AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #1 Skrevet 1. desember 2019 Har vært på noen visninger, og reagerer på hvor skittent enkelte kan ha det. Var sist på en visning der både mikro og komfyr så ut som om de ikke hadde sett en vaskeklut på flere uker. Under vasken var bosspannet fullt, skitne fat og kopper i oppvaskemaskinen osv. På badet var det gulbrune fuger i dusjsonen. Hadde det vært meg som skulle ha visning, ville jeg ha rengjort alt slikt. Jeg likte leiligheten iforhold til beliggenhet, romløsning, kvaliteter for øvrig, men blir veldig i stuss når selger viser frem leiligheten så skitten. Da tenker jeg, hvordan er leiligheten ellers vedlikeholdt? Og vil selger gjøre den skikkelig rent ved overtakelse? Hva tenker dere om renhold på visning? Har det noe å si for om dere går for en bolig eller ikke? Anonymkode: 0bf76...793
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #2 Skrevet 1. desember 2019 Egentlig burde det ikke ha noe å si, men sånn rent psykiskologisk drar det jo ned helhetsinntrykket for meg, i hvert fall. Trenger boligen generelt mye vedlikehold, eller er dette en typisk blokk-leilighet? Hvis det er sistnevnte, så er det jo ikke mye vedlikehold å neglisjere. En annen ting, er at de som selger kanskje står midt oppi et flyttekaos selv. Da blir vaskingen i den boligen de skal selge nedprioritert, selv om de kanskje er flinke til å vaske til vanlig. Anonymkode: dcdb5...028 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #3 Skrevet 1. desember 2019 Kanskje jeg går for mye utifra mine egne preferanser. De gangene jeg har solgt, har jeg vasket som om det var julevasken jeg holdt på med Så for meg hadde det vært helt utenkelig å fremstille boligen min slik. Men ja, dette er en borettslagleilighet, og hovedvedlikehold utføres av laget. Men så tenker jeg på sluk og hva som befinner seg bak soklene på kjøkkenet, og så blir jeg usikker. Anonymkode: 0bf76...793 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #4 Skrevet 1. desember 2019 Vi vasket nøye på fellesvisningene, men på privatvisningen vasket vi ikke like nøye. Da var komfyren og kjøleskapet litt småskitne innvendig og det sto en møkkete kopp i oppvaskmaskinen, men gulver og sånt var rent og søpla tatt med ut. Vi fikk så kort varsel på oss at vi ikke rakk å organsiere oss skikkelig. 18.30 lørdag kveld, på vei til konsert, fikk vi melding om at en fyr ba om å komme på privatvisning dagen etter, senest 16.00. Vi dro tidligere fra konserten (fikk kun sett oppvarmingsbandet, grrr!) for å rydde, og vasket dagen etter samtidig som vi prøvde å underholde valpen vår og passe på at hun ikke drakk såpevann, dreit på gulvet eller stakk av med skurekluten. Vi tenkte bare at det var synd for han fyren om han ikke var fornøyd med vaskinga, for nå hadde vi ofra en konsert vi hadde gledet oss til i et år for en fremmed vi ikke engang visste om ville kjøpe leiligheten. PS: Han kjøpte den. Anonymkode: 8003a...51b
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #5 Skrevet 1. desember 2019 Har jeg aldri opplevd. Det har vært strøkent på alle visningene jeg har vært på, og noen har vært stylet også. Men jeg har jo sett boligannonser på finn der man kan begynne å lure på om det er hoarders som bor der... Dro ikke på visning dit foråsidetsånn. Anonymkode: dd318...fb5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #6 Skrevet 1. desember 2019 Hele verden er full av folk som har forskjellige preferanser i livene sine. Det er leiligheten som skal selges og den klarer en å få et inntrykk av om en vil. Rot og støv ingen hindring. Anonymkode: 900aa...ddf 1
Gjest Gagaen Skrevet 1. desember 2019 #7 Skrevet 1. desember 2019 Eg som reinhaldar greier ikkje forstå at nokon vil vise fram ei leilighet/hus som ikkje er heilt reint. Det hadde eg sett på som flaut.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #8 Skrevet 1. desember 2019 Høres jo rart ut, og jeg ville kanskje vært litt skeptisk, men så kan det være at selger har en vanskelig tid eller noe og er nødt å selge osv. Det kan være slike ting og. Men noen er bare late. Anonymkode: f49d1...93e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #9 Skrevet 1. desember 2019 Som selger har jeg i hvertfall vært veldig nøye med vaskingen. Ville dempe følelsen av at noen andre bodde der så mye som mulig slik at kjøperne kunne se for seg at de selv bodde der. Hunden vår flyttet ut en uke før visning, og selv sov vi på hotell natten mellom fellesvisninger slik at leiligheten var så fresh som mulig. Presentasjon er så utrolig viktig når man selger! Anonymkode: 02899...564
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #10 Skrevet 1. desember 2019 I dette tilfellet. sa til og megler seg enig at det kunne vært renere. Skal på ny visning, og er da spent på hvordan renholdet er. Antar megler har gitt selger et tips om vask.... Anonymkode: 0bf76...793
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå