Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta ut kobberspiralen min neste uke og da starter vi prøvingen. Har ett barn på 8 år fra før, men barnet var ikke planlagt, så det er første gang vi er aktive prøver. Er veldig spent på tiden framover og hvor lang tid det vil ta før jeg blir gravid. Har blitt 33 år nå, og det kan jo hende det vil ta litt tid.

Er nysgjerrig på hvor lang tid andre har brukt. Hvor lang tid brukte du fra du sluttet på prevensjon? Hvor lenge hadde du brukt prevensjon? Hva slags prevensjon brukte du? Hvor gammel var du?

Anonymkode: 12f16...fd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ta ut kobberspiralen min neste uke og da starter vi prøvingen. Har ett barn på 8 år fra før, men barnet var ikke planlagt, så det er første gang vi er aktive prøver. Er veldig spent på tiden framover og hvor lang tid det vil ta før jeg blir gravid. Har blitt 33 år nå, og det kan jo hende det vil ta litt tid.

Er nysgjerrig på hvor lang tid andre har brukt. Hvor lang tid brukte du fra du sluttet på prevensjon? Hvor lenge hadde du brukt prevensjon? Hva slags prevensjon brukte du? Hvor gammel var du?

Anonymkode: 12f16...fd0

24 når jeg sluttet på prevensjon, 25 nå. Sluttet i Mai, gravid desember (spontanabort uke 7), gravid igjen i Juli (medisinsk abort uke 9), gravid igjen i november (er i uke 5 i morgen).

Brukte ppiller, hadde gått på det i 8 år.

Det viktigste er å få kartlagt syklus og finne ut når eggløsningen er :) Har brukt EL-tester og tempet siden april, og alltid funnet eggløsning på denne måten.

Skrevet

Brukte litt over 2 år på jenta vår❤️ Hadde gått på p-piller i ca.1år :) jeg er 23 år nå og vi er i pp5 nå😌

Anonymkode: fd24f...3dc

• Liker 1
Skrevet

Brukt p-piller i6-7(?) År ca. Slutta på pilla i februar, mai var jeg gravid. 25 år når jeg ble gravid.

Nå er jeg 27, og slutta på pilla i slutten av oktober, og er i pp2. Men jeg tester ikke, vi koser oss i senga når vi vil (hver dag, til annenhver dag) og koser oss. Sist tok jeg en tester, og stresset med de et par måneder, men fikk kartlagt at syklusen enda var uregelmessig som før jeg starta på pillene mange år før. Den månedene  jeg ble gravid,  rørte jeg ikke en el-test, og ble gravid.

Spent på hvordan denne runden går 😁

Skrevet

Satt på første forsøk begge ganger. Første gang hadde jeg gått på p-piller. Sist gang hadde jeg kobberspiral :)

Anonymkode: 619ae...5e9

Skrevet (endret)

Jeg glemte å ta med minipillene en gang jeg skulle ut å reise. Da fikk jeg mensen. Vi bestemte oss for å ikke ta pillene igjen, og jeg ble gravid ved eggløsning 2 uker senere. Var 27.

Føler meg utrolig heldig ❤️ masse lykke til 😊

Endret av addict
Skrevet

Første og siste kom på ppilla. 

Den i midten tok 18mnd (ikke aktiv prøving med dager og tider osv osv, men var uten prevansjon og hadde mye sex. Trodde det ville gå så greit siden førstemann kom på ppilla. Gikk tilslutt da.)

Anonymkode: 0598f...340

Skrevet

14 mnd. Gått på p-piller i 6 mnd.

Anonymkode: 89482...bb6

• Liker 1
Skrevet

3 pp med begge barna, men har også mistet en gang før begge. 

Anonymkode: c5956...0a9

Skrevet

To år etter pilleslutt var vi i gang med prøverør. Alt for mange forsøk senere satt vi strek. Det vil si at det er seks år siden pilleslutt, uten resultat. Ingen diagnose. 

Anonymkode: 669e8...e2f

Skrevet

Hadde gått på p-piller i ca ti år. Slutta en stund før vi begynte å prøve, for å få oversikt over syklusen, brukte kondom i mellomtida. Var 33 år. Ble gravid på første forsøk, mistet i uke 12, ble gravid på første forsøk igjen som resulterte i et friskt barn. 

Anonymkode: 1899f...0d7

Skrevet

3 pp på førstemann. Prøver på nr 2 nå, er på pp 5 eller, husker ikke helt 

Skrevet

Litt over 4 år. Tre forsøk med inseminasjon og ble gravid på første forsøk med IVF! Venter en gutt i februar💙

Skrevet

Sluttet på p-piller i mars. Begynte med eggløsningstester med en gang. Fikk mensen i april, mai og juni. Ble gravid i starten av juli, er i uke 23 nå 😊 tok altså 4 måneder fra ppilleslutt, med tre sykluser etter bortfallsblødningen. Hadde trodd det skulle ta mye lenger tid!

Skrevet

Snart fire år - er enda ikke i mål... 

Anonymkode: d659f...03e

Skrevet

Brukte 37 PP (3 år og 1 mnd), ikke noe galt med oss så har lenge vært frustrert over at det ikke gikk på så mange år - men denne gangen klaffet det og er ca 5 uker på vei 🤩

Skrevet

Førstemann satt på første reelle prøveperiode (tre mnd etter pilleslutt, men ustabil syklus). Vi prøver på nr. to nå, uten resultater etter 14 mnd.

Anonymkode: 68fda...939

Skrevet

Med første sluttet jeg på p-piller (Loette) 6 mnd. før vi begynte prøvingen. Hadde gått på de i ”alle” år, med unntak av en liten pause. Ble gravid i PP5. 

Med andre tok jeg ut hormonspiralen i februar, begynte og prøve i mai og ble gravid i PP1. 

Anonymkode: 6ace1...644

Skrevet

Første, 1år etter kobberspiral tatt ut. Andre, 2mnd. etter spiral tatt ut. Så sterilisering (var 35 da).

Anonymkode: 4c178...fcd

Skrevet

Pp2 (30 år) og pp1 (33 år). Gått på cerazette.

Anonymkode: 60fb4...154

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...