Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør på vegne av min studievenninne som er i økonomisk vansker, leier på sammen eller sib hva det heter. Og sier hun hsr vært sen med en måneds leie og skal betale opp for seg i midten av desember. Hun er redd for å bli kastet ut av student leiligheten og sier fra erfaring bare får inkasso og ikke varsler om forsinket husleie? Noen som vet hvor mye det skal til for å bli kastet opp med engang? Hun har bedt om utsettelse engang før og vil ikkr igjen da det kun er 2 uker til hun betaler dobbelhusleie...

Anonymkode: 27f4e...efb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså... hæ??

Skrevet
37 minutter siden, Emma Belikova said:

Altså... hæ??

Hva forstod du ikke?

Skrevet

Hvis hun ikke gidder å prøve å si ifra engang så fortjener hun ikke annet enn å bli kastet ut!

Anonymkode: 22dcb...89d

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis hun ikke gidder å prøve å si ifra engang så fortjener hun ikke annet enn å bli kastet ut!

Ok kanskje det. 
skal ikke gå dypere inn på situasjonen hennes! Vil hun få advarsel eller bli kastet ut direkte?

Skrevet

Også er det ulike forfallsdato hver måned

Skrevet

Hun bør lese kontrakten sin. Mest sannsynlig står det der. 

Helt umulig for oss å vite. 

Jeg har en kontrakt hvor jeg kan sende utkastelsesbrev til mine leietakere dagen etter forfalt husleie, og få namsmannen til å komme og laste ut med min kontrakt. Dersom husleia da fortsatt ikke blir betalt blir de kastet ut i løpet av to-tre måneder, kommer an på behandlingstid hos namsmannen. 

Jeg sliter litt med å komme på en grunn som er god nok til å ikke prate med utleier om eventuell forsinket leie? 

Anonymkode: b356e...66b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hun bør lese kontrakten sin. Mest sannsynlig står det der. 

Helt umulig for oss å vite. 

Jeg har en kontrakt hvor jeg kan sende utkastelsesbrev til mine leietakere dagen etter forfalt husleie, og få namsmannen til å komme og laste ut med min kontrakt. Dersom husleia da fortsatt ikke blir betalt blir de kastet ut i løpet av to-tre måneder, kommer an på behandlingstid hos namsmannen. 

Jeg sliter litt med å komme på en grunn som er god nok til å ikke prate med utleier om eventuell forsinket leie? 

Anonymkode: b356e...66b

Det er ikke bestemte forfallsdato hver måned. Man betaler husleien for den måneden man får regningen for. Jeg har bedt henne kontakte dem, hun mener siden det står i kontrakt at regningen blir sendt videre til inkasso hvis ikke betalt og at det kun er to uker vil hun trekke seg til unødig oppmerksomhet da hun skal uansett betale. Hun er redd dersom hun kontakter de at de oppdaget hun ikke har betalt og blir kastet ut 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bestemte forfallsdato hver måned. Man betaler husleien for den måneden man får regningen for. Jeg har bedt henne kontakte dem, hun mener siden det står i kontrakt at regningen blir sendt videre til inkasso hvis ikke betalt og at det kun er to uker vil hun trekke seg til unødig oppmerksomhet da hun skal uansett betale. Hun er redd dersom hun kontakter de at de oppdaget hun ikke har betalt og blir kastet ut 

De kommer jo selvsagt til å merke det selv om hun ikke sier ifra!

Skrevet

Hvis hun får pengene om to uker så bør hun betale leia med mastercard NÅ og innbetale kreditten om to uker.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Badesåpe said:

Hvis hun får pengene om to uker så bør hun betale leia med mastercard NÅ og innbetale kreditten om to uker.

Hun har betalt 1/3 ved å låne penger av meg.

Skrevet

Har hun snakket med sammen om dette?

Anonymkode: afa37...124

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har hun snakket med sammen om dette?

Anonymkode: afa37...124

Nei. Skrev jo lengre opp at hun ikke tør 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...