Gå til innhold

Hva betyr dette? Får jeg ikke ta eksamen? (studentweb)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I ene faget jeg har undervisning i står det under eksamen: "Dette emnet har obligatorisk undervisning. Du kan ikke melde deg til eksamen i dette emnet før du er undervisningsmeldt", betyr det at jeg ikke får gå opp til eksamen fordi jeg har hatt for mye fravær eller betyr det bare at jeg vil bli undervisningsmeldt senere? Har dessverre ikke helt oversikt over hvor mye fravær jeg har (men er ganske sikker på at jeg er under grensen for å få gå opp til eksamen). Noen som vet? Har lagt ved bilde som eksempel (funnet på google). 

sw-aktive-emner-emnesok.png

Anonymkode: 7c60c...f2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg leser det så er du ikke oppmeldt i emnet?

Anonymkode: d9542...5e8

• Liker 3
Skrevet

Er dette emner for 2020? Du må undervisningsmelde deg først før du kan gå opp til eksamen. Det betyr det det står. Det har ingen ting å si hvor mye fravær du har nei. 

Anonymkode: 38ea1...483

Skrevet

Det ser ikke ut som du er meldt opp til faget. Ville kontaktet studiestedet og hørt, om det er slik at du har fulgt undervisning i faget og mener du skulle vært oppmeldt.

Anonymkode: 5f4bc...918

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette emner for 2020? Du må undervisningsmelde deg først før du kan gå opp til eksamen. Det betyr det det står. Det har ingen ting å si hvor mye fravær du har nei. 

Anonymkode: 38ea1...483

Ja, det er det. Begynte undervisning i år, men emnet avsluttes neste år 🙂Ok, tusen takk! Begynte å bli litt nervøs 😶

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ser ikke ut som du er meldt opp til faget. Ville kontaktet studiestedet og hørt, om det er slik at du har fulgt undervisning i faget og mener du skulle vært oppmeldt.

Anonymkode: 5f4bc...918

Har ikke helt oversikt over hvordan dette gjøres, men har ikke betalt semesteravgift ennå for neste semester (vår 2020), så mulig det er derfor?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke helt oversikt over hvordan dette gjøres, men har ikke betalt semesteravgift ennå for neste semester (vår 2020), så mulig det er derfor?

Sannsynligvis. Registreringen for 2020 har ikke startet enda.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis. Registreringen for 2020 har ikke startet enda.

Åja, visste jeg ikke. Når starter den? :)

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, visste jeg ikke. Når starter den? :)

Du får nok mail når semesteravgiften er klar til betaling, så kan du melde deg opp i emner noen dager etter at du har betalt.

• Liker 1
Skrevet

Du kan undervisemelde deg nå. Jeg gjorde dette nettopp. Er bare å trykke på «Velg».

Anonymkode: 65595...b9f

Skrevet

Har faget allerede startet?

Ser at to av fagene har hhv 50 og 64 studiepoeng og da varer det vel kanskje over to semester.

Det pleier å være en oppmeldingsfrist for undervisning i starten av et fag, Det var det der jeg studerte ihvertfal... kanskje du skulle meldt deg opp tildigere hvis det startet i høst?

Jeg ville nok prøvd å melde meg opp til undervisning og se om det går, og om det ikke gjør det så er det nok lurt å ta kontakt med en studeveileder eller liknende der du studerer..

Skrevet

Se her. Hvis du trykker på Velg, så kommer dette opp. Semesteravgiften har ingenting med at man ikke kan melde seg opp til emner. Avgiften er bare for å ta eksamen!8D3B161C-7861-4F91-B43D-50546CF74613.thumb.jpeg.f4230b4192da3cd21b815ea42f88fb22.jpeg

Anonymkode: 65595...b9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...