AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #1 Skrevet 1. desember 2019 Vi har ei tulle på ett år som sover i sprinkelseng. Skal over på vanlig seng etter hvert. Har hørt at man kan sette på sengehest og la barnet sove i stor seng fra 1,5 år. Gitt at barnet klarer å krabbe ut av senga uten å slå seg. Når må man slutte med sprinkelseng? Er det best å vente til sprinkelsenga er «utvokst». Er det enklere å få barnet til å forstå at det må bli i senga da? Anonymkode: 7d27e...1d4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #2 Skrevet 1. desember 2019 Vi gikk rett fra samsoving i voksenseng til enkeltseng med sengehest.. Ingen sprinkelseng altså 😂 Jeg ville kanskje forberedt, latt henne bli med å kjøpe seng eller ihvertfall se på at dere bygger den, sette yndlingskosedyra hennes der, tilbringe mye tid med lek og kos der før dere får henne til å sove der. L henne få et godt forhold til sengen før dere gjør noe drastisk.. Barnet forstår at hun må bli i sengen om dere stadig legger henne ned i den og sier at hun må legge seg Anonymkode: a01b7...d78 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #3 Skrevet 1. desember 2019 Det er nok helt individuelt. Her sov eldste i sprinkelsenga til nærmere 3 år. Da begynte det bli trangt. Var ikke noe problem å bytte til juniorseng. Hadde ikke lagt min 1,5 åring i juniorseng nå. Hun hadde garantert gått på tryne ut av den om hun forsøkte klatre ut. Veldig uvørn type. Har mer enn nok med å prøve lære henne klatre ned fra sofaen. Anonymkode: f360b...d16
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #4 Skrevet 1. desember 2019 Her byttet vi når hun var 2,5. Ingen kamp. Hun var strålende fornøyd med ny seng. Anonymkode: d829c...a6f
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #5 Skrevet 1. desember 2019 Bruker man ikke sprinkelseng som juniorseng? Jeg bare spør, første gangs mamma. Ikea sprinkelseng her. Jeg tenkte skru av ene siden også kalle den juniorseng. er dette feil?🙈 Anonymkode: 10337...ad3
Belima Skrevet 1. desember 2019 #6 Skrevet 1. desember 2019 Denne på bildet er en juniorseng. https://www.ikea.com/no/no/p/kritter-seng-med-ribbebunn-hvit-s69185435/
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #7 Skrevet 1. desember 2019 Vi hoppet over juniorseng. Vi brukte sprinkelsengen med den ene siden fjernet fram til han var nesten fire år, og så gikk vi rett på IKEA Hemnes dagseng. Vi ønsket ikke å kjøpe egen juniorseng, egen madrass, egne laken osv. Det ble for øvrig ingen kamp, vi bare informerte ham om at han skulle få ny seng, monterte den, kjøpte et kult sengesett, og så var det det. Anonymkode: c5fdc...ba6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #8 Skrevet 1. desember 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker man ikke sprinkelseng som juniorseng? Jeg bare spør, første gangs mamma. Ikea sprinkelseng her. Jeg tenkte skru av ene siden også kalle den juniorseng. er dette feil?🙈 Anonymkode: 10337...ad3 Det er slik vi gjorde det. Ingenting er "feil", det er smak og behag, avhenger kanskje av plasshensyn, om man allerede har en egen juniorseng eller kan arve osv. osv. Anonymkode: c5fdc...ba6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå