Summ Skrevet 30. november 2019 #1 Skrevet 30. november 2019 Hun er helt hindsides irriterende! Hun overnatter her med barna sine hver helg som broren min jobber, og hun føler seg helt hjemme her! hvis jeg og kjæresten min sitter og ser på TV om kvelden etter jeg har lagt barna mine, kommer hun inn og lander i sofaen, og spør om vi kan finne noe og se sammen, eller så sitter hun med PC og headphones og det blir klein stemning. Kjæresten min kjøpte TV i tidlig bursdagsgave til meg, så vi har det på rommet mitt. Koselig det altså, men jeg er veldig slik at når man er på soverommet, så sover man. Men det er jo mye bedre å være alene, istedenfor å alltid måtte sitte med ei ekstra i stua. Jeg og kjæresten er ganske sjeldent alene sammen, så det var liksom kveldene vi hadde... snakket med broren min, og han sier hun er husredd og at hun liker at barna deres leker med mine barn. Det er jeg enig i, barna kommer utrolig godt overens og alle er jevngamle. Jeg har 2 og de har 3, og kjæresten min har 2. Det vil si 7 barn i hus minst annenhver helg. Det er litt slitsomt, men veldig koselig på dagtid. det er veldig fint, og fint for barna, og kjempe koselig! Men problemet begynner etter barna har lagt seg. Har til og med foreslått at hun kan gå ut med venninner hvis hun vil på kveldene, mens vi passer barna, men hun har prøvd, og litt sårt for henne at aldri noen kan så hun ga opp... vanskelig situasjon. Noen tips? 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #2 Skrevet 30. november 2019 Hvorfor bor dere alle sammen? Hvor er din bror? Anonymkode: b5bdf...2d0 17
Summ Skrevet 1. desember 2019 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bor dere alle sammen? Hvor er din bror? Anonymkode: b5bdf...2d0 Hun og broren min har eget hus. Men broren min jobber ofte i helger borte, og hun er husredd, så da er hun her når han er på jobb
PURE/HONEY Skrevet 1. desember 2019 #4 Skrevet 1. desember 2019 Om hun er den type husredd der man bare synes det er litt ubehagelig å være hjemme alene, så må hun ta seg sammen og lære at man ikke kan overnatte til andre hver helg. Om hun er såpass husredd at hun blir genuint engstelig av å være hjemme alene, så burde hun skaffe seg profesjonell hjelp. 28
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #5 Skrevet 1. desember 2019 Er du heldig leser hun denne tråden her 😁 Anonymkode: 81341...1dc 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #6 Skrevet 1. desember 2019 Æææh, kan du ikkje bere si at det ikkje passer med besøke og/eller overnatting? Sånn vaner kommer da ikkje over natta.. Anonymkode: f5dbc...5c2 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #7 Skrevet 1. desember 2019 Hvorfor bor du å kjæresten din hos din bror? Kanskje flytte for seg selv om hans familie er i veien i hans h6s? Dette er jo hans kjæreste og han må få ha henne der som mye han ønsker, uavhengig om han er hjemme eller ikke. Anonymkode: 9efa7...09a 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #8 Skrevet 1. desember 2019 Hun får jo faen meg ta seg sammen! Husredd? Da får hun flytte hjem til familien sin da! Hun er jo ikke alene hjemme, hun har jo barna. Hadde aldri gått med på slikt jeg ivertfall. Anonymkode: ace09...dec 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #9 Skrevet 1. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor bor du å kjæresten din hos din bror? Kanskje flytte for seg selv om hans familie er i veien i hans h6s? Dette er jo hans kjæreste og han må få ha henne der som mye han ønsker, uavhengig om han er hjemme eller ikke. Anonymkode: 9efa7...09a Les hele tråden før du svarer. 1 hour ago, Summ said: Hun og broren min har eget hus. Men broren min jobber ofte i helger borte, og hun er husredd, så da er hun her når han er på jobb Anonymkode: ef512...4b7 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #10 Skrevet 1. desember 2019 Vær litt grei med henne da, Hva har hunn gjort mot deg liksom? Anonymkode: e6307...b0c 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #11 Skrevet 1. desember 2019 Du får vel sette ned foten og si at hvis hun skal sitte på PC eller med noe annet, får hun være på et annet rom. Så kan det jo faktisk bli litt hyggeligere å gjøre noe sammen. Velge film sammen, begynne å se på en serie sammen, spille brettspill osv. Eller så får du si til din bror at det ikke funker lenger. Han får slutte å dra bort eller så far de skaffe seg hund, barnevakt eller noe annet som kan "passe på" henne. Anonymkode: 13050...3cc 3
Summ Skrevet 1. desember 2019 Forfatter #12 Skrevet 1. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær litt grei med henne da, Hva har hunn gjort mot deg liksom? Anonymkode: e6307...b0c Jeg er jo grei mot henne? Dette startet for 3år siden, når broren min begynte å jobbe borte, første halve året var jeg singel, og vi hadde det gøy sammen om kveldene, men etterhvert så begynte det å bli mye... hun flyttet rett fra foreldrene sine, og til broren min, så hun er ikke vandt til å bo alene, og hadde aldri vært alene en hel natt før, og hun blir kjempe redd. heldigvis er hun kjempe snill og hjelper til i huset og slikt, men jeg og kjæresten har lite tid til hverandre, og det er litt kleint når hun blir 3. Hjulet på vogna. Syns kjempe synd i henne, skjønner at det er skummelt å være alene hjemme, og det er greit at hun er her, men skulle gjerne hatt litt alenetid også. Hun betaler godt for å bo her de helgene hun er her, så alt er bare fryd, bortsett ifra kveldene. vi spiller kort, videospill, og skravler alle 3 sammen noenganger, men det er viktig å pleie kjærligheten også. Huff føler meg litt slem, men hun bør ta hintet... hun har eget rom her, og hun kunne vært i loftstua, men hun velger å sitte der vi er..9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #13 Skrevet 1. desember 2019 40 minutter siden, Summ skrev: Jeg er jo grei mot henne? Dette startet for 3år siden, når broren min begynte å jobbe borte, første halve året var jeg singel, og vi hadde det gøy sammen om kveldene, men etterhvert så begynte det å bli mye... hun flyttet rett fra foreldrene sine, og til broren min, så hun er ikke vandt til å bo alene, og hadde aldri vært alene en hel natt før, og hun blir kjempe redd. heldigvis er hun kjempe snill og hjelper til i huset og slikt, men jeg og kjæresten har lite tid til hverandre, og det er litt kleint når hun blir 3. Hjulet på vogna. Syns kjempe synd i henne, skjønner at det er skummelt å være alene hjemme, og det er greit at hun er her, men skulle gjerne hatt litt alenetid også. Hun betaler godt for å bo her de helgene hun er her, så alt er bare fryd, bortsett ifra kveldene. vi spiller kort, videospill, og skravler alle 3 sammen noenganger, men det er viktig å pleie kjærligheten også. Huff føler meg litt slem, men hun bør ta hintet... hun har eget rom her, og hun kunne vært i loftstua, men hun velger å sitte der vi er..9 Ok da forstår jeg, men kommer hun inn i sove rommet ditt? Jeg skjønner at du trenger privat liv med kjæresten din men det jeg lurte på er vil du ikke ha henne i huset ditt i det hele tatt Anonymkode: e6307...b0c 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #14 Skrevet 1. desember 2019 1 time siden, Summ skrev: Jeg er jo grei mot henne? Dette startet for 3år siden, når broren min begynte å jobbe borte, første halve året var jeg singel, og vi hadde det gøy sammen om kveldene, men etterhvert så begynte det å bli mye... hun flyttet rett fra foreldrene sine, og til broren min, så hun er ikke vandt til å bo alene, og hadde aldri vært alene en hel natt før, og hun blir kjempe redd. heldigvis er hun kjempe snill og hjelper til i huset og slikt, men jeg og kjæresten har lite tid til hverandre, og det er litt kleint når hun blir 3. Hjulet på vogna. Syns kjempe synd i henne, skjønner at det er skummelt å være alene hjemme, og det er greit at hun er her, men skulle gjerne hatt litt alenetid også. Hun betaler godt for å bo her de helgene hun er her, så alt er bare fryd, bortsett ifra kveldene. vi spiller kort, videospill, og skravler alle 3 sammen noenganger, men det er viktig å pleie kjærligheten også. Huff føler meg litt slem, men hun bør ta hintet... hun har eget rom her, og hun kunne vært i loftstua, men hun velger å sitte der vi er..9 Betaler hun for å bo hos dere i helgen? Og har eget rom? Så hun er en slags leietaker hos dere da? Anonymkode: 8b7a7...998 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #15 Skrevet 1. desember 2019 2 timer siden, Summ skrev: Jeg er jo grei mot henne? Dette startet for 3år siden, når broren min begynte å jobbe borte, første halve året var jeg singel, og vi hadde det gøy sammen om kveldene, men etterhvert så begynte det å bli mye... hun flyttet rett fra foreldrene sine, og til broren min, så hun er ikke vandt til å bo alene, og hadde aldri vært alene en hel natt før, og hun blir kjempe redd. heldigvis er hun kjempe snill og hjelper til i huset og slikt, men jeg og kjæresten har lite tid til hverandre, og det er litt kleint når hun blir 3. Hjulet på vogna. Syns kjempe synd i henne, skjønner at det er skummelt å være alene hjemme, og det er greit at hun er her, men skulle gjerne hatt litt alenetid også. Hun betaler godt for å bo her de helgene hun er her, så alt er bare fryd, bortsett ifra kveldene. vi spiller kort, videospill, og skravler alle 3 sammen noenganger, men det er viktig å pleie kjærligheten også. Huff føler meg litt slem, men hun bør ta hintet... hun har eget rom her, og hun kunne vært i loftstua, men hun velger å sitte der vi er..9 Tar dere seriøst betalt? Da synes jeg det er helt rimelig at hun får henge i stua og "plage" dere. Eventuelt får dere skrive en kontrakt som ikke gir henne tilgang på stua, kun soverom, bad, kjøkken og loftstue. Hva slags hint mener du egentlig at dere gir henne? Kan du ikke bare si det på forhånd tidligere i uken, at i hun er velkommen, men i helgen skal dere ha kjærestetid, så hun må være på loftstua? Eventuelt kan dere hjelpe henne å bli mer trygg hjemme. Det finnes sikkert noen teknikker på hvordan man blir kvitt frykten. Anonymkode: 13050...3cc 12
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. desember 2019 #16 Skrevet 1. desember 2019 2 timer siden, Summ skrev: Jeg er jo grei mot henne? Dette startet for 3år siden, når broren min begynte å jobbe borte, første halve året var jeg singel, og vi hadde det gøy sammen om kveldene, men etterhvert så begynte det å bli mye... hun flyttet rett fra foreldrene sine, og til broren min, så hun er ikke vandt til å bo alene, og hadde aldri vært alene en hel natt før, og hun blir kjempe redd. heldigvis er hun kjempe snill og hjelper til i huset og slikt, men jeg og kjæresten har lite tid til hverandre, og det er litt kleint når hun blir 3. Hjulet på vogna. Syns kjempe synd i henne, skjønner at det er skummelt å være alene hjemme, og det er greit at hun er her, men skulle gjerne hatt litt alenetid også. Hun betaler godt for å bo her de helgene hun er her, så alt er bare fryd, bortsett ifra kveldene. vi spiller kort, videospill, og skravler alle 3 sammen noenganger, men det er viktig å pleie kjærligheten også. Huff føler meg litt slem, men hun bør ta hintet... hun har eget rom her, og hun kunne vært i loftstua, men hun velger å sitte der vi er..9 Har du snakket med henne skikkelig om dette? At dere ønsker litt privatliv i helgene? Hva med å lage en løsning med feks barnevakt til hverandre? Synes vel det virker som om hun tar så godt hensyn hun kan, hun hjelper til, betaler, osv, Tror løsningen her er at dere snakker helt åpent om at dere vil ha noen kvelder som kjærester Dette bør dere klare å snakke om og løse, virker som dere er gode mot hverandre alle sammen.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #17 Skrevet 1. desember 2019 Hvor ofte jobber broren din helg da? Jeg ser du klager over at hun føler seg hjemme hos dere. Det er jo ikke rart da, når dette har pågått i 3 år og hun har et eget rom hos dere. Det er bare dere som kan avslutte dette, om det blir for mye. Og jeg har full forståelse for at det kan bli for mye. Anonymkode: 23813...baa 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #18 Skrevet 1. desember 2019 Ettersom dette er en ordning dere har hatt lenge, og du i utgangspunktet syntes det var en grei ordning så kan du ikke regne med at hun uten videre skal forstå at du har gått lei av å ha det sånn. Da må du faktisk si fra Hvis jeg har forstått deg riktig så liker du henne, og ungene har det fint sammen. Kan du ikke bare si at det er kjempekoselig at de er hos dere, men at du og kjæresten trenger litt mer tid alene i helgene og synes det blir for mye å ha helgegjester så ofte. Vis forståelse for hennes frykt for å være alene, vær hjelpsom med å prøve å finne en annen løsning, og fortell henne at du ikke vil miste det nære forholdet du/ barna har til dem, men at det blir for mye å ha dem boende der annenhver helg eller mer. Legger du det frem på en fin måte er jeg sikker på at hun vil ha forståelse for dine følelser også Anonymkode: bea8f...33d 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #19 Skrevet 1. desember 2019 Det høres jo ut som dere i utgangspunktet har en fin ordning, som alle er fornøyd med. Så jeg hadde ikke latt akkurat dette ødelegge det. Hun fremstår jo også hjelpsom og fornuftig. Så jeg skulle akkurat til å skrive det ab over meg alt har gjort - vær åpen og ærlig. Hør om dere i forkant av hver helg kan avtale hvordan kveldene skal være - om du og kjæresten skal få alenetid på sofaen, eller om dere skal finne på noe alle sammen. Eller om hun rett og slett kan være et annet sted annenhver av disse helgene. Anonymkode: e4a53...c84 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #20 Skrevet 1. desember 2019 Lurer mest på hvordan dere har plass til henne, barna hennes, dine barn og hans barn. Anonymkode: ba891...c20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå