AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #1 Skrevet 1. desember 2019 Har alltid likt Oslo. Men de 10 siste årene er Oslo blitt helt ødelagt. Reiser nesten aldri dit lenger. Oslo var ikke det det en gang var. Ekstremt mye kriminalitet og ekstremt mye innvandrere. Anonymkode: 57002...e01 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #2 Skrevet 1. desember 2019 Norges Malmø. Anonymkode: 0573c...4cd 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #3 Skrevet 1. desember 2019 Konstruktivt. Anonymkode: 37936...055 1
Gjest Warrior Skrevet 1. desember 2019 #4 Skrevet 1. desember 2019 Det føles ikke ut som jeg er i Norge mer når jeg er i Oslo.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #5 Skrevet 1. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har alltid likt Oslo. Men de 10 siste årene er Oslo blitt helt ødelagt. Reiser nesten aldri dit lenger. Oslo var ikke det det en gang var. Ekstremt mye kriminalitet og ekstremt mye innvandrere. Anonymkode: 57002...e01 Gi Oslo noen tiår til du, Ts. Den trenger 2-4 millioner mennesker, biltrafikken fjernet fra sentrum og flere etasjer i høyden, men jeg tror den blir en by med tiden. Som det er er den en ganske sliten men helt ok småby. Minner endel om Kristiansund i mangel på oppussing og byplanlegging, men man kan ikke få alt på en gang. Men om Oslo skal nå 5 mill, Ts, så må du godta at folk innvandrer altså. Folk utenfra ring 3 er irriterende, men helt nødvendige. Anonymkode: 29c5b...0c4 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #6 Skrevet 1. desember 2019 https://www.aftenposten.no/meninger/leder/i/yvV3a/det-flerkulturelle-norge-er-en-berikelse Anonymkode: 45146...016
Bunuel Skrevet 1. desember 2019 #7 Skrevet 1. desember 2019 Vil tro du deler denne meningen med alle andre som daglig bruker ordet "berikelse" i en eller annen sammenheng. Klag litt på NRK, at msm er for langt til venstre og hyll Trump. Da er du i mål og kan bare sitte hver dag å repetere disse tingene i ekkokammer og bli hyllet med likes fra likesinnede. Lykke til! 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #8 Skrevet 1. desember 2019 Ikke at jeg tror det nytter, men du tar faktisk helt feil når det gjelder kriminalitet. Kanskje noen andre kan lese den og få noe ut av litt informasjon. At enkelte synes det er problematisk å se flere brune mennesker i Oslo enn det var tidligere, vel... Flertallet av dem er nordmenn, født og oppvokst. Personlig synes jeg Oslo, spesielt sentrum, kan være et ganske slitsomt sted i desember grunnet alle som kommer inn fra distriktene til «storbyen» for å handle og drikke seg sanseløst drita på årets «største» (og eneste) fest. I tillegg har de færreste av dem noe særlig køkultur og er jevnt over frekkere enn de som bor her. Plutselig blir det fryktelig irriterende å både ta kollektivtransport, handle og spise ute. Anonymkode: 547ac...d7b 8
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #9 Skrevet 1. desember 2019 Oslo er stunning.🙂 Anonymkode: d60d7...2a3 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #10 Skrevet 1. desember 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har alltid likt Oslo. Men de 10 siste årene er Oslo blitt helt ødelagt. Reiser nesten aldri dit lenger. Oslo var ikke det det en gang var. Ekstremt mye kriminalitet og ekstremt mye innvandrere. Anonymkode: 57002...e01 Svenskene har for lengst flytte tilbake til Sverige. Hva er problemet? Tenker du på polakkene som jobber i byggebransjen? Anonymkode: ac66f...b8f 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #11 Skrevet 1. desember 2019 Nordmenn må jo være de mest selvutslettende menneskene som finnes. Etter svenskene. Kommer til å bli som indianere i sitt eget land snart. Lykke til. De har de høyeste selvmordsraten og mange av kvinnene der er utsatt for vold. Det er ikke nødvendigvis slik at man blir behandlet med respekt, ingen respekterer noen som frivillig ga bort landet sitt for å vise verden hvor ''snjill man er!!!1'' Åpn en historiebok eller to. Hadde nordmenn vært 20 millioner, ikke noe problem. Men når man faktisk bare er et fåtalls millioner, så ser fremtiden mørkt ut. Anonymkode: 8cb99...a6b 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #12 Skrevet 1. desember 2019 100 millioner * Anonymkode: 8cb99...a6b
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #13 Skrevet 1. desember 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.aftenposten.no/meninger/leder/i/yvV3a/det-flerkulturelle-norge-er-en-berikelse Anonymkode: 45146...016 Nope. Jeg er norsk kvinner og er ikke enig. Synes ikke det er en berikelse i det hele tatt. Slik det var før, så var det et fåtalls som fikk komme hit, de gjorde mer for å integrere seg og passe inn, fordi de var takknemmlig for at de fikk flytte hit. Når man serverer alt på sølvfat blir jo dette vanskeligere. Om de ikkke føler at kulturen er for dem, finnes det 100 andre land man kan flytte til hvor kulturen sannsynligivs er mer lik deres egen. Det er ikke vi som skal tilpasse oss dem, men motsatt. FÅ DET INN. Anonymkode: 8cb99...a6b 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #14 Skrevet 1. desember 2019 Alt for mange kriminelle, prostituerte, narko-selgere og tiggere overalt. Anonymkode: 1f4be...881 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #15 Skrevet 1. desember 2019 Oslo var min favorittby intil 2015. Da begynte jeg å reise utenlands. Hadde bare vært i Krakow i 2009 og Kiel i 2004 før det Nå ser jeg hvor kjedelig Oslo er. Oslo er bare en stor arbeidsplass. Hva kommer turister hit for egentlig? Tror neppe det er for å se på vår spennende kultur. Nå er det vel heller ikke alkurat turisme Oslo livnærer seg på. Byen har ingen sjel. Den er en blanding av gammel, og helt nytt. De nye bygningene er mildt sagt grusomme. Arkitektur er ikke nordmenns sterkeste side. Men ingen er vel god på alt. Bare se på nye Deichmanske, E.M museet ved Bjørvika.... Og nordmennene er i mindretall. Det er ikke de du ser mest av akkurat i sentrum. Anonymkode: 9a442...376 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #16 Skrevet 1. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alt for mange kriminelle, prostituerte, narko-selgere og tiggere overalt. Anonymkode: 1f4be...881 Hvor i alle dager oppholder du deg når du er i Oslo? Området rundt Oslo s og Karl Johan er ganske belastet, men det vandrer ikke rundt prostituerte, narko-selgere og kriminelle overalt i Oslo! Anonymkode: 94965...7ce 4
herzeleid Skrevet 2. desember 2019 #17 Skrevet 2. desember 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Har alltid likt Oslo. Men de 10 siste årene er Oslo blitt helt ødelagt. Reiser nesten aldri dit lenger. Oslo var ikke det det en gang var. Ekstremt mye kriminalitet og ekstremt mye innvandrere. Anonymkode: 57002...e01 Jeg tenker kanskje det er en sammenheng mellom "likte Oslo før", "reiser nesten aldri dit lenger" og "Oslo er ødelagt". Om en i større grad enn før får inntrykkene av byen fra (krisemaksimerende) medier er det ikke så rart om en danner et slikt bilde. 15 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.aftenposten.no/meninger/leder/i/yvV3a/det-flerkulturelle-norge-er-en-berikelse Anonymkode: 45146...016 Jeg synes dette statistikken blir ganske meningsløs gitt at spørsmålene er formulert slik at de fanger opp en del positive aspekter uten å fange opp de negative. Eksempel: "Innvandrere beriker det kulturelle livet i Norge" - Selvfølgelig er det innvandrere som beriker det kulturelle livet i Norge. Det ville vært ekstremt rart om det ikke skjedde. Spørsmålet blir jo i hvilken grad og hvorvidt innvandringen i sum er positiv eller negativ. "Innvandrere flest er en kilde til utrygghet" - Selvfølgelig er ikke de fleste innvandrere kilde til utrygghet, det ville vært ganske ekstremt om over 50 % av innvandrerne ikke bare var kriminelle, men også farlige kriminelle. Men innvandringen fører fortsatt til relativt sett økt utrygghet og innvandrere fra en del land er veldig sterkt overrepresentert innen kriminalitet som medfører utrygghet. Og sånn fortsetter det. Jeg synes dermed en ikke bør lese så veldig mye mer ut av tallene for enn det er dekning for. 2
Gjest Saul Skrevet 2. desember 2019 #18 Skrevet 2. desember 2019 Ta deg en tur i Marka. Kanskje du får et annerledes inntrykk av byen der.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #19 Skrevet 2. desember 2019 Jeg synes det er så rart sat det er alle disse som ikke bor i Oslo som skal fortelle meg (som bor i Oslo) om hvor mye kriminalitet det er der 🤪 Anonymkode: b3d69...8f2 13
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #20 Skrevet 2. desember 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke at jeg tror det nytter, men du tar faktisk helt feil når det gjelder kriminalitet. Kanskje noen andre kan lese den og få noe ut av litt informasjon. At enkelte synes det er problematisk å se flere brune mennesker i Oslo enn det var tidligere, vel... Flertallet av dem er nordmenn, født og oppvokst. Personlig synes jeg Oslo, spesielt sentrum, kan være et ganske slitsomt sted i desember grunnet alle som kommer inn fra distriktene til «storbyen» for å handle og drikke seg sanseløst drita på årets «største» (og eneste) fest. I tillegg har de færreste av dem noe særlig køkultur og er jevnt over frekkere enn de som bor her. Plutselig blir det fryktelig irriterende å både ta kollektivtransport, handle og spise ute. Anonymkode: 547ac...d7b Etniske Nordmenn er hvite.... Anonymkode: 86daf...57f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå