Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg kan være litt for mye kontrollfrik slik at planleggingen ødelegger.

Vel jeg er nå 24 år og begynner nå først å føle at jeg kan være moden nok til å bli mor. Jeg har da vært i et fast forhold i 5 år uten at jeg har hatt savn for en liten baby.

Til våren skal vi gifte oss og økonomien er bra.

Men jeg er allikevel skeptisk til å få barn nå. Grunnen er blant annet at jeg er i et vikariat. Det har jeg vært i over 1,5 år. Jeg vet jeg har jobb 1 år til. Men etter det vet jeg ikke. Så jeg er redd for at blir jeg gravid nå mister jeg kanskje sjansen for å få fast jobb.

Slik tenker jeg på alt for meg selv og barnets beste. Tror jeg....

Men ser jeg rundt meg nå er det 2 venninner som er gamle som meg som fikk en baby hver i høst. De var begge studenter og de har ikke det slik økonomisk som meg. Og jeg ser det går veldig bra!!! Så det jeg lurer på da er om jeg rett og slett er litt for mye kontrollfrik. Vil det stadig dukke opp nye ting slik at timingen aldri blir helt riktig?

Trenger noen tips og erfaringer her!!

Hilsen forrvirret Olse

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Skal man tenke slik passer det vel aldri helt å få barn?!

Kast deg ut i det hvis du føler deg klar og det meste er i orden ellers.

Lykke til med prøvingen!

Anette :)

Skrevet

Nei jeg synes ikke du er en kontrollfrik. Er i samme båt selv, men har fast jobb da. Er også 24 år og har den siste tiden følt at tiden er inne for å få barn. Men jeg har en samboer som er veldig opptatt av at økonomien skal være helt trygg. Jeg mener den er mer enn trygg nok nå. Kjenner flere som har dårligere økonomi, som gjerne også har flere barn.

Har tenkt litt i det siste at han kanskje rett og slett bruker argumentet om økonomi som et skjold for å vente lengre. Tror han bare vil vente litt til, og det respekterer jeg!

Tenk deg litt om selv, er det økonomien som bekymrer deg, virkelig?

Jeg vet at vi kunne greid det bra økonomisk om vi fikk barn nå, og det tror jeg de fleste greier når en går inn for det.

Vi skal være glade for at vi idag har muligheten til å planlegge!

Lykke til.... :roll:

Skrevet

Hei du!

Jeg er ganske lik deg, eller var kan man vel si.

Jeg giftet meg i fjor sommer og fikk rette etter på et vikariat som varte et år fram. Tenkte jo da; da blir jeg gravid med en gang så når vikariatet er slutt går jeg ut i barsel perm.

Men dengang ei, nå har vi prøvd i 14 mnd. og ennå ingen baby. Og vikariatet mitt går ut neste fredag og ingen ny jobb har jeg fått. Det er nemlig svært få som ansette nygifte jenter på 28 år.

Så nå vet jeg ikke hva jeg gjør, men vi skal fortsette å prøve å få baby.

Så det jeg vil si er at så lenge du har utdanning eller god prakis så er det greit å sette igang. For det passer nemlig aldri å få barn!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har selv planlagt alle mine tre barn. Ventet til jeg var i et fast og trygt forhold,hadde utdannelse og fast jobb.

Så det at man bare må kaste seg ut i det uten å tenke så mye på forhånd, fordi at det aldri vil passe uansett, det er bare tull.

Jeg var forresten 26 år da vi fikk vårt første barn, og er veldig glad for at jeg ikke ble mamma tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...