Jens Skrevet 29. mai 2005 #1 Skrevet 29. mai 2005 Har sinnsykt vondt i halsen, og er så redd for å smitte sønnen min på 3 uker. Kan han bli smittet?
Gjest Embla s Skrevet 29. mai 2005 #2 Skrevet 29. mai 2005 Hvis han får morsmelk er han vel ganske godt beskyttet. Om han får mm, vet jeg ikke hvor utsatt han er.
Jens Skrevet 29. mai 2005 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2005 Han får morsmelk erstatning. Hva gjør man vanligvis hvis man er syk og har baby da??
Vimsevips Skrevet 29. mai 2005 #4 Skrevet 29. mai 2005 Ja, barnet kan bli smittet. Og så lenge du er frisk nok til å passe på ham, er det du som må gjøre det. Blir du derimot skikkelig syk, ja, da får dere vurdere om pappaene må være hjemme en dag for å hjelpe til. I så fall er dere jo heldige siden gutten alt er vant til flaske
Jens Skrevet 29. mai 2005 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2005 Men, er det ikke farlig for en 3 uker gammel baby å bli smittet av forkjølelse, eller hals vondt.....stakar liten.
Gjest LoisLane Skrevet 29. mai 2005 #6 Skrevet 29. mai 2005 Har sinnsykt vondt i halsen' date=' og er så redd for å smitte sønnen min på 3 uker. Kan han bli smittet?[/quote'] Selvfølgelig kan han bli smittet. En vanlig forkjølelse er nok ikke farlig, men ubehagelig, som for deg og meg. Det som er ekstra plagsomt for små babyer er å bli snørrete og tette i nesa, ettersom de er nesepustere. Det går an å rense nesa, men uff så strevsomt det høres ut for dem. Håper sønnen din holder seg frisk!
Gjest bertine(ikke innl) Skrevet 30. mai 2005 #8 Skrevet 30. mai 2005 Han blir mest sannsynlig ikke syk Stemmer nok det, men det er viktig å være obs på økende tetthet og feber. Barn under 1 år kan bli smittet av RS-virus. Dette er en vanlig forkjølelse for voksne, men for barna kan det bli alvorligt. Jeg sier ikke dette for å skremme, men jeg er for tiden på barneavdelingen, og RS-viruset som, som regel utbryter om vinteren, er her ennå. Det er veldig sent for RS sesongen, så det er lurt å være obs. Og viktig med god håndhygiene.
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2005 #9 Skrevet 30. mai 2005 Begge mine ble forkjølet rundt tre ukers alderen. Ikke noe gøy. Jeg amma, så jeg brukte morsmelk i nesa på de for å løse opp. Dukan også bruke slikt saltvann du kjøper på apoteket. Og paracet er greit å ha liggende. Det går helt sikkert fint skal du se!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå