Gå til innhold

Hvordan ble livet etter sosiale medier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å slette meg fra sosiale medier da det tar for mye unødvendig tid. Noen som vil dele hvordan livet "etter SoMe" (social media) har vært? Jeg har starta med Facebook og har sletta snapchat-venner jeg ikke har noen relasjon til 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke slettet alt av sosiale medier (jeg har fortsatt Snapchat), men jeg har slettet Facebook, Instagram også videre. Jeg slettet de ikke av samme grunn som deg, jeg slettet de på grunn av at det påvirket meg negativt i en periode. Det er litt over to år siden jeg slettet det, og jeg har ikke angret noe særlig på det. For meg så ble det dessverre i den perioden til at jeg sammenlignet andre personer sine liv med mitt eget, og det var ikke noe bra for meg. Jeg tror nok at det hadde gått helt fint å ha det den dag i dag, men jeg føler ingen behov for det akkurat nå.

En ting som noen ganger kan være litt slitsomt/irriterende eller hva jeg skal si(vet ikke helt hvilket ord som blir mest riktig for å beskrive det) er at folk sier for eksempel "søk det opp på Facebook da vel!" eller "Hva heter du på Instagram/har du sett det på Instagram/Følger du *navn* på Instagram?" også videre. Bortsett fra det så er det ikke noe problem. De personene jeg har kontakt med nå klarer jeg like fint å holde kontakten med, som på den tiden jeg hadde flere sosiale medier. :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kuttet ut Facebook for mer enn ett år siden.  Slettet ikke profilen, men tok en pause.  Hadde merket på meg selv at jeg ble kritisk og negativ av hva folk skrev.  FB egner seg ikke for lengre og reell debatt, og jeg ble frustrert av det.  
Å ikke delta på FB ga meg ro og frihet.  Jeg har vært innom der i blant, med 2-3 mnd mellomrom.  Mest fordi jeg liker de siden med kjøp og salg :)  Sosialt føler jeg ikke at jeg går glipp av noe.  .   

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker kun Instagram og messenger. 

Jeg slettet Snapchat for 1,5 år siden, det har gjort underverker for meg. 

Jeg har facebook, men er aldri der. Kikker inn et par ganger i året. 

Jeg burde kanskje slette Instagram også, da det kan i perioder påvirke meg negativt. Men foreløpig ønsker jeg å beholde Instagram. 

I mitt tilfelle går det ikke på tid, men på selvfølelse. 

Anonymkode: c4893...95f

• Liker 5
Skrevet

Jeg skylder kanskje på tid, men helt ærlig så handler det sikkert om selvfølelse også. Jeg har en bra utdanning og en bra jobb, men sammenligner meg altfor ofte med folk på sosiale medier med tilsynelatende mer interessante liv 

• Liker 3
Skrevet

Eg bruker kun Instagram, men følgarar og liker-klikk bryr meg ikkje i det heile tatt lenger, så eg har skrudd av notifikasjoner. Facebook gav ofte små gjentakende "gnissingar" i forholdet mellom meg og kjæresten, så vi valgte å gå vekk frå det begge to og eg sakner det ikkje. Befriende å være uten det faktisk. Eg har ikkje vært på andre sosiale medier, prøvde Snapchat ei lita stund, men syns heile greia var tåpelig.

Skrevet
2 timer siden, Medullaoblongata skrev:

Jeg prøver å slette meg fra sosiale medier da det tar for mye unødvendig tid. Noen som vil dele hvordan livet "etter SoMe" (social media) har vært? Jeg har starta med Facebook og har sletta snapchat-venner jeg ikke har noen relasjon til 

Det er sykt vanskelig i starten. Jeg får abstinenser. Har prøvd flere ganger. 

Anonymkode: 977e9...fd9

Skrevet

Slettet meg fra facebook i 2011 eller 2012, savner ingenting. Hvis folk vil ha tak i meg, får de ringe.

Skrevet

Livet etter har vist seg å være litt dødt! haha...

Jeg kuttet ut FB, insta har jeg fortsatt men bruker minimalt, messenger har jeg fordi venner ikke bruker sms lenger og snap fordi min datter er generasjon "ikke messenger og ikke sms".
Jeg har også slettet alt av spill på tlf.

Jeg legger meg kl 21-22 på kvelden fordi det ikke er noe å gjøre etter kl 18, men det resulterer i at jeg står opp kl 4-5 på morgenen. Vurderer å begynne å trene igjen for å ha noe å gjøre.

Anonymkode: cc1e4...36e

• Liker 1
Skrevet

Når man oppdager hvor mye tid og mentale krefter man bruker på det så er det flaut og latterlig. Det meste som skrives og deles er jo bare tull.

Jeg synes det var hardt første ukene, fordi man er jo avhengig.

Nå i dag har jeg ingenting, sms og mms funker fint! Sms er jo genialt, kan lese meldingen når man vil....bedre enn å ringe 🙂 Om du ikke kan gi bort tlfnr til noen så er det ikke noen du bør ha kontakt med, på den måten slipper du å fylle opp kontakter med mennesker du ikke trenger i livet.

Har etpar til rundt meg som stoppet helt også, livet er MYE bedre! Nå kan man gjøre andre ting i stedet, nattesøvnen er blitt mye bedre også. Har aldri tlf på soverommet lenger.

Oppfordrer alle til å fjerne alt av sosiale media!

Anonymkode: 890aa...a4e

• Liker 7
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri tlf på soverommet lenger.

Jeg bruker fb, snap og insta daglig. Jeg bruker likevel ikke telefonen på soverommet annet enn til å høre på ASMR-videoer hvis jeg har lyst til å roe hodet før jeg legger meg.

Gjest Witch24
Skrevet

Buker Facebook og deviantart, kunn for å oppsøke grupper som jeg kan føle tilhørighet med, som eks; tegning/ maling, asperger relatert, Tv-spill, taekwondo osv. 

Skrevet

Bedre mental helse. 

Anonymkode: ce5d5...801

• Liker 3
Skrevet

Bruker altfor mye tid på SoMe. Mest for å chatte med venner og være sosial på kveldene når jeg er alene hjemme og barna sover.. så har mye glede av det egentlig.. men det er en tidstyv det er helt sikkert. 

Anonymkode: 0a805...ed8

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker altfor mye tid på SoMe. Mest for å chatte med venner og være sosial på kveldene når jeg er alene hjemme og barna sover.. så har mye glede av det egentlig.. men det er en tidstyv det er helt sikkert. 

Anonymkode: 0a805...ed8

Prøv å besøk hverandre i stedet om du kan.

Anonymkode: 890aa...a4e

• Liker 3
Skrevet

Jeg er dritt lei sosiale medier og har lyst å slette alt egentlig! Drittlei av telefoner og drittlei av at mennesker sitter med nesa i telefonen i alle mulige situasjoner! 

Anonymkode: df95e...d65

Skrevet

Har lyst å kutte ut en del, men så er det jo slik at man må være der pga. jobb/andre forpliktelser. Man kan gjerne ikke bare melde seg ut. På godt og vondt har some blitt et krav for mange i dagens samfunn, ikke et valg. 

Anonymkode: 7028f...fdb

Skrevet

Jeg er på Snapchat og messenger i hovedsak. Men bruker faktisk mest tid på KG 😜

Skrevet

Snapchat: ubrukelig

Facebook: foreldet

Instagram: seksuell

Anonymkode: 5b778...97f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...