Gå til innhold

Mannen min har nedsatt fruktbarhet hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg og mannen min har tatt en hjemme test ifra billige - tester. no noen som har prøvd ut denne testen fungerer den? 

Hva nå? Hva slags behandlinger er det ute der for mannen min han er 25 år 

fertility-score-3.png

78526965_574971553070481_5439132328657944576_n.jpg

Anonymkode: 7d90e...c4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med den type tester, er generelt skeptisk. Jeg ville heller tatt en test hos legen, 

Anonymkode: 8056d...a92

• Liker 2
Skrevet

Da blir neste skritt profesjonell vurdering/hjelp.

Anonymkode: 557ab...14b

Skrevet

Uff så leit. Vi har ikke prøvd denne, men en annen bestilt på nett som skal vise mobile sædceller. Der sto det at man skal «spare seg» i noen dager før man tester, har han gjort det? Nylige infeksjoner m.m. kan visst også påvirke resultatet. Jeg ville kjøpt en annen test og bestilt time for undersøkelse på en fertilitetsklinikk. Lykke til❤️

Anonymkode: 2bf5c...016

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei jeg og mannen min har tatt en hjemme test ifra billige - tester. no noen som har prøvd ut denne testen fungerer den? 

Hva nå? Hva slags behandlinger er det ute der for mannen min han er 25 år 

fertility-score-3.png

78526965_574971553070481_5439132328657944576_n.jpg

Anonymkode: 7d90e...c4b

Denne kan du ikke stole på.

Mannen min tok flere forskjellige hjemme sperm tester. Alle viste god kvalitet. 

Men på sykehuset fikk vi den grusomme beskjeden at han er steril.

Dra heller på sykehus og da en ordentlig sædprøve

Anonymkode: ecbaa...310

• Liker 1
Skrevet

Neste steg, hjemmetest eller ikke, gitt at dere har prøvd et år, er at han tar en sædprøve hos lege. Deretter en ny en 2-3 måneder senere for å bekrefte dårlig kvalitet over tid. 

Om kvaliteten er for dårlig blir dere henvist til prøverør. Det finnes ingen behandling eller kur for dette. Med mindre han tar badstue eller varme bad hver dag, som han i så tilfelle bør droppe. 

Anonymkode: ffade...16b

Skrevet

Sæd kvaliteten kan variere over tid. Jeg gikk fra rundt 20 % til over 100 % i løpet av ca ti år. 

Hva som forårsaket endringen vet jeg ikke. 

Skrevet
På ‎02‎.‎12‎.‎2019 den 7.53, stan skrev:

Sæd kvaliteten kan variere over tid. Jeg gikk fra rundt 20 % til over 100 % i løpet av ca ti år. 

Hva som forårsaket endringen vet jeg ikke. 

Signerer dette.

Min mann ble også erklært steril, men jeg ble likevel gravid flere ganger etterpå. Første gang ca to år etter de elendige testene.

Anonymkode: 6af2e...7e1

Skrevet

Jeg ville ikke stolt blindt på slike hjemmetester. Ville ringt til legen og fortalt at dere har tatt en slik test som viste et dårlig svar og at dere ønsker å ta en sædprøve, da vil dere få ordentlig svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...