Gå til innhold

Spørsmål om hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har hund:

Tørker dere/vasker hunden i rumpa efter at den har bæsjet? Keg har aldri sett noen gjøre det, men kanskje folk gjør det når de kommer hjem?

Hvis man ikke gjør det, kommer det ikke da hundebæsj på møbler tepper osv? Folk har jo hunden i senga også, er ikke det ekkelt?

J eg lurer på dette pga sambo vurderer å skaffe hund.

Anonymkode: d8e84...1f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er stort sett bare mennesker som er så klønete konstruert at vi blir møkkete av å bæsje. 

De fleste friske dyr blir ikke det. 

• Liker 12
Skrevet

Nei såklart ikke.. 

Skrevet

Noen ganger må de ha litt hjelp til å holde seg rene, særlig langhårede hunder. Men de holder seg jo stort sett rene ved å vaske seg selv hvis det er nødvendig.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke hund oppe i møblene, så bæsj i senga er ingen bekymring. Langhåret hund med mye krøller, tørker pelsen i baken med fuktig klut om hun har litt bæsj i pelsen. Skjer kun om hun er veldig løs i magen eller når hun setter seg i bæsjen sin eller andre hunders bæsj på tur. 🤷‍♀️

Skrevet

Det eneste jeg gjør er å holde hårene rundt rumpa korte, og korte rundt penis. (Følger rasestandarden). Ingen problemer med avføring her og der. Har en stor hund, og han får ordentlig og godt for tilpasset han, så han har en fin avføring som ikke klistrer seg her og der. 

Hadde han hatt diaré , og det kom bæsj på han hadde jeg dusjet han 

Anonymkode: 87808...bc2

Skrevet

Ok takk for svar. Men hvordan vasker en hund seg?

Jeg har sett folk la hunden slikke iskremen. Og så ha hund i sofa og seng. Er ikke det fryktelig uhygienisk?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett folk la hunden slikke iskremen. Og så ha hund i sofa og seng. Er ikke det fryktelig uhygienisk?

Om man er nøye med bakterier, så ja, det er uhygienisk. 

På den annen side er det nok mer uhygienisk å håndtere papirpenger, holde seg i offentlige rekkverk eller bruke offentlige toaletter. 

Jeg er rimelig sikker på at ingen har blitt sjuke av å ha hunden i sofaen, litt bakterier i hverdagen er bare bra. 

• Liker 2
Skrevet

Eg vasker frøkna mi i baken dersom ho har synlige avføringsrester. Og siden ho er ei lita potet, så klarer ho ikkje å vaske seg sjølv, så eg vasker ho lett der det trengs.

Du skriver at sambo vurderer å skaffe hund, men eg regner med dere blir to om det, med felles ansvar og glede. Anbefaler å lese deg opp litt på dette med hundehold, oppdragelse osv før dere begynner å leite etter det nye familiemedlemmet 😊

Skrevet

Nei, en hund vil ikke ha bæsj i rumpa etter avføring dersom sistnevnte er fast og fin, og hunden ikke har unaturlig mye hår bak.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok takk for svar. Men hvordan vasker en hund seg?

Hunder vasker seg ved å slikke seg. De blåser i om de får bæsj eller tiss på tunga når de vasker tiss og rumpehull. Det er derfor du plutselig kan se en hund som sitter på gulvet med hodet mellom bena. Eller som snurrer rundt på gulvet, sittende, for å nå rumpa med tunga.

Det er forøvrig kjempekomisk når hunder kiler seg mellom tærne med tunga. Hunden min får mark i et halvt sekund før hun blir sur og furten på labben sin.

Skrevet

Jeg kom hjem til verdens ekleste bremsespor som gikk over alle putene på sofaen. "Noen" (hunden) hadde en liten nugget sittende fast i pelsen som jeg ikke hadde sett i farta da jeg dro. Og den tørket han av på sofaen. 

Innimellom må rumpa tørkes, for innimellom er det bæsj I pelsen. 

Anonymkode: 46971...435

Skrevet

Staffen min har så kort pels at det ikke setter seg avføring i den. Dog kan han spist noe som gjør at ting "henger" ut av endetarmsåpningen, men dette merker han selv med en gang ute og setter i gang med å gni rumpa mot bakken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...