Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s
Skrevet

Noen venner av meg opplevde at hun fikk baksmell på ca 20.000,- mens han fikk igjen nøyaktig samme beløp (noen tiere i forskjell). De er gift.

De mener at hun ikke trenger å betale det hun skylder før han får igjen sine penger. Stemmer det? Eller blir det bare regnet mot hverandre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hildepilde
Skrevet

Er ikke helt sikker på hva du mener nå.

Han får igjen sine penger i juni. Hun må betale sine til 20. august og 20. september.

Hilde KS

Gjest Embla s
Skrevet
Er ikke helt sikker på hva du mener nå.

Han får igjen sine penger i juni. Hun må betale sine til 20. august og 20. september.

Hilde KS

Det jeg mente var om de pengen hun skylder og de pengene han har til gode bare blir regnet mot hverandre? Eller om det er slik du sier at hun må betale sin regning og han får tilbake sine penger.

Skrevet
Det jeg mente var om de pengen hun skylder og de pengene han har til gode bare blir regnet mot hverandre? Eller om det er slik du sier at hun må betale sin regning og han får tilbake sine penger.
Hvis de i forbindelse med skatteavregningen som kom i april, er opplyst om henholdsvis restskatt og tilgodehavende......så blir det sånn.....altså ingen ytterligere "automatisk" avregning fra likningsmyndighetenes side.

(Altså: det blir som i den setningen jeg har uthevet).

Er riktig som Hildepilde skriver....tilgodehavende mottas før restskatt må betales....hvis det ikke er noe spesielt med selvangivelsen....da kan det skje at tilgodebeløpet ikke utbetales før til høsten. :)

Skrevet

Hun må betale, han får igjen. Staten kan ikke være for smarte heller.

Vi har samme problemet hvert år. Fordi lånet står på mannen. Men da tar jeg min del av lånet, så går vi begge ca. i null.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...