset etterpå men kan være verdt det. Snø/is, og farge på flaska eller noe liknende, veldig gøy å drype på. Sand, kinetisk sand - men her må du ha baby som sluttet med å dra alt i munn. Anonymkode: 781f4...54c Takk for kule tips! Baby er 7 mnd, men hun blir jo større så alle forslag er nyttig.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #17 Skrevet 3. desember 2019 Utnytt tiden når babyen har lurene sine! Baking er gull på sånne dager. Lek med perler eller annet småtteri som babyen ikke kan være med på når den sover. Gjør husarbeid sammen, brette klær eller vaske med klut/mopp for eks. Tips til fellesaktiviteter: blås såpebobler på dem, dans sammen, rim og sang, bygg hytte, flytt dere til et annet rom/etasje som dere ikke er til vanlig. Bruk spisebordet for det det er verdt, de kan sitte sammen å bygge lego for eks. Når de sitter i hver sin stol blir det ikke krangling og knusing av byggverk. Tegning og puslespill kan også skje på bordet uten at babyen får ødelagt. Så kan babyen øve seg på å leke selv imens Anonymkode: b5833...bf8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #18 Skrevet 3. desember 2019 2 hours ago, Albbas said: Takk for kule tips! Baby er 7 mnd, men hun blir jo større så alle forslag er nyttig. ja men da går jo dere rett i den perfekte alderen for denne type lek! Det er sånn jeg overlevde frem til minste var mye større og vi kunne leke mer avanserte lek, og være mer ute. Du finner massevis av tips på pinterest, søk på «montesorri toddler» eller noe sånn. Det var like gøy for eldste som da var 3 år gammel. Mine er alt blitt 3 og 5 men de leker kjempefint sammen fortsatt. Og de liker fortsatt å holde på sånn type aktiviteter iblant. Anonymkode: 781f4...54c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå