Gå til innhold

Hvordan takle svigersøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en svigersøster som bare må være best i alt. Og det er innafor det å ha høye mål. Men hun elsker tråkke på andre. Er det noen med litt fett på kroppen eller rynker får de høre de. Hun er veldig trent fordi hun jobber med hobbyen sin noe svigers betaler for, men jeg tror hun glemmer litt akkurat det selv om de har tapt flere hundre tusen. Hun kan komme på besøk si æsj så stygge tenner du har, (jeg har ikke hatt estetisk regulering) eller si jeg gidder ikke besøke dere fordi dere kjefter på sønnen min. Sønnen hennes pleier leke/herje fritt og knuse alt han ser men hun ligger på sofaen med mobilen på besøk. Jeg er den som pleier sitte på gulvet prøve involvere hennes sønn og mitt barn i lek og forhindre konflikter hun trenger alltid slappe av mens hun er på besøk og enser ikke noe. Da får jeg anrop av svigerforeldre som forteller meg hvor udugelig vertinne jeg er som ikke serverer henne med en gang samt irrettesetter barnet. De boikotter nå besøke oss grunnet dette. Får høre det ikke er noe hyggelig besøke oss fordi jeg synes de skal ta ansvar for det ungen ødelegger og det er helt bak mål i hennes øyne. Det hadde vært greit nok men hvis vi besøker der får min sønn ikke lov leke med noe som helst fordi hennes sønn er så glad i de tingene og kan bli lei seg. Hvordan takler jeg dette mennesket? 

Anonymkode: f0b0e...35a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet sannelig ikke..  Har du spurt broren hennes?  Han bør jo kunne svare....

• Liker 2
Skrevet

Dessverre kommer vi alle over mennesker i løpet av livet som vi på en eller annen måte må "takle" og godta å møte, på tross av at disse menneskene på et eller annet vis er ufyselige eller helt annerledes fra oss selv. Og svigersøstre er jo litt tricky da, dem må man jo bare godta. Man blir jo å treffes på felles familiearrangementer nå og i fremtiden, så man bør i det minste prøve å holde en god tone mot hverandre i det daglige. Men selvfølgelig, man skal ikke la seg tråkke på og godta alt heller. 

Jeg har også en svigersøster som må være best i alt. Argumenterer hele tiden, skal alltid ha rett. Nå er det ingen barn i bildet, men hun er verdensmester hele tiden. Hun er ikke like frekk i replikken som din, men hun vet det med å slenge inn sure kommentarer i hytt og pine. Jeg bare holder ut henne... velger å ikke la meg ta meg nær av noe hun sier, eller oppførselen hennes. Og syns jeg at hun er helt "out of line" med noe, så sier jeg gjerne ifra, på en kontrollert og rolig måte selvfølgelig. Ellers så inviterer vi bare på de "obligatoriske" møtene som bursdagsfeiringer, familiearrangementer, osv. men holder det kun til det. Brukte å møtes mer før, men innså at når det å være hyggelig kun går den eine veien, er det helt meningsløst.

Anonymkode: 3986a...8e7

• Liker 1
Skrevet

Skal broen svare for hvordan søsteren oppfører seg? Vet ikke om du har søsken selv men, nja. Enten bryr de seg ikke, eller så forguder de søstra

Anonymkode: f0b0e...35a

Skrevet

Ved å forhindre konflikter mellom barn lager du bwre mer konflikt da de ikke lærer å løse konflikter selv. 

Ellers ville jeg hatt minst mulig å gjøre med svigers 

Anonymkode: dcfd5...80c

• Liker 4
Skrevet

Dere gjør sånn; lev livet uten å stresse over svigers. Feir jul uavhengig av dem. Få det fint ig hyggelig. Svigers og svigersöss feirer sammen så det er ikke noe å bekymre seg om

Anonymkode: b0331...c6c

• Liker 3
Skrevet

Gå dit du er velkommen, er det noe som heter.

Her har vi svært lite kontakt med svigers.

Anonymkode: 6d6fa...592

• Liker 4
Skrevet

Hvis dette hadde vært min svigersøster, ville jeg latt mannen håndtere det 100 %. Det er hans søster, regner jeg med, siden du sier at svigerforeldrene dine ringer deg? De høres helt psyko ut alle sammen, så jeg ville stemt for å kutte dem helt ut.

Anonymkode: 02b60...d93

• Liker 3
Skrevet

Jeg har dessverre ett familie-medlem som oppfører seg på en lignende måte. 

Hun kan for eksempel vri og vende på alt mellom Himmel og jord. Noen i familien har en hund og hvis en person spør "NÅR fikk den hunden frokost i dag?" så kan den kjerringa påstå at man viss nok skal ha sagt noe helt annet. For eksempel "Hunden burde garantert fått veldig mye mer frokost i dag!" eller noe sånn. Deretter kan hun begynne å klage over at folk "skjemmer bort" den hunden deres, og at den aldri burde fått så mye å spise. Den hunden er forøvrig ikke "overvektig" i det hele tatt, og har i årenes løp fått veldig mye skryt fra dyrlegen fordi den er i veldig god fysisk form.    

Slike ting skjer veldig ofte. Noen sier ett eller annet, og så vrir hun kraftig på dette og påstår at man viss nok skal ha noe helt på trynet. Så bruker hun dette for å klage til alle andre, og påstår at folk er "fullstendig idiot" også videre. Det finnes ikke grenser hvor "dumme" alle andre er, og alle sammen er noen patetiske fjols bortsett fra henne selv da selvfølgelig. Takk og lov for at hun heldigvis er bosatt i en helt annen del av landet, og vi ikke behøver å møte henne særlig ofte. Enkelte mennesker bare er sånn, og dette er neppe noe du klarer å forandre på.   

Anonymkode: 87c94...65d

Skrevet

Jeg tenker at du bør hive beina på bordet og NYTE, samt prise deg lykkelig over at du slipper å se henne noe mer 🤭 si at døra er åpen hvis de vil komme.men at du ikke finner deg i hva som helst! Uteblir hele gjengen, ja så kos dere med din familie og deres venner istedet. Det er den beste måten å takle det på. Nyte livet, man har bare ett, og det er for kort til å fylle det med drittsekker som forsurer det 😉

Anonymkode: 381af...0fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...