AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #1 Skrevet 1. desember 2019 Hva forventer dere kvinner av samboer når det kommer til barna, husarbeid o.l? Anonymkode: d4cf4...b22
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #2 Skrevet 1. desember 2019 at han tar 50% av jobben, hvis han bytter dekkene på bilen så gjør såklart jeg mer husarbeid. Hvis jeg er syk skal han ta mer, og hvis han er syk skal jeg ta mer. Ikke mer avansert enn det Anonymkode: 404d5...c25 10
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #3 Skrevet 1. desember 2019 Forventer at han bidrar, på lik linje som meg. Vi har likevel oppgaver vi gjør oftere enn den andre. Jeg vasker oftere klær, han tar oftere ut søpla og vasker dusjkabinettet. Ellers deler vi likt, og gjør husarbeidet når det trengs uten å tenke over det. Anonymkode: 68402...2a2 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #4 Skrevet 1. desember 2019 Har falt seg sånn at han tar seg av handling og middag hver dag, jeg tar meg av klesvask og sortering. Han tar seg av vedlikehold av bilene, jeg støvsuger. Han jobber mest, jeg rydder mest. Han tar vedlikehold av hus, og jeg "pynter og stæsjer" Øvrig tar vi ettersom. Også dukker det opp nye situasjoner hvor vi har ulike forventninger til hverandre og husholdningen. Da kan vi enten bli enige med en gang eller så må vi diskutere opp og ned for å finne løsninger. Nå i graviditeten har han gjort mest. Når babyen kommer er jeg klar for å bidra mer på lik linje. Så tar vi det som det kommer, for vi aner jo ikke hvordan babytiden blir. Anonymkode: b219b...c06 1
Hactar Skrevet 1. desember 2019 #5 Skrevet 1. desember 2019 At han har en selvstendig evne til å finne ut hva som skal til for at husholdningen går rundt, og så bidrar med nettopp det. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #6 Skrevet 1. desember 2019 At han ikke trenger å stille et slikt spørsmål. Hva forventer dere menn av samboerne deres når det kommer til barna, husarbeid osv da? Anonymkode: 5cb4e...fb3 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #7 Skrevet 1. desember 2019 Jeg forventer at han rydder opp etter seg selv, og deltar i familien AS på lik linje som meg. Nå skal det sies at han jobber mer enn meg, og derfor gjør nok jeg mer husarbeid (inne og ute) enn han, men han rydder opp eget rot og deltar når han er hjemme og kan. Anonymkode: 0f86d...736
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #8 Skrevet 1. desember 2019 Jeg forventer at han bidrar på lik linje som meg, helt uoppfordret og at han gjør det med glede. Vi gjør ikke nødvendigvis de samme tingene, men vi gjør omtrent like mye (i antall timer). Med unntak hvis en av oss er syke, må jobbe mye overtid e.l., selvfølgelig. Vi er rause med hverandre og begge forsøker å være snill og god mot den andre. Det blir en god sirkel. Anonymkode: 64edc...daa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå