AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #1 Skrevet 30. november 2019 Noen som har lest artikkelen på Dagbladet? Frokost i barnehagen og bruk av ordet tissen ( ikke nissen) resulterte i sak,tvangsflytting av barn og overgrepsanklage. Er det ok? Ikke noe som bekymrer foreldre? Anonymkode: 72bef...b03 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #2 Skrevet 30. november 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har lest artikkelen på Dagbladet? Frokost i barnehagen og bruk av ordet tissen ( ikke nissen) resulterte i sak,tvangsflytting av barn og overgrepsanklage. Er det ok? Ikke noe som bekymrer foreldre? Anonymkode: 72bef...b03 Av slike grunner som dette må folk slutte å bade nakne med ungene sine. Anonymkode: d154f...459 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #3 Skrevet 30. november 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av slike grunner som dette må folk slutte å bade nakne med ungene sine. Anonymkode: d154f...459 Innpå noe der. Jeg måtte pga en operasjon ha hjelp inn i dusjen. Måtte komme opp i badekaret. Min sønn på 13 hjalp meg, mye mulig det var feil i bv øyne. Anonymkode: cfaa1...13d 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #4 Skrevet 30. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Innpå noe der. Jeg måtte pga en operasjon ha hjelp inn i dusjen. Måtte komme opp i badekaret. Min sønn på 13 hjalp meg, mye mulig det var feil i bv øyne. Anonymkode: cfaa1...13d Ingenting feil ved det, selvfølgelig Anonymkode: 0f9d3...22a 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #5 Skrevet 30. november 2019 Ved mistanke om overgrep, kan ikke bvt vente med å handle til politiet har hatt sine avhør. Det er ofte ventetid på avhørene og den kan være på flere uker. Man har en avvergingsplikt, og det skulle tatt seg ut om bvt satt på gjæret og ventet på politiet. Men her var det mye som gikk galt helt fra start, både hos bhg og bvt, som ga fatale følger for familien. Når det er sagt, opplever bvt oftere å få kritikk fra samarbeidspartnere som bhg, skole, bupa, politi osv for ikke å flytte barn tidlig nok enn motsatt. De forstår ikke alltid at vilkårene for hasteflytting eller annen flytting av barnet, ikke er tilstede Anonymkode: 0f9d3...22a 23
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #7 Skrevet 30. november 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved mistanke om overgrep, kan ikke bvt vente med å handle til politiet har hatt sine avhør. Det er ofte ventetid på avhørene og den kan være på flere uker. Man har en avvergingsplikt, og det skulle tatt seg ut om bvt satt på gjæret og ventet på politiet. Men her var det mye som gikk galt helt fra start, både hos bhg og bvt, som ga fatale følger for familien. Når det er sagt, opplever bvt oftere å få kritikk fra samarbeidspartnere som bhg, skole, bupa, politi osv for ikke å flytte barn tidlig nok enn motsatt. De forstår ikke alltid at vilkårene for hasteflytting eller annen flytting av barnet, ikke er tilstede Anonymkode: 0f9d3...22a Hva som skal kvalifiserer til "mistanke" er essensielt. Det er jo et utrolig stort inngrep. Ta fra noen barna, anmelde de og rette overgrepanklager , sørge for stigmatisering og folkesnakk etc. Så de bør jo ha bittelitt substans i det som ligger til grunn for vedtaket? Anonymkode: 72bef...b03 15
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #8 Skrevet 30. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva som skal kvalifiserer til "mistanke" er essensielt. Det er jo et utrolig stort inngrep. Ta fra noen barna, anmelde de og rette overgrepanklager , sørge for stigmatisering og folkesnakk etc. Så de bør jo ha bittelitt substans i det som ligger til grunn for vedtaket? Anonymkode: 72bef...b03 Ja, helt klart. Her var det svikt fra start Anonymkode: 0f9d3...22a 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #9 Skrevet 30. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva som skal kvalifiserer til "mistanke" er essensielt. Det er jo et utrolig stort inngrep. Ta fra noen barna, anmelde de og rette overgrepanklager , sørge for stigmatisering og folkesnakk etc. Så de bør jo ha bittelitt substans i det som ligger til grunn for vedtaket? Anonymkode: 72bef...b03 Enig. Og her går det utelukkende (ironisk nok) utover barna de liksom skal hjelpe som sliter med traumer og andre plager i flere år, relatert til inngripelsen fra bvtj. Anonymkode: d154f...459 8
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #10 Skrevet 1. desember 2019 SÅ utrolig enkelt er det faktisk å miste sitt barn i Norge. På grunn av ett feil uttalt ord! Og samtidig sier folk her på KG at man MÅ ha noe å skjule hvis man velger å flytte fra Norge på grunn av barnevernet eller er redd for barnevernet. Nei, man har ingenting å skjule, man er bare redd for uretten barna kan bli utsatt for. Man ønsker naturligvis å beskytte sine barn fra denne galskapen. Anonymkode: abde4...7b4 10
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #11 Skrevet 1. desember 2019 Hva handler artikkelen om? Er ikke pluss abonnent Anonymkode: 4861a...d33 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #12 Skrevet 1. desember 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Innpå noe der. Jeg måtte pga en operasjon ha hjelp inn i dusjen. Måtte komme opp i badekaret. Min sønn på 13 hjalp meg, mye mulig det var feil i bv øyne. Anonymkode: cfaa1...13d Da hadde jeg hatt på undertøy i det minste. Jeg har hatt behov for hjelp til dusj og dobesøk noen ganger i mitt liv pga sykdom, operasjoner og blodtrykksfall. Alltid hatt på noe klær med mindre min mann var hjemme. Mamma har hjulpet meg, men å få hjelp av barna eller pappa hadde vært helt uaktuelt. Anonymkode: f9be6...254 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #13 Skrevet 1. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da hadde jeg hatt på undertøy i det minste. Jeg har hatt behov for hjelp til dusj og dobesøk noen ganger i mitt liv pga sykdom, operasjoner og blodtrykksfall. Alltid hatt på noe klær med mindre min mann var hjemme. Mamma har hjulpet meg, men å få hjelp av barna eller pappa hadde vært helt uaktuelt. Anonymkode: f9be6...254 Det er ikke et seksuelt overgrep eller i nærheten av det Anonymkode: 0f9d3...22a 18
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #14 Skrevet 1. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: SÅ utrolig enkelt er det faktisk å miste sitt barn i Norge. På grunn av ett feil uttalt ord! Og samtidig sier folk her på KG at man MÅ ha noe å skjule hvis man velger å flytte fra Norge på grunn av barnevernet eller er redd for barnevernet. Nei, man har ingenting å skjule, man er bare redd for uretten barna kan bli utsatt for. Man ønsker naturligvis å beskytte sine barn fra denne galskapen. Anonymkode: abde4...7b4 Politiet må på banen mye raskere. Seksuelle overgrep er et locbrudd, der politiet skal etterforske og da ikke vil at bvt skal «etterforske» for mye først fordi det kan forringe politiets etterforskning. Vel, det går ikke når de bruker for lang tid og bvt er pliktige å sikre barn som kan være utsatte for dette. Ja, det er spesielt å rømme landet basert på de sakene som fremkommer i media. Ansatte i bvt kan jobbe i flere år uten å ha en eneste hasteflytting eller nemdsak Anonymkode: 0f9d3...22a 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #15 Skrevet 1. desember 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: SÅ utrolig enkelt er det faktisk å miste sitt barn i Norge. På grunn av ett feil uttalt ord! Og samtidig sier folk her på KG at man MÅ ha noe å skjule hvis man velger å flytte fra Norge på grunn av barnevernet eller er redd for barnevernet. Nei, man har ingenting å skjule, man er bare redd for uretten barna kan bli utsatt for. Man ønsker naturligvis å beskytte sine barn fra denne galskapen. Anonymkode: abde4...7b4 Dette. Er veldig spent på hva bv-fanatikerne har å si til denne saken her. Anonymkode: d154f...459 8
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #16 Skrevet 1. desember 2019 Faren var allerede i politiets søkelys for en annen sak da, det ser man om man googler navnet. Anonymkode: d9b04...950 15
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #17 Skrevet 1. desember 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faren var allerede i politiets søkelys for en annen sak da, det ser man om man googler navnet. Anonymkode: d9b04...950 Og hva nøyaktig har det med barna å gjøre? Anonymkode: d154f...459 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #18 Skrevet 1. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Politiet må på banen mye raskere. Seksuelle overgrep er et locbrudd, der politiet skal etterforske og da ikke vil at bvt skal «etterforske» for mye først fordi det kan forringe politiets etterforskning. Vel, det går ikke når de bruker for lang tid og bvt er pliktige å sikre barn som kan være utsatte for dette. Ja, det er spesielt å rømme landet basert på de sakene som fremkommer i media. Ansatte i bvt kan jobbe i flere år uten å ha en eneste hasteflytting eller nemdsak Anonymkode: 0f9d3...22a Jeg mener tvert imot det er veldig spesielt å velge å bli i landet og risikere sine barn. Det er som å gamble med sine egne barn. Hadde vi blitt i landet og barna blitt hentet på grunn av den falske meldingen hadde jeg aldri tilgitt meg selv. Et av mine største ansvar som mor er å beskytte mine barn fra fare. Når man tenker på denne saken så begynner man jo å lure: hvor mange barn er blitt tatt på helt falsk grunnlag? Grunnlag som er altså 100% fantasi. Anonymkode: abde4...7b4 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #19 Skrevet 1. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette. Er veldig spent på hva bv-fanatikerne har å si til denne saken her. Anonymkode: d154f...459 Det kan bli stille. Det typiske "De tar barn fra foreldre som aller siste utvei etter at de har undersøkt saken grundig og alle mulige hjelpetiltak er blitt prøvd" funker ikke helt her (heller). Akuttvedtak og omsorgsovertakelse uten noe form for undersøkelse er oftest tvert imot den første løsningen. De som får brev om startet undersøkelse er heldige - de har da i alle fall mulighet å redde sine barn. Anonymkode: abde4...7b4 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #20 Skrevet 1. desember 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Da hadde jeg hatt på undertøy i det minste. Jeg har hatt behov for hjelp til dusj og dobesøk noen ganger i mitt liv pga sykdom, operasjoner og blodtrykksfall. Alltid hatt på noe klær med mindre min mann var hjemme. Mamma har hjulpet meg, men å få hjelp av barna eller pappa hadde vært helt uaktuelt. Anonymkode: f9be6...254 Ikke alle har en mamma som kan hjelpe. Det er mange innvandrere som har ingen som kan hjelpe, og det er visst også mange helt norske familier som ikke har nettverk. Hvis du har komplekser rundt nakenhet så er det ditt problem som du sikkert kan få psykologisk hjelp med hvis du skulle ønske det. Nakenhet er helt naturlig, og å dusje eller bade med sine barn nakne er helt greit. Det at du seksualiserer barn på denne måten er IKKE greit. Anonymkode: abde4...7b4 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå