Gå til innhold

Avvise familie på julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å si nei når foreldre og søsken spør om å få feire jul hjemme oss familien din, 1. Desember fordi de ikke har noe annet sted å være?

Anonymkode: 13c6f...551

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville aldri sagt nei hvis familie/venner ikke hadde noen andre og feire med.

• Liker 27
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit å si nei når foreldre og søsken spør om å få feire jul hjemme oss familien din, 1. Desember fordi de ikke har noe annet sted å være?

Er de hjemløse?

• Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det syns jeg er smålig å si nei til.

Skrevet

Det er alltid lov å si nei,ingen plikter å huse øvrig familie... men har det noe med at de spør 1. Desember å gjøre? 

• Liker 6
Skrevet

Hadde jo skjønt dem, men skjer det ofte,dvs.kanskje hvert år så ville jeg spurt.

Skrevet

Jeg antar det ligger noe bak her? Ved normale famileforhold vil man vel bli glad for besøk, selv om det skulle bli trangt?

Det er lov å si nei selvfølgelig, jeg antar bare det må være en grunn til at du har lyst til å si nei.

• Liker 13
Skrevet

Hvorfor vil du si nei? Hvis det ikke er noen forferdelige grunner til det, syns jeg ikke det er greit å si nei. Men det kommer helt ann på hvorfor du ikke ønsker det?

• Liker 2
Skrevet

Du bestemmer over din lykke ❤️

De kan fint være hos seg selv.

Anonymkode: e4427...358

• Liker 1
Skrevet

De er jo familie så selvsagt er de velkomne. Snakket nettopp med broderen og først nå gikk han vite at det var her han skulle være i julen. Han var visste han skulle feire hjemme, ikke med hvem.

Anonymkode: 015f9...90d

• Liker 1
Skrevet

Gitt at dere feirer hjemme selvfølgelig.

Anonymkode: 015f9...90d

Skrevet

1 desember? er denne datoen så spesiell å feire da ?

Anonymkode: ca794...678

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt er det lov å si nei om man ikke vil ha dem der! 

Kanskje er de kjipe? Eller kanskje trives ts best alene? Hvorfor skal ts ofre seg og ha en jævlig jul for å tekkes andre?

Anonymkode: afc70...b2e

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, Fluttershy skrev:

Jeg ville aldri sagt nei hvis familie/venner ikke hadde noen andre og feire med.

Vi har aldri sagt nei før heller.

29 minutter siden, Svigermor skrev:

Er de hjemløse?

Nei, de har god plass hos seg selv.

28 minutter siden, Misanthropis skrev:

Det er alltid lov å si nei,ingen plikter å huse øvrig familie... men har det noe med at de spør 1. Desember å gjøre? 

De har vanligvis avtalt seg imellom, uten å involvere oss, i september om hvor de skal feire jul.

25 minutter siden, Sago skrev:

Jeg antar det ligger noe bak her? Ved normale famileforhold vil man vel bli glad for besøk, selv om det skulle bli trangt?

Det er lov å si nei selvfølgelig, jeg antar bare det må være en grunn til at du har lyst til å si nei.

De ligger flere grunner bak. Vanligvis ekskluderes vår familie fra ferier, høytider osv. De kommer til oss kun innimellom og da kun om de får det på sin måte. Har ofte skjedd at de ødelegger jul og andre store dager med krangel o.l seg i mellom. 

I år har de hatt en kjempekonflikt, vi er ikke involvert som vanlig, og vi har heller ikke spurt noe om jul slik vi vanligvis gjør fordi vi ikke ønsker å bli involvert. Ble overrasket over at de spurte om å få komme til oss...

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bestemmer over din lykke ❤️

De kan fint være hos seg selv.

Anonymkode: e4427...358

Takk! De pleier vanligvis være veldig tydelige på at de trives best med hverandre i alle sammenhenger, så vi tenker også at de kan få være hos hverandre.

TS

• Liker 6
Skrevet

Selvsagt er det greit. Du bestemmer selv om du vul ha gjester, familie eller ikke. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det lov å si nei om man ikke vil ha dem der! 

Kanskje er de kjipe? Eller kanskje trives ts best alene? Hvorfor skal ts ofre seg og ha en jævlig jul for å tekkes andre?

Anonymkode: afc70...b2e

Takk!

Vi har hatt flere kjipe feiringer av jul, bursdager og mer til for å tekkes dem fordi de «er jo familie». 

TS

• Liker 1
Skrevet

Til hans mor og søster hadde jeg sagt plent nei. (Og mitt søsken som er alkoholiker)

De rakker ned på han, og han blir en skygge av seg selv helt til han får nok å eksploderer fordi han får så nok. Det skjer utelukkende hver gang. 

Jeg har tatt han i forsvar ovenfor dem, og da blir det fullstendig ramaskrik fra dem.

Men sånn ellers så er huset vårt åpent for alle. Og kunne fint sagt ja til flere helt på sparket :)

Anonymkode: 6e3b1...f5a

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere nå er reserveløsningen som nå plutselig ble gode nok for samvær fordi de har kranglet seg imellom, tenker jeg det er helt på sin plass å takke nei, gitt. 

• Liker 9
Skrevet

I din situasjon ville jeg sagt nei, dessverre, det passer ikke. Ikke risiker å få deres hyggelige julefeiring spolert av drama llama-er i familien.

Anonymkode: a0562...2fa

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Takk! De pleier vanligvis være veldig tydelige på at de trives best med hverandre i alle sammenhenger, så vi tenker også at de kan få være hos hverandre.

TS

Det høres ut som om at du bør si nei til dem. 

Det er noe med det å være andre personers "ordentlige stopp" for kvelden/dagen, og ikke kun "et stopp på veien før man møter de man skal tilbringe hoveddelen av kvelden med".

Anonymkode: 32654...989

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...