AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #1 Skrevet 1. desember 2019 Har i en periode slitt med smerter i bakside lår/sete. Det sitter på innsiden av låret, ca. i området hvor setefuren er. Det startet for ca. 1 måned siden, men diffuse smerter som jeg kjente i gange, påkledning og visse bevegelser av beinet. Kjente det også ved styrketrening (særlig knebøy, i dyp fase), men ikke ved løping. De siste par ukene har smertene endret seg og forverret seg litt. Jeg kjenner det enda bedre enn før i gange, og det er enda vondere ved løping. Kjenner det under hele løpeturen, men det er slik at jeg holder ut i 50-60 min. Det er likevel ikke lenger vondt ved styrketrening. Fortsatt vondt ved daglige bevegelser, særlig påkledning (når beinet er oppe i lufta, for eksempel ta på sokk) og i huksittende. Noen ganger kan jeg kjenne diffust ubehag i bekkenet/underlivet, men dette forsvinner igjen. Var hos lege tidligere denne uka, han mistenker en betennelse i muskulatur bak på låret/setet. Eneste han rådet meg til var å prøve å leve mest mulig normalt, men unngå smertefulle ting. Men problemet er jo at jeg kjenner smerter uansett hva jeg gjør?! Kjenner det jo ved vanlig gange og bevegelse. Og i jobben min må jeg gå mye (jobber i hjemmetjenesten). Han bare ristet på hodet og sa at jeg kan håpe det går over etter hvert. Han sa at jeg kunne prøve tøyningsøvelser for hofte-/lårmuskulatur. Men er det greit å tøye på smertefulle muskler? Altså finne en stilling hvor smertene provoseres skikkelig, og holde denne over tid? Ventetid hos fysioterapeut er lang, første ledige er i begynnelsen av februar. Har utrolig dårlig råd (ingen penger til overs), og har derfor ikke råd til privat fysioterapeut. Derfor må jeg prøve å ordne dette på egen hånd. Noen tips? Anonymkode: 595de...7d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå