Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vel alltid vært kristen, men i benektelse og ikke praktiserende. Jeg er vel hva man kan se på som et svart får, en synder og ingen god kristen. Men i det siste har jeg fått en lyst til å be, hvorfor vet jeg egentlig ikke. Men hvem skal jeg be til? Ber man til Gud eller Jesus? 

Anonymkode: ec9d9...b02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ber til Gud eller Jesus blir vel det samme, er jo samme fyren. Er mange som ber til de forskjellige helgenene og...

Anonymkode: e98e6...33f

• Liker 1
Skrevet

Det går fint an å henvende seg til Jesus siden Jesus= Gud.

Anonymkode: 6c175...35c

• Liker 1
Skrevet

Abba vår far i himmelriket 

Skrevet

I følge det Jesus sier i bibelen, så skal du be til Gud  din himmelske far og avslutte bønnen i Jesus Kristus navn fordi Jesus er veien til Gud etter at han ofret seg selv for at en hver som tror på ham skal få evig liv.

Anonymkode: 4900f...2e6

Skrevet

Det er nok ett fett 

Skrevet

Det er  IKKE  det same hvem man ber til . Dette er gjort helt klart i bibelen .

Skrevet

Ikke be til mennesker jesus, men Gud som den ene og allmektige. 

Anonymkode: c5163...273

Skrevet

Belphegor eller leviathan

Anonymkode: 0369b...cdd

Skrevet

Belphegor eller leviathan

Anonymkode: 0369b...cdd

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er en ekte troende , kristen person, så er du laaaangt ute å kjøre hvis du ser på Jesus som "bare" et menneske...

Du kommer nemlig ikke til Gud uten Jesus.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er en ekte troende , kristen person, så er du laaaangt ute å kjøre hvis du ser på Jesus som "bare" et menneske...

Du kommer nemlig ikke til Gud uten Jesus.

• Liker 2
Skrevet

Uten jesus vei, ja. Det vil si å be til Gud, ikke Jesus.

Anonymkode: 17147...c5c

Skrevet
På 2.12.2019 den 1.46, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel alltid vært kristen, men i benektelse og ikke praktiserende. Jeg er vel hva man kan se på som et svart får, en synder og ingen god kristen. Men i det siste har jeg fått en lyst til å be, hvorfor vet jeg egentlig ikke. Men hvem skal jeg be til? Ber man til Gud eller Jesus? 

xD

Skrevet
På 2.12.2019 den 2.06, AnonymBruker skrev:

Om du ber til Gud eller Jesus blir vel det samme, er jo samme fyren. Er mange som ber til de forskjellige helgenene og...

Anonymkode: e98e6...33f

Såkalte helgener skal man i hvert fall ikke be til. For en kristen, blir det avgudsdyrkelse.

Anonymkode: 65304...436

• Liker 1
Skrevet

Begynn å lese bibelen selv. Det er en god hjelp. Finn et godt kristent miljø, ikke noen som bare sier de er det. Mye vranglære i såkalte kristne forsamlinger i dag.

Anonymkode: 65304...436

• Liker 1
Skrevet

Treenigheten. Gud , Jesus og Den hellige ånd. Du er selvfølgelig tilgitt .

• Liker 1
Skrevet
På 2.12.2019 den 2.22, AnonymBruker skrev:

Det går fint an å henvende seg til Jesus siden Jesus= Gud.

Anonymkode: 6c175...35c

Jesus er ikke Gud, Jesus er Gud sin sønn.

Anonymkode: 195b5...777

• Liker 1
Skrevet

Jeg foreslår at du prøver begge deler, også fortsetter du å be til den av de som svarer 😉

Skrevet

Be til den eller de eller det du vil, Ts. Det er din bønn, så det er ditt valg. Be til våren, vinteren, Odin, oldefaren din eller løvetann. Hvem du ber til er nemlig helt uvesentlig. Det er hva du ber om og hvordan du følger opp din egen bønn som betyr noe.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jesus er ikke Gud, Jesus er Gud sin sønn.

Anonymkode: 195b5...777

Altså, joda. Selvsagt er det sånn fortellingen går. Djevelen er Guds tidligere høyre hånd. Men det er jo bare en historie funnet opp av folk i riktig gamle dager, så det er ikke veldig nøye det der persongalleriet.

Anonymkode: eb5af...278

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...