AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #1 Skrevet 1. desember 2019 Skal snart ha skriftlig eksamen på studiet jeg går - men hvordan blir det gjennomført? Har fått med meg såpass at eksamen er skriftlig og at man skal ha med seg egne skrivesaker (og det må være penn?) og legitimasjon, møte opp på rett eksamens rommet minst 15-30 min før tiden, men utover det føler jeg at jeg mangler en del informasjon 😅Er det slik at man får kladde før man skriver svar på selve arket? Ellers andre ting man burde tenke over? Er jo litt upraktisk å skrive med penn om man vil viske? Er det lov med penn som er mulig å viske bort? 🤣 Hvor stor plass får man til å skrive egentlig? Er plassen til å skrive beregnet ut i fra hva det spørres om eller? Anonymkode: 3268a...a87
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #2 Skrevet 1. desember 2019 Beklager om jeg spør dumt, er bare så uvant å få lite informasjon om hva som skal skje og hvordan ting gjennomføres, er litt uvant å ikke få ting inn med teskje 🙊 Anonymkode: 3268a...a87
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #3 Skrevet 1. desember 2019 Er du helt sikker på at du skal skrive for hånd? Det har ikke jeg vært borti på veldig mange år... Men hvis det er tilfelle så får du kladde først. Mener også at det var noen bestemmelser rundt fargen på penna, men det begynner som sagt å bli noen år siden så hukommelsen svikter. Anonymkode: 533b3...32c
anonyyy Skrevet 1. desember 2019 #4 Skrevet 1. desember 2019 Egen erfaring fra universitet: -egne kladdeark, kladd så mye du vil men pass på tiden, alt må føres inn på egne ark -skriving på gjennomslagspapir, så visking funker ikke, ta heller med linjal og sett en enkel rett strek over det du vil fjerne -pass på at det ikke ligger flere gjennomslagspapir oppå hverandre, da skriften kan slå igjennom flere ark -blå eller svart penn, gjerne flere så du har backup -får så mange ark du ønsker, bare å be om flere om du trenger. -sikker lurt med noe frukt eller snop/brus/redbull/iskaffe og vann for å holde blodsukker oppe Slik var det der jeg gikk ihvertfall 2
NewInTown Skrevet 1. desember 2019 #5 Skrevet 1. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal snart ha skriftlig eksamen på studiet jeg går - men hvordan blir det gjennomført? Har fått med meg såpass at eksamen er skriftlig og at man skal ha med seg egne skrivesaker (og det må være penn?) og legitimasjon, møte opp på rett eksamens rommet minst 15-30 min før tiden, men utover det føler jeg at jeg mangler en del informasjon 😅Er det slik at man får kladde før man skriver svar på selve arket? Ellers andre ting man burde tenke over? Er jo litt upraktisk å skrive med penn om man vil viske? Er det lov med penn som er mulig å viske bort? 🤣 Hvor stor plass får man til å skrive egentlig? Er plassen til å skrive beregnet ut i fra hva det spørres om eller? Anonymkode: 3268a...a87 Du får utdelt innføringsark du skal besvare eksamen på + kladdeark du kan kladde på. Vanligvis får du utdelt 10 innføringsark i gangen, så ber du bare om flere når du trenger. Du skal skrive med penn ja, ikke lurt å skrive med blyant. Du kan bruke blanko da, det er lov. Så du kan skrive så mye du vil egentlig. Og du velger jo selv om du vil kladde eller ikke. Du må møte opp 30 minutter før, og sitte på plassen senest 15 minutter før, mener jeg at det er.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #6 Skrevet 1. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal snart ha skriftlig eksamen på studiet jeg går - men hvordan blir det gjennomført? Har fått med meg såpass at eksamen er skriftlig og at man skal ha med seg egne skrivesaker (og det må være penn?) og legitimasjon, møte opp på rett eksamens rommet minst 15-30 min før tiden, men utover det føler jeg at jeg mangler en del informasjon 😅Er det slik at man får kladde før man skriver svar på selve arket? Ellers andre ting man burde tenke over? Er jo litt upraktisk å skrive med penn om man vil viske? Er det lov med penn som er mulig å viske bort? 🤣 Hvor stor plass får man til å skrive egentlig? Er plassen til å skrive beregnet ut i fra hva det spørres om eller? Anonymkode: 3268a...a87 Du bør sjekke om det er digital eksamen. Jeg har ikke skrevet eksamen for hånd på flere år. Anonymkode: e3404...263 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #7 Skrevet 1. desember 2019 Jeg ville ikke brukt tid på å kladde alt du skal skrive. Lag heller tankekart og disposisjon på kladdearket slik at du finner ut hvilke begreper du skal bruke og hva strukturen på oppgaven din skal være. Og vær for all del sikker på om du skal skrive på papir. Jeg er på mitt 5. år og har kun hatt én eksamen på papir. Resten har vært digitalt. Anonymkode: 6d70d...a84 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #8 Skrevet 1. desember 2019 Det er helt vanlig med eksamen på papir også. På mitt studie er det 50/50 med digitalt og på papir. På papir er det gjennomslagsark. Tre ark og to skal leveres inn, det tredje beholdes av studenten. Blå eller sort penn. Skriv hardt så det går gjennom på alle tre arkene. Det nytter ikke med blanko som noen sier her, for det gjelder bare på øverste papiret og ikke de to andre. Stryk over det som blir feil. Jeg har enda ikke brukt kladdeark, det har jeg ikke tid til. Man får så mange ark man vil og skriver du feil på et innleveringsark er det bare å krysse over hele og levere det inn som kladd. Anonymkode: 38234...ca2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #9 Skrevet 1. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er helt vanlig med eksamen på papir også. På mitt studie er det 50/50 med digitalt og på papir. På papir er det gjennomslagsark. Tre ark og to skal leveres inn, det tredje beholdes av studenten. Blå eller sort penn. Skriv hardt så det går gjennom på alle tre arkene. Det nytter ikke med blanko som noen sier her, for det gjelder bare på øverste papiret og ikke de to andre. Stryk over det som blir feil. Jeg har enda ikke brukt kladdeark, det har jeg ikke tid til. Man får så mange ark man vil og skriver du feil på et innleveringsark er det bare å krysse over hele og levere det inn som kladd. Anonymkode: 38234...ca2 Er det slik at man får ett ark til hver oppgave? Siden man bare kan krysse over og spørre om nytt ark om man skriver feil? Litt usikker på hvordan gjennomslagsark fungerer? Anonymkode: 3268a...a87
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #10 Skrevet 1. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det slik at man får ett ark til hver oppgave? Siden man bare kan krysse over og spørre om nytt ark om man skriver feil? Litt usikker på hvordan gjennomslagsark fungerer? Anonymkode: 3268a...a87 Du kan få så mange ark du vil. Om du vil ha et ark til hver oppgave så får du det. Du skriver på ett ark, det øverste, også slår det gjennom på de to under så du får tre kopier av samme besvarelse. Jeg leverte en eksamen på mandag, 7 oppgaver og leverte inn 16 sider. Anonymkode: 38234...ca2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #11 Skrevet 1. desember 2019 Du skjønner alt dette på dagen. Slutt å stresse med noe så lite, les pensum istedet. Anonymkode: 5310d...465 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #12 Skrevet 1. desember 2019 Som de andre skriver - vær 100% sikker på at det er penn&papir, og ikke digital eksamen. Hvis det er digital eksamen er det lite lurt å dukke opp uten PC. Det viktigste med skriftlig eksamen (penn&papir) er å prøve å ha litt orden på arkene dine. Merk oppgavene tydelig, skriv så det er forståelig. Stryk over hvis noe blir feil. Nummerer arkene dine tidlig (ikke rett før du leverer) og hold styr på dem. Spesielt viktig hvis besvarelsen på en oppgave går over flere sider. Ikke legg flere ark oppå hverandre når du skriver, da blir det kluss med gjennomslaget. Anonymkode: b0453...23b
The Kitten Skrevet 2. desember 2019 #13 Skrevet 2. desember 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Som de andre skriver - vær 100% sikker på at det er penn&papir, og ikke digital eksamen. Hvis det er digital eksamen er det lite lurt å dukke opp uten PC. Det viktigste med skriftlig eksamen (penn&papir) er å prøve å ha litt orden på arkene dine. Merk oppgavene tydelig, skriv så det er forståelig. Stryk over hvis noe blir feil. Nummerer arkene dine tidlig (ikke rett før du leverer) og hold styr på dem. Spesielt viktig hvis besvarelsen på en oppgave går over flere sider. Ikke legg flere ark oppå hverandre når du skriver, da blir det kluss med gjennomslaget. Anonymkode: b0453...23b Regner egentlig med TS har kontroll på om det er digital eksamen eller ikke... Hvis det skulle vise seg at det er digital eksamen og hun ikke har med PC, så er det ikke verre enn å si at PC-en krasjet kvelden før, så får hun låne en PC.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå