AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #1 Skrevet 1. desember 2019 Jeg har glemt å kjøpe nytt mel, men fant havremel, hvetemel og kli i skapet. Gjør et forsøk, men aner ikke hvordan brødet blir, eller om det ikke blir brukbart. Noen som har brukt havremel noen gang? Anonymkode: 655cf...ab7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #2 Skrevet 1. desember 2019 Da fikk jeg svaret selv og brødene hevet ikke i det hele tatt. De står til avkjøling og jeg er spent på om de smaker og kan brukes etter hvert. Kan jo bli godt selv om de er veldig tunge og kompakte. Anonymkode: 655cf...ab7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #3 Skrevet 1. desember 2019 Da ble det for lite gluten i blandingen din. (Eller gjæren var gammel.) https://brodogkorn.no/fakta/gluten/ Anonymkode: f7c3a...0f7 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #4 Skrevet 1. desember 2019 Gjæren ble åpnet i dag. Kanskje jeg eltet litt for lite? Anonymkode: 655cf...ab7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #5 Skrevet 1. desember 2019 Havre deig hever veldig dårlig og blir ofte porøst. Havremel er veldig godt i baks, men man bør spe på med andre typer mel for å få en god deig Anonymkode: 3d506...dcb 1
Rumle Skrevet 1. desember 2019 #6 Skrevet 1. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjæren ble åpnet i dag. Kanskje jeg eltet litt for lite? Anonymkode: 655cf...ab7 Gjæren kan også bli ødelagt av for varmt vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå