AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #1 Skrevet 1. desember 2019 Jeg har en kollega som gjør veldig mye ut av seg på kontoret. Når personen kommer inn på kontoret rives døren hardt opp, og pang så står personen der. Dette skjer sikkert 90% av alle gangene vedkommende åpner døren. Det er alltid bråe bevegelser, smelling på tastaturet osv. Jeg tror personen gjør dette for å "kveppe" oss andre, for det ser ut som personen forventer en reaksjon eller oppmerksomhet. Det begynner å gå meg på nervene. Det er ingen andre som åpner døren slik som denne personen, eller lager så mye lyd med alt vedkommende skal. Er det frekt å gi beskejd om at det går an å åpne den døren litt roligere? Anonymkode: 21ade...465 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #2 Skrevet 1. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en kollega som gjør veldig mye ut av seg på kontoret. Når personen kommer inn på kontoret rives døren hardt opp, og pang så står personen der. Dette skjer sikkert 90% av alle gangene vedkommende åpner døren. Det er alltid bråe bevegelser, smelling på tastaturet osv. Jeg tror personen gjør dette for å "kveppe" oss andre, for det ser ut som personen forventer en reaksjon eller oppmerksomhet. Det begynner å gå meg på nervene. Det er ingen andre som åpner døren slik som denne personen, eller lager så mye lyd med alt vedkommende skal. Er det frekt å gi beskejd om at det går an å åpne den døren litt roligere? Anonymkode: 21ade...465 Ja, du har jammen store problem i livet. Vurdert psykolog ? Anonymkode: 0df95...77a
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #3 Skrevet 1. desember 2019 er som deg trådstarter, skjønner hva du mener. hadde bare sagt ifra på en gøyal måte forøvrig så har jeg en fordom mot slike mennesker, jeg mistenker dem regelrett for å være mindre smarte Anonymkode: 404b2...bb5 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #4 Skrevet 1. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, du har jammen store problem i livet. Vurdert psykolog ? Anonymkode: 0df95...77a Det er faktisk slitsomt over tid å ikke få arbeidsro. Anonymkode: ddf31...2da 10
Penny1 Skrevet 1. desember 2019 #5 Skrevet 1. desember 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Endret 1. desember 2019 av Penny1
SPOCA Skrevet 1. desember 2019 #6 Skrevet 1. desember 2019 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, du har jammen store problem i livet. Vurdert psykolog ? Anonymkode: 0df95...77a Ærlig talt. Jobber man sammen, f.eks i åpent landskap eller deler kontor, må man rett og slett ta litt hensyn til hverandre. Det betyr ikke at man ikke må tåle noe lyd, men man må også ta hensyn. Og som regel er det slik at disse lydene kommer i tillegg til alle andre lyder. For de av oss som har jobber som krever en del konsentrasjon, er det faktisk ganske irriterende å stadig bli avbrutt, det være seg kolleger som slenger opp dørene eller stadig høylytt skravling rett ved der man jobber. Dette kan igjen faktisk føre til at man får problemer med med å utføre arbeidet sitt, og da får man faktisk ganske store problemer, men jobben er for de fleste av oss den som gjør at man kan overleve økonomisk. Til ts: nei. Det er ikke frekt å be kollegaen din dempe seg og vise hensyn. Det får kollegaen din rett og slett tåle. Endret 1. desember 2019 av SPOCA 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #7 Skrevet 1. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en kollega som gjør veldig mye ut av seg på kontoret. Når personen kommer inn på kontoret rives døren hardt opp, og pang så står personen der. Dette skjer sikkert 90% av alle gangene vedkommende åpner døren. Det er alltid bråe bevegelser, smelling på tastaturet osv. Jeg tror personen gjør dette for å "kveppe" oss andre, for det ser ut som personen forventer en reaksjon eller oppmerksomhet. Det begynner å gå meg på nervene. Det er ingen andre som åpner døren slik som denne personen, eller lager så mye lyd med alt vedkommende skal. Er det frekt å gi beskejd om at det går an å åpne den døren litt roligere? Anonymkode: 21ade...465 Nei, men si det på en fin og rolig måte. Kan du si noe slikt som: Mener ikke å være frekk, men kunne du prøvd å ikke støye slik. Prøver å konsentrere meg, skjønner du! Anonymkode: ef357...0c9 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #8 Skrevet 1. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: er som deg trådstarter, skjønner hva du mener. hadde bare sagt ifra på en gøyal måte forøvrig så har jeg en fordom mot slike mennesker, jeg mistenker dem regelrett for å være mindre smarte Anonymkode: 404b2...bb5 Takk for svar! Man sitter gjerne veldig konsentrert og jobber, og da er det så ubehagelig å skulle kveppe til flere ganger i timen.. Vedkommende går også veldig mye inn og ut av kontoret, så det skal sies at dette skjer veldig mange ganger i løpet av en dag. Kvepper like godt hver gang. Jeg prøver nå å ikke se på personen når vedkommende kommer brått inn på kontoret, men har inntrykk av at det ikke gjør det bedre, men verre. Personen er ganske voksen, så hvis det er for å få oppmerksomhet så er det en fryktelig barnslig oppførsel. Hvis man møter blikket til personen, gir vedkommende deg et lurt blikk. Så det virker veldig som det er med vilje og at det ikke er ubevisst. Personen har generelt begynt å irritere meg skikkelig.. Og ja, det finnes større problemer i verden, men dette har begynt å bli et lite problem for meg.. 😕 Anonymkode: 21ade...465
CabinCruiser Skrevet 1. desember 2019 #9 Skrevet 1. desember 2019 Er bare å si noe sånn som "trenger du å rive ned bygget når du kommer inn da?" også ler du det bort i en spøkefull tone. 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #10 Skrevet 1. desember 2019 Hva synes de andre på kontoret? Er de enig med deg? Anonymkode: ef357...0c9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #11 Skrevet 1. desember 2019 3 minutter siden, CabinCruiser skrev: Er bare å si noe sånn som "trenger du å rive ned bygget når du kommer inn da?" også ler du det bort i en spøkefull tone. Det er jo dobbeltkommunikasjon. Hvis noen hadde sagt sånn til meg hadde jeg ikke skjønt hva de mente. Jeg hadde bare sagt «kan du prøve å være litt stille?» Anonymkode: e0ef9...a4b 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #12 Skrevet 1. desember 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva synes de andre på kontoret? Er de enig med deg? Anonymkode: ef357...0c9 Jeg har ikke snakket med de andre om det, er redd det oppfattes litt stygt mot den personen.. Anonymkode: 21ade...465
Gjest ti10 Skrevet 1. desember 2019 #13 Skrevet 1. desember 2019 Egentlig synes jeg det er greit å si fra, men ut fra det du skriver virker det som han (sjelden kvinner som oppfører seg sånn) gjør det for å få oppmerksomhet, og da tror jeg dessverre ikke det nytter. Faktisk mulig at han bare blir verre.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #14 Skrevet 1. desember 2019 Akkurat nå, ti10 skrev: Egentlig synes jeg det er greit å si fra, men ut fra det du skriver virker det som han (sjelden kvinner som oppfører seg sånn) gjør det for å få oppmerksomhet, og da tror jeg dessverre ikke det nytter. Faktisk mulig at han bare blir verre. Ja, det stemmer at det er en mann. Anonymkode: 21ade...465
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #15 Skrevet 1. desember 2019 Ta det opp med teamleder? Anonymkode: e5249...8a2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #16 Skrevet 1. desember 2019 Mann ja, han vil ha oppmerksomhet fra deg. Kansje hersketeknikk. "Se på meg, jeg krever det" Anonymkode: b0293...050
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #17 Skrevet 1. desember 2019 Kan du gjøre noe for å bryte opp oppførselen? Feks lyddemper i dør..teppe på gulv..øretelefoner. lag det canskelig for han å bråke Anonymkode: b0293...050
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #18 Skrevet 1. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du gjøre noe for å bryte opp oppførselen? Feks lyddemper i dør..teppe på gulv..øretelefoner. lag det canskelig for han å bråke Anonymkode: b0293...050 Har prøvet øretelefoner, men det hjelper ikke.. Jeg prøver å ikke reagere, men da blir det bare verre.. jeg er litt for ny til at jeg kan legge ting i døren, tenker jeg Anonymkode: 21ade...465
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå