AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #1 Skrevet 1. desember 2019 Hvordan gjøres telefonsamtaler mellom sykepleiere og pårørende eller lege på sykehus eller omsorgssenter? Vet ikke om alle disse spørsmålene er aktuelle elle reelle ettersom jeg vet jo ikke hvordan det faktisk fungerer på sykehus og omsorgssenter, men derfor jeg spør. Om en f.eks ringer til en annen avdeling/kollega/lege for å få svar på et spørsmål i forhold til noe, hvor dokumenterer man dette og blir sikker på å få med rett navn på den en har snakket med? Tenker da om en f.eks har spørsmål om dosering av medisin eller lignende`? og kanskje kollega spør hvilken lege som har svart? Der jeg jobber som assistent har vi mobil, og har de fleste nummer lagret. Men har jo tenkt over at det er vanskelig å få bekreftet hvem som ringer? F.eks når pårørende ringer i forhold til en beboer/pasient og ønsker svar på spørsmål? Hvordan spør man egentlig om dette, og er det vanlig å spørre? Så man er sikker på at man ikke bryter taushetsplikt. Anonymkode: 3cafb...9c2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #2 Skrevet 1. desember 2019 Når det gjelder pårørende: Det kan være vanskelig å identifisere pårørende over tlf, men en hovedregel er alltid å spørre først om personen er nærmeste pårørende, og deretter sjekke at det stemmer på PCen. På sykehuset vårt har vi en resepsjonist i hverdagene som alltid sjekker dette før hun setter over til oss. Når det gjelder tlf samtaler med legen bruker man ISBAR, Google det. Anonymkode: f5828...1b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå