Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere her som sliter med stygg hud/kviser? Som vil dele erfaringer? Kan gjerne sende meg privat melding. 

Er egentlig litt desperat nå, da dette sliter på selvtillit og humør 😞

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be legen om en henvisning til hudspesialist. Det jeg lærte der var at det finnes mangfoldige type urenheter som samlet sett defineres som kviser, og selv om mange urenheter kan bli bedre med isotrertion er det absolutt ikke alle. For noen typer vil iso gjøre det bedre noen få mnd etter avsluttet behandling, og så vil det bli like ille eller værre enn før. 

Jeg gikk på en kombinasjon av iso og spesiallage antibiotika for min type urenheter + fuktighetskrem på resept. Gikk på dette i 15 mnd, var både dyrt og psykisk belastende. Iso blir ofte omtaklt som himmelkuren fra helvette, med rette. 

Men nå, 9 mnd etter avsluttet behandling kan jeg telle på en hånd hvor mange kviser og hudormer jeg har hatt. Dette opp mot utgangspunktet som var at hele ansiktet, ryggen og rumpa (!) var omtrent bare en svær underjordisk kvise med masse små kratere. Antar at hele proessen med legetimer, medisiner, oppfølging, hudkrem, og oppfølging kostet kanskje 8-9000. 

For min del gikk det utover hele livskvaliteten. Det gjorde vont å sitte, ligge med hode på puten, ha klær på ryggen/rumpa og sminke var fullstendig uaktuelt. Hadde det "bare" vært stygt eller synlig, hadde jeg nok ikke gjort det. Jeg er i 20 årene. 

Anonymkode: b5ad3...fa5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...