Gå til innhold

Bordkort til brudeparet

Anbefalte innlegg

Gjest Betty Boop
Skrevet

Sitter og skal lage bordkort, og lurer på:

Skriver man navnene til brudeparet? Eller bare Brud og Brudgom?

Hva med fordeldrene? Skriver man deres navn, eller Brudens mor osv?

Skriver dere navn på besteforeldre, eller "Mormor"?

Skrevet

Vi skrev gjestenes navn på, mens på våre stod det brud og brudgom

Skrevet

Jeg tror vi kommer til å ha brud og brudgom (eneste gang i livet vi kommer til å få sånne bordkort). Men ellers skriver vi navn. Vi har ingen besteforeldre, men tror at mormor ville blitt glad hvis det stod mormor på hennes (kanskje mormor og navn, hvis både brud og brudgom har mormor)

Skrevet
Jeg tror vi kommer til å ha brud og brudgom (eneste gang i livet vi kommer til å få sånne bordkort). Men ellers skriver vi navn. Vi har ingen besteforeldre' date=' men tror at mormor ville blitt glad hvis det stod mormor på hennes (kanskje mormor og navn, hvis både brud og brudgom har mormor)[/quote']

Det samme her:)

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi skrev navnene våre på på bordkortene våre, samt navnene på våre foreldre. Mormor var den eneste som fikk "kallenavet" sitt! :wink:

K

Gjest Betty Boop
Skrevet

Tror jeg har bestemt at det blir:

Bride

Groom

Mamma

Pappa

Mummy

Daddy

Mormor

Høres det greit ut? Tenkte vi kunne skrive mamma og pappa siden vi ikke skriver det likt?

Gjest Gjesta
Skrevet

Bride

Groom

Mamma

Pappa

Mummy

Daddy

Mormor

Høres det greit ut? Tenkte vi kunne skrive mamma og pappa siden vi ikke skriver det likt?

Høres jo veldig, veldig bra ut - fin måte å gjøre det på siden det er to ulike språk! :tommelsmil:

Skrevet
Jeg tror vi kommer til å ha brud og brudgom (eneste gang i livet vi kommer til å få sånne bordkort). Men ellers skriver vi navn. Vi har ingen besteforeldre' date=' men tror at mormor ville blitt glad hvis det stod mormor på hennes (kanskje mormor og navn, hvis både brud og brudgom har mormor)[/quote']

enig :-) litt koselig å ha besto på bordkortet,e jo besto sjølv om eg gifte meg! har ikkje besteforeldre,men føler at BG si besta e mi og :roll:

Skrevet

Nå har vi laget bordkortene. Vi endte opp med brud, brudgom, mamma, pappa, mor, far, og på bordkortene til tanter og onkler står det f.eks tante trine.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Bride

Groom

Mamma

Pappa

Mummy

Daddy

Mormor

Beklager, men jeg syns det høres helt fjernt ut. Dine foreldre er jo ikke hans foreldre, og hans foreldre er jo ikke dine foreldre. Eller er det du som har skrevet bordkort til din side, og han til sin side, og det skal alle gjestene vite?

Selv om det er to ulike språk, er jo ikke hans foreldre dine foreldre. Om ikke han kaller dine foreldre det samme som du kaller de, og du kaller hans foreldre det samme som han kaller de.

Men om alle de andre gjestene ønsker å vite hva de heter, så er jo mamma ikke et navn de må forholde seg til. Da må de jo holde på å presentere seg for alle, om ikke alle kjenner de allerede da.

Jeg vet ikke, men i mine ører høres det helt feil ut. Men dere gjør som der vil :wink:

Skrevet

Vi skriver nok brud, brudgom + det vi kaller besteforeldrene våres..

blir da to like navn... (og det på den samme siden.. ) men da bare setter vi på navnet i tilegg

Skrevet

Vi kjører fullt navn på alle. Hadde ikke demret for meg å skrive "Brud", alle skjønner jo at jeg, Catzy, er brud?

Catzy

Gjest Principessa
Skrevet

betty..jeg syns ikke det var noen dum idé. Syns det var fint siden det heter forskjellige ting på engelsk og norsk..så i mine ører høres det fint ut.

Dessuten så tror jeg ikke alle går rundt å leser på alles bordkort, for så å kalle brudens mor for 'mamma' resten av kvelden.. :roll: ..litt vett må man da ha MF.

Gjest Madam Felle
Skrevet
betty..jeg syns ikke det var noen dum idé. Syns det var fint siden det heter forskjellige ting på engelsk og norsk..så i mine ører høres det fint ut.

Dessuten så tror jeg ikke alle går rundt å leser på alles bordkort, for så å kalle brudens mor for 'mamma' resten av kvelden.. :roll: ..litt vett må man da ha MF.

De fleste har vel bordoversikt, og der kan gjestene finne ut hva de enkelte heter. Men jeg sa at man kan gjøre som man vil, men i mine ører høres det helt fjernt ut. Og det må jeg få mene :wink:

Gjest Principessa
Skrevet

helt klart skal du få lov til å mene det...men i så fall ville jeg vel anbefalt betty i å skrive navnene til disse menneskene i bordoversikten, og 'mamma', 'pappa' osv på bordkortene... :wink:

Annonse
Skrevet
helt klart skal du få lov til å mene det...men i så fall ville jeg vel anbefalt betty i å skrive navnene til disse menneskene i bordoversikten, og 'mamma', 'pappa' osv på bordkortene... :wink:

:Nikke:

Enig med du!

Jeg synes tanken om å skrive slik Betty foreslo, var søt jeg...siden det er to språk og det liksom er naturlig - enhver må jo få gjøre det på sin måte. Men joda, på en evt. oversikt bør det vel stå faktiske navn...

Vi har forøvrig ikke helt bestemt oss for om det skal stå brud/brudgom eller navnene våre...lekte faktisk litt med tanken på å skrive Fru S V og Herr S V, eller noe i den duren - liksom for å understreke at nå er vi mann og kone og har samme etternavn! :hjerte:

Tror rett og slett jeg må lage bordkort med alle de alternativene jeg, og se hva som blir finest!

Skrevet

Vi skriver navnene til alle, inkludert oss selv. :)

Skrevet
Jeg tror vi kommer til å ha brud og brudgom (eneste gang i livet vi kommer til å få sånne bordkort).

sånn tenker vi også, og på våre foreldres bordkort står der: brudens mor, brudgommens mor og brudens far, (BG har ikke noen far) Det er jo heller ikke hver dag at de er det, mine foreldre kommer heller aldri til å være brudens foreldre igjen, da jeg er deres eneste datter :wink:

Vi syns bare at det er litt koselig å gjøre dette. For meg blir det helt feil å skrive mine foreldres fornavn på bordkortene, det er jo ikke det de heter for meg. :tunge1:

Gjest Betty Boop
Skrevet

Veldig god idé! Det skal vi gjøre!

Spurte mamma og pappa, og de syntes det var fint at det sto "mamma" og "pappa".

Skrevet

Då eg laga bordkorta skreiv eg berre namna våre på mitt og min kjære sitt bordkort.

På alle dei andre sine bordkort skreiv eg tittel og namn; altså tildømes "Tante Gerda", "Onkel Johan", "Kusine Berta" og "Ven Kaspar".

I tillegg hadde med bordkart på veggen der det stod på same måte, og bordkart i alle hefta, slik at det vart oversiktleg for alle og einkvar med bordsete om det var nokon som lurte på kven nokon var...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...