Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal det virkelig være så umulig?

fordi jeg lever et liv som inkluderer fotball har jeg ikke anledning til å være hjemme og se Gilmore Girls i dag, og har derfor tenkt å ta det opp. Jeg har ikke gjort det på lenge, jeg pleier se det (eller glemme det, og måtte lese meg til hva som har skjedd) men tenkte at dette skulle ikke være noe problem. Men deter komplett umulig å oppdrive showview-koden! Jeg prøvde først mine normale tv-guder på nett, vg og dagbladet og deretter tvnorges egen hjemmeside, og texttv, jeg har prøvd nettavisen og aftenposten og SOL sin tv-guide. Jeg har titta i avisa, men jeg har bare avisa fra i går, og den operer bare med SV koder for "dagens" program, ikke for neste dag...

At det skal være så komplett umulig! Da må jeg vel lete frem bruksanvisninga og finne ut hvordan jeg programmerer manuelt da, for det har jeg ikke gjort på noen år... At det er mulig... :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

(eller, jeg trykket bare in showveiw kode "1" da, og den ga selvsagt ikke noe treff, også endra jeg progrm, dato og klokkeslett, så det stemmer. Jeg får jo tatt opp, emn for et styr da, at slike ting ikke kan være tilgjengeig, i det minste i kanalens eget tv-program...)

Skrevet

dette irriterer meg også. jeg husker da at det tildgere brukte å stå showView - koden i avisene, programbladet, Se og hør osv. Nå må jeg programmere alt manuelt, og det er pes.

Skrevet

På toppen av det hele VIRKET ikke min "manuelle registrerte opptak", som var gjort ved litt "jusk", for det starta ikke! Heldigvis var jeg end hjemme, og fikk satt på videoen HELT manuelt, ved å trykke på opptaksknappen, også sto den bare og tok opp til vi kom hjem... To timer etter at programmet var slutt. Men, det gjør ikke så mye, jeg fuikk da i det minste sett Gilmore Girls, på et vis. Men SÅÅ mye enklere det var da jeg bare kunne slå opp i en tv-guide og notere meg koden, legge til 5 minutter før og etter (siden de ikke alltid er helt ajour, og klokka på vår video sikkert ikke er helt korrekt) og vips, så fungerte alt... Jeg vil ha tilbake showview-koder i tv-guidene på nett, i det minste på kanalenes egene hjemesider!!! Jeg fant i BT, men bare dersom man har avisa for den dagen det går på tv, og jeg har ikke alltid det, for vi holder ikke avisa, bare kjøper den på lørdagen, og jeg hadde da ikke for søndagen! Og hva om jeg vil ta opp det som går neste søndag, når vi er i konfirmasjon? Det VIL jeg nemlig, får jo ikke se det. Men, hvordan skal jeg klare det? Må lete etter bruksanvisninga, og teste litt... Har noen dager på meg, vi reiser ikke før fredag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...