MH Skrevet 29. mai 2005 #1 Skrevet 29. mai 2005 Er det noe som vet hva den utrolig kjente valsen de spiller på nyttårskonserten i Wien heter, evnt komponist? Vi har veldig lyst til å danse til denne, men vet ikke hva den heter, og da litt vanskelig å få tak i musikken...
Gjest lillelou ii Skrevet 29. mai 2005 #2 Skrevet 29. mai 2005 Godt være du tenker på "An der schönen blauen Donau" av Johann Strauss jr. Den er superkjent. Daaarararam-pampam-pampam..... :-)
MH Skrevet 29. mai 2005 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2005 Ja! Det var det den het. Husket det med en gang jeg så navnet Tusen takk ! Vurderer også å danse til Tir-na-oir med Vamp. Noen som har erfaring med den?
Junibruden Skrevet 30. mai 2005 #4 Skrevet 30. mai 2005 Er det noen andre som skal ha sakte/firkant vals? Det tenkte vi å ha, til Louis Armstrong's What a wonderful world. Danser dere en hel sang alene? Etter vår dans tar vi dansene med familiene til winervalsen til Leonard Cohen.
tommeline Skrevet 30. mai 2005 #5 Skrevet 30. mai 2005 Vi skal ha vanlig vals, men kommer til å be noen av gjestene om å komme inn i valsen etterhvert, og håper da resten av gjestene også blir med på dansen.
MH Skrevet 30. mai 2005 Forfatter #6 Skrevet 30. mai 2005 Jeg kommer til å be mamma og pappa til å oppfordre gjestene med å bli raskt med i valsen. Vet at min kjære ikke er så veldig glad i å ha alle øyner mot seg når han danser.
Minerva Grey Skrevet 30. mai 2005 #7 Skrevet 30. mai 2005 Vi danset 'firkant-vals' - dvs engelsk vals - til valsetemaet fra Gudfaren. :-) Er ikke fan av 'klissemusikk' noen av oss, og den passet oss helt perfekt. Kan anbefale Bjørg Grethes danseskole i Oslo - gir privattimer med tips om polonaise, kakekutting, musikkvalg, etec.
Gjest ii Skrevet 30. mai 2005 #8 Skrevet 30. mai 2005 Vi danset 'firkant-vals' - dvs engelsk vals - til valsetemaet fra Gudfaren. :-) Er ikke fan av 'klissemusikk' noen av oss, og den passet oss helt perfekt. etec. Den vil vi danse til også!!!!!!!! Vet du hvor man kan få hørt, evt kjøpt hele sangen/melodien??? Vi må nok øve litt nemmelig :oops: :oops:
Minerva Grey Skrevet 30. mai 2005 #9 Skrevet 30. mai 2005 Ummm... Regner med at den er mulig å få tak i ganske billig i platesjappe - er jo en gammel film, burde finnes CD med filmmusikken eller no'. Vi fikk den fra danselæreren, som brant den ut til oss. Forøvrig danset vi hele valsen alene, med gjestene i ring rundt. Det var tredje gangen vi fikk danset gjennom hele sangen med musikk, faktisk... Og han hadde aldri danset før privattimen vår - og det gikk kjempebra! Vi fikk masse fine tips på hvordan vi kunne 'kutte' tiden - når musikken startet sto vi fremdeles sammen med gjestene i sirkelen etter polonaisen. Så tok vi goood tid på oss: Vi gikk inn i midten av sirkelen hånd i hånd, før han stanset - da gikk jeg i en vid bue rundt ham til vi sto ansikt mot ansikt, men med god avstand. Han bukket, jeg neiet, så tok han to skritt frem og vi begynte å danse. På den måten kuttet vi vel et halvt minutt eller no' av den ca. 2 minutter lange sangen - et godt tips for de som ikke er så stø på dansefoten!
Tinema Skrevet 30. mai 2005 #10 Skrevet 30. mai 2005 Vi gikk inn i midten av sirkelen hånd i hånd, før han stanset - da gikk jeg i en vid bue rundt ham til vi sto ansikt mot ansikt, men med god avstand. Han bukket, jeg neiet, så tok han to skritt frem og vi begynte å danse. På den måten kuttet vi vel et halvt minutt eller no' av den ca. 2 minutter lange sangen - et godt tips for de som ikke er så stø på dansefoten! Dette kutter ikke bare tiden, men det får det til å se ut som om man er dønn sikker i det man gjør, det ser litt proft ut, syns jeg i hvertfall . Har også tenkt å gjøre noe sånt, det er jo ikke sikkert det ser så proft ut når vi gjør det, men det er jo lov til å prøve :-? . Syns faktisk også at det er en litt romantisk start på brudevalsen i stedet for å bare begynne å danse, ser mindre stivt ut.
Gjest Brud2005 Skrevet 30. mai 2005 #11 Skrevet 30. mai 2005 Ummm... Regner med at den er mulig å få tak i ganske billig i platesjappe - er jo en gammel film, burde finnes CD med filmmusikken eller no'. Vi fikk den fra danselæreren, som brant den ut til oss. Forøvrig danset vi hele valsen alene, med gjestene i ring rundt. Det var tredje gangen vi fikk danset gjennom hele sangen med musikk, faktisk... Og han hadde aldri danset før privattimen vår - og det gikk kjempebra! Vi fikk masse fine tips på hvordan vi kunne 'kutte' tiden - når musikken startet sto vi fremdeles sammen med gjestene i sirkelen etter polonaisen. Så tok vi goood tid på oss: Vi gikk inn i midten av sirkelen hånd i hånd, før han stanset - da gikk jeg i en vid bue rundt ham til vi sto ansikt mot ansikt, men med god avstand. Han bukket, jeg neiet, så tok han to skritt frem og vi begynte å danse. På den måten kuttet vi vel et halvt minutt eller no' av den ca. 2 minutter lange sangen - et godt tips for de som ikke er så stø på dansefoten! Hørtes veldig elegant ut. Slik vil jeg også gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå