AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #1 Skrevet 1. desember 2019 Jeg oppfatter det sånn. Anonymkode: 7fcec...787
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #2 Skrevet 1. desember 2019 Det kan være en tilfeldighet, men de jeg kjenner som har asperger er kverulanter av rang. De gjentar og gjentar, og de står på sitt selv om de blir presentert for motargumenter som for alle andre er svært overbevisende. Det er som de har bestemt seg en gang for alle og ikke evner å ta inn ny informasjon som kommer fram. I diskusjoner kommer den aspergerske rigiditeten tydelig fram. Anonymkode: f0b50...02f 5
Gjest Vesuvio Skrevet 1. desember 2019 #3 Skrevet 1. desember 2019 En av mine beste venner i ungdomsårene hadde Aspergers. Jeg husker henne ikke som spesielt kverulerende mot meg, men kanskje mot moren.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #5 Skrevet 1. desember 2019 Ikke nødvendigvis på alle tema. Men på det de er opptatt av, evt fått hangups på, har de jeg kjenner ofte vært veldig insisterende på og ikke klart å la ligge. Anonymkode: c22d9...7bc 1
Isambard Skrevet 4. desember 2019 #6 Skrevet 4. desember 2019 Ja, det er litt typisk, men de er ikke veldig mye verre enn andre.
Gjest Witch24 Skrevet 4. desember 2019 #7 Skrevet 4. desember 2019 Jeg kan nok være det, hvis det er noe jeg intresserer meg for:)
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #8 Skrevet 4. desember 2019 Kverulerende og sure som regel. Veldig lite interessert i andres mening Anonymkode: ffaf3...7d0 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #9 Skrevet 4. desember 2019 Jeg kommer liksom aldri til å skjønne at aspergere blir sinte når jeg verbaliserer, når det er eneste måten for dem å skjønne ting på. De klarer ikke å lese kroppsspråk, hvorfor kutte kilden, liksom. Men de lager sine egne forestillinger som er tunge å være med på. De er så slitsomme at jeg gir dem rett, litt som å snakke med en psykopat, du gir dem rett... hvem gidder disse kampene.... ikke lærer man noe heller, utenom hvor dysfunksjonelle mange egentlig er Anonymkode: 1f309...777 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #10 Skrevet 4. desember 2019 Ja. Jeg jobbet med personer med Asperger (og andre autismespekterdiagnoser), og de er ofte lite mottakelige for andres perspektiver når de selv mener de har rett. Dette er mitt generelle inntrykk, selvfølgelig finnes unntak. Anonymkode: 75398...14d 2
Hjerte Skrevet 4. desember 2019 #11 Skrevet 4. desember 2019 (endret) Ikke alltid, men ofte. De jeg kjenner med Asperger forstår gjerne ikke når diskusjonen er over og samtalen har gått videre. Kan være skikkelig irriterende, spesielt når temaet er trivielt. Endret 4. desember 2019 av ♥ 3
Gjest Alkoholist Skrevet 4. desember 2019 #12 Skrevet 4. desember 2019 Ja det kan vi,men det kan folk uten asperger oppfattes som også.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #13 Skrevet 4. desember 2019 Kjenner ikke så mange med asperger, men den ene jeg har vært borti oppfattet jeg mer som ensporet enn kverulerende. Men det var kanskje fordi dette var en person som alltid var enig med siste taler, og aldri sa noe negativt om noe eller noen. Anonymkode: 72c5a...dc3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #14 Skrevet 5. desember 2019 Har en venn som har Asperger, og han er utrolig god til å argumentere. Vil ikke si at han er påståelig og kverulerer, han har bare et veldig logisk og klart syn på saker, samtidig som at han har masse kunnskap. Har lært en del av ham. Det er nok veldig individuelt, og også lett for omgivelsene å skylde på diagnosen. Jeg tror at mange høytfungerende autister er selvkritiske og oppmerksomme på at de ikke ønsker at noen skal oppfatte dem som kverulerende. Anonymkode: 57d8f...dad
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #15 Skrevet 6. desember 2019 Har ikke tenkt på det før jeg leste tråden, men den mest kverulerende personen jeg kjenner har asperger 🙈 hun er av typen som roper ut om alt du gjør feil (ingen sosiale antenner om at dette kanskje kan oppleves ubehagelig med mange rundt), hun klarer rett og slett ikke holde det inne hvis hun skimter noe hun kan være uenig i, og hun blir helt rødflammet i ansiktet hvis noen svarer at hun har feil tilbake, og hever stemmen og nærmest roper om hva som er «rett» og ikke. Slitsomt, men er jo ikke hennes feil. Anonymkode: 3f7fa...fa3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #16 Skrevet 6. desember 2019 Beskyldninger om kverulering er stort sett hersketeknikk. I 99% av tilfellene vet ikke de som bruker det ordet hva det faktisk betyr. Anonymkode: 29a48...8a7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #17 Skrevet 6. desember 2019 Personlig trekker jeg meg heller vekk, hvis det er en konflikt. Hater å krangle. Unntaket er hvis noe er urettferdig, da kan jeg ta en krangel, for det gjør meg sint. Har til og med kjefta på fremmede som har behandlet andre stygt. Anonymkode: a3912...f51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå