AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #1 Skrevet 1. desember 2019 Føler jeg kan pensum godt, lest alt og har noen dager igjen til eksamen og stresser merkelig ikke noe. Sist eksamen fikk jeg jernteppe og gjorde det dårlig, så orker ikke presse meg så voldsomt denne gangen. Flere som leser lett før eksamen og evt fått gode karakterer på denne måten? Anonymkode: 5286e...8b2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #2 Skrevet 1. desember 2019 For oss som jobber nesten 100 % på siden av studiene, kan det lønne seg å bruke ettermiddagene mot eksamen godt. Men å tro at man skal lære seg hele semesterets pensum på et par dager, er vel ganske naivt. Man kan selvfølgelig være heldig å få nøyaktig det man pugga dagen før eksamen som spørsmål, men særlig sannsynlig er det ikke. Det er en smartere studieteknikk å jobbe jevnt og trutt hele semesteret, for så å oppsummere stoffet og bruke det praktisk i problem/oppgaveløsning litt tettere opp mot eksamen. Anonymkode: 53a92...082
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #3 Skrevet 1. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: For oss som jobber nesten 100 % på siden av studiene, kan det lønne seg å bruke ettermiddagene mot eksamen godt. Men å tro at man skal lære seg hele semesterets pensum på et par dager, er vel ganske naivt. Man kan selvfølgelig være heldig å få nøyaktig det man pugga dagen før eksamen som spørsmål, men særlig sannsynlig er det ikke. Det er en smartere studieteknikk å jobbe jevnt og trutt hele semesteret, for så å oppsummere stoffet og bruke det praktisk i problem/oppgaveløsning litt tettere opp mot eksamen. Anonymkode: 53a92...082 Er alenemor og får ikke tid å lese mye på kvelden men dagene og jeg har brukt hele semesteret på å lese godt Anonymkode: 5286e...8b2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #4 Skrevet 1. desember 2019 Tja.. Føler jeg kan ganske mye, jeg? Har tatt frihelg denne helgen feks. Anonymkode: f6d61...aec
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #5 Skrevet 1. desember 2019 Jeg har aldri lest godt, hverken lenge før eller rett før eksamen. Jeg går raskt over de siste dagene før. Har god hukommelse og ligger på B i snitt uten veldig stor innsats. På masternivå har snittet sunket til C, men så lenge oppgaven blir B eller bedre spiller det ingen rolle for meg. Anonymkode: c21e6...b6f 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #6 Skrevet 1. desember 2019 Just now, AnonymBruker said: Jeg har aldri lest godt, hverken lenge før eller rett før eksamen. Jeg går raskt over de siste dagene før. Har god hukommelse og ligger på B i snitt uten veldig stor innsats. På masternivå har snittet sunket til C, men så lenge oppgaven blir B eller bedre spiller det ingen rolle for meg. Anonymkode: c21e6...b6f Hva studerer du? Anonymkode: 5286e...8b2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #7 Skrevet 1. desember 2019 Jeg gjør ikke det. Med full jobb og tre barn har jeg ikke mulighet til å lese så mye. Men etter nærmere ti år med høyere utdanning er jeg god til å lese taktisk, så det går vanligvis veldig fint likevel. Anonymkode: 67d2b...303
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #8 Skrevet 5. desember 2019 Jeg ligger i verdenstoppen i prokrastrinering, så jeg gjør lite hele semesteret, helt til panikken tar meg de to siste ukene før eksamen. Leverer best under press kan du si. Anonymkode: c60a4...c55 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #9 Skrevet 5. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ligger i verdenstoppen i prokrastrinering, så jeg gjør lite hele semesteret, helt til panikken tar meg de to siste ukene før eksamen. Leverer best under press kan du si. Anonymkode: c60a4...c55 Åh, jeg er akkurat slik, værsåsnill si at det bruker å gå bra på eksamen for deg likevel? 😅🙈Fikk D på sist eksamen uten å egentlig kunne noe, men det var fullstendig flaks... Neste eksamen er snart og føler meg egentlig helt håpløs idiot som har satt meg selv i denne situasjonen ennå en gang. Anonymkode: 49531...d69
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #10 Skrevet 5. desember 2019 På 1.12.2019 den 23.07, AnonymBruker skrev: Jeg gjør ikke det. Med full jobb og tre barn har jeg ikke mulighet til å lese så mye. Men etter nærmere ti år med høyere utdanning er jeg god til å lese taktisk, så det går vanligvis veldig fint likevel. Anonymkode: 67d2b...303 10 år og ennå ikke ferdig utdannet? Anonymkode: b22ff...a4f
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #11 Skrevet 6. desember 2019 Jeg gjor det ikke. Hvis jeg ikke kan det to dager for, saa vil jeg ikke kunne det med " panikk-lesning". Anonymkode: 37cfd...66f
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #12 Skrevet 6. desember 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: 10 år og ennå ikke ferdig utdannet? Anonymkode: b22ff...a4f Man blir aldri ferdig utdannet, for å sette det på spissen 😉 Det er når man er død. Anonymkode: d7b12...834 2
Devilheart Skrevet 6. desember 2019 #13 Skrevet 6. desember 2019 (endret) Singel eller familie/forhold, arbeidsløs eller full jobb, spiller ingen rolle. Enhver student burde vite å ikke presse seg for mye og gi litt fri også. Kvalitet over kvantitet, som det heter. Mener ikke selvsagt man skal sløve etter bare en halv dag, men hvis man er på skolen i 8-9 timer og føler selv man har hatt en effektiv dag, så kan man gi seg kvelden fri med god samvittighet. Vi hadde en eksamen nå på tirsdag og neste eksamen er førstkommende mandag. Ikke mange dagene i mellom og nå jobber vi bare så godt vi kan. Prøver å klare 9-10 timer (8-ish - 17/18) før vi tar kvelden, selvsagt pauser og mat inkludert. Viktig å la hjernen hvile seg og bearbeide informasjonen også. Endret 6. desember 2019 av Devilheart
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #14 Skrevet 6. desember 2019 Jeg leste 4-6 timer om dagen gjennom semesteret om vi ikke hadde forelesninger, 2-3 timer om vi hadde forelesning. I eksamensperioden utvidet jeg til å også lese lørdager. Dagen før eksamen så jeg over pensum i 2-3 timer. Så lenge jeg satt under 6 timer husket jeg alt jeg leste, over fikk det en negativ effekt, både i at tiden ble mer ineffektiv, og at det gikk ut over konsentrasjonen dagen etter. Master i økonomi. Fikk jevnt over Ber, en og annen A og C. Anonymkode: a7115...196
Gjest Persia Skrevet 6. desember 2019 #15 Skrevet 6. desember 2019 Jeg har aldri pleid å stormlese før en eksamen. Det jeg ikke allerede kan en uke før eksamen, kommer neppe til å feste seg gjennom panikklesing den siste uka. Men jeg har i overkant god hukommelse og trenger sjelden lese mye før ting sitter. Har egentlig en ræva studieteknikk fordi jeg alltid har stolt på hukommelsen, men det har gått bra så langt i livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå