Gå til innhold

Når bør man kjøpe juniorseng?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva tenker dere om dette? Selvfølgelig når ungen er for lang for senga, men hva tenker dere er andre grunner til at man bør kjøpe juniorseng før barnet vokser ut av den? Det er jo litt dyrt, så tenker at det ikke er vits å kjøpe før det er nødvendig.. Sønnen min er snart 2 og 1/2 år og han har ikke noen problemer med senga:)

Endret av mammaemma
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi byttet da barna klatret ut av grindsenga selv.

• Liker 1
Skrevet

Når barnet klatrer ut av sprinkelsenga, da er det tryggere at barnet klatrer ut av ei vanlig seng med sengehest. Når barnet ike trives i senga lengre. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, hopeful skrev:

Når barnet klatrer ut av sprinkelsenga, da er det tryggere at barnet klatrer ut av ei vanlig seng med sengehest. Når barnet ike trives i senga lengre. 

Da burde jo nesten lillebroren hans på 1 år og 4 mnd ha juniorseng enn den eldste gutten vår🤣

Skrevet
1 minutt siden, mammaemma skrev:

Da burde jo nesten lillebroren hans på 1 år og 4 mnd ha juniorseng enn den eldste gutten vår🤣

Noen barn er tidlig med å klatre ut av senga, andre seinere. Men jeg tørr ikke å la min ligge i sprinkelseng om det begynner å klatre ut av den, for der er så høyt å falle, at om det ikke lander på beina, kan det slå seg veldig, sammenlignet med en lavere seng. Bare tenk på hvor høyt det er fra øverst på sprinklene i senga. 

Skrevet

Hvorfor juniorseng? Vi gikk rett fra sprinkelseng til ordinær 200 x 90 cm. Fungerte supert, han var ca 3 år da han fikk normal seng.

Anonymkode: 91252...eb0

• Liker 3
Skrevet

Vi hadde sprinkelseng fra Ikea der det gikk an å ta av den ene veggen, noe vi også gjorde med begge barna. Førstemann sov i denne sprinkelsenga si frem til han var 3,5, først da fikk han juniorseng og en sånn høy seng. Han hadde ingen problemer med å sove i sprinkelsenga men på det tidspunktet begynte både senga, og kanskje spesielt dyne, bli for korte. Han var veldig fornøyd med å få storgutt-seng og spesielt stor dyne. 

Andremann derimot, byttet vi senga ved 2,5 års alder. Andremannen sov veldig urolig, sparket til veggene i sprinkelsenga, noe som lagde lyd og vekket både ham og broren da de deler rom. Så andremann fikk juniorsenga et helt år tidligere. 

Anonymkode: 83235...d5c

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor juniorseng? Vi gikk rett fra sprinkelseng til ordinær 200 x 90 cm. Fungerte supert, han var ca 3 år da han fikk normal seng.

Anonymkode: 91252...eb0

jeg er ikke TS, men her har begge barna juniorsenger enn så lenge fordi barnerommene i vårt rekkehus er veldig små, og med juniorseng er det mer plass på rommet til leker. 

Anonymkode: 83235...d5c

Skrevet

Hva slags madrass burde jeg velge?? Er det vits å invistere i en dyr? Forslag??

Skrevet

Vi begynte å bruke juniorseng ved 15 mnd. fordi vi hadde en klatrer. I tillegg var jeg gravid med en del plager på det tidspunktet, og slet med å løfte ut og inn av sprinkelsenga. Vi kunne egentlig like godt brukt en seng i voksenstørrelse, men vi arvet en juniorseng. 

Anonymkode: 1db8b...07a

Skrevet
1 minutt siden, mammaemma skrev:

Hva slags madrass burde jeg velge?? Er det vits å invistere i en dyr? Forslag??

Vi kjøpte madrass på IKEA :) 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjøpte madrass på IKEA :) 

Hvor mange cm høy bør den være?

Skrevet

Eldste lå i sprinkelseng til hun var 4 år, da fikk hun vanlig seng. Den kan hun ha så lenge hun bor hjemme så er jo en investering i framtiden. Minste gikk også rett til stor seng, 3.5 år gammel. Skjønner meg ikke helt på juniorseng, kun hvis man har plassmangel.

• Liker 1
Skrevet

Sønnen vår lå i sprinkelseng med den ene siden tatt av til han var nesten fire, og så fikk han IKEA Hemnes dagseng. Den kan gjøres om til dobbeltseng når han har overnattingsbesøk, veldig praktisk. Vi hoppet over juniorseng.

Anonymkode: 31686...029

Skrevet

Vi hadde også sprinkelseng der en kunne ta av ene siden. Så praktisk!

Anonymkode: 3c171...da6

Skrevet

Vi byttet til vanlig voksensegmentet da 2,5 åringen skulle bli storebror. Vi ville ikke kjøpe nok en sprinkelseng, og trengte den han lå i til babyen. Gikk smertefritt. 

Anonymkode: 7d459...e82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...