Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, Joni123 skrev:

Hva kan venninna som ble fengslet først ha fortalt siden Ingrid ble fengslet i stedet? Vet ikke om det er lettere å lure en person med aspergerdiagnose. Vi vet jo ingenting om saken ennå, om hun ev har bestilt pakken selv og trodd det har vært noe annet. Tror selvsagt ikke hun er skyldig, men lurer litt på om det var så lurt å la henne dra helt til Japan alene hvis hun har Asperger og alt det innebærer. 

Hun trenger ikke være helt tilbakestående selv om hun har aspergers. En kompis av meg med aspergers har også studert i utlandet i flere år, og det går helt fint. Husk at autisme/aspergerspekteret er bredt...

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Trykksjakta
Skrevet

Hun risikerer veldig streng straff. I Japan slår de knallhardt ned på narkotika, og bare besittelse av mindre menger marihuana kan gi opp til 5 års fengsel. Man kan jo bare tenke seg hva straffene er for innførsel av narkotika er, som jeg antar hun er siktet for. Leste et sted at hun kan ende opp med 20-30 år bak murene.....

Skrevet
15 timer siden, badeball27 skrev:

Hvem reiser til slike land hvor man havner i minst 1 år i fengsel hvis man er ærlig? + evt bot og straff.

Hver sin smak. Jeg synes ikke synd på folk som blir straffet for noe de ikke har gjort, når det er noe alle burde vite før de reiser dit. Lenge leve naiviteten til godtroende nordmenn. 

Haha så man skal aldri reise da?

Du kan bli dømt uskyldig i Norge og.

Best å ikke leve da, bare for å være sikker.... 

• Liker 8
Skrevet
5 timer siden, Trykksjakta skrev:

Hun risikerer veldig streng straff. I Japan slår de knallhardt ned på narkotika, og bare besittelse av mindre menger marihuana kan gi opp til 5 års fengsel. Man kan jo bare tenke seg hva straffene er for innførsel av narkotika er, som jeg antar hun er siktet for. Leste et sted at hun kan ende opp med 20-30 år bak murene.....

Såpass ja....Jeg visste at de var strenge i Japan, men 20-30 år?! Skulle nesten tro at hun har begått flere drap der...

Men kanskje en japansk stjerneadvokat kan hjelpe henne? Jeg håper det! Her er link: https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5de61371d45a8b0011b1676e 

Familien må sikkert ha det helt forferdelig nå. Jeg håper virkelig de får vite mer enn det vi får.

• Liker 4
Skrevet

Siste om saken er at pakken ble sendt fra en «venninne» i USA som hadde tilbudt seg å lage cookies og sende over. Ingrid og venninnen som først ble fengslet bodde sammen på dette tidspunktet, derfor ble pakken sendt til hennes adresse. 

Skrevet
On 12/2/2019 at 4:19 PM, badeball27 said:

Hver sin smak. Jeg synes ikke synd på folk som blir straffet for noe de ikke har gjort, når det er noe alle burde vite før de reiser dit. Lenge leve naiviteten til godtroende nordmenn. 

Med den tankegangen kan man ikke forlate hjemmet sitt, av frykt for hva som kan skade eller drepe en. At noen ikke er redd for å dra ut i verden gjør de ikke til naive. Flere burde prøve det. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
1 time siden, PatrickBateman_ skrev:

Siste om saken er at pakken ble sendt fra en «venninne» i USA som hadde tilbudt seg å lage cookies og sende over. Ingrid og venninnen som først ble fengslet bodde sammen på dette tidspunktet, derfor ble pakken sendt til hennes adresse. 

Helt riktig det du skriver fram til der jeg har markert teksten. Ifølge artikkelen i VG så kom pakken aldri fram til hennes adressen. Mest sannsynlig ble den stoppet i tollen. Ingrid skal ha snakket med en kvinne fra USA som hun hadde møtt en gang før, i Japan. Hun ser på denne kvinnen som en venn. 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/aw005O/her-sitter-norske-ingrid-martinussen-32-fengslet-hun-er-utslitt?utm_source=vgfront&utm_content=row-10

Endret av Ti.09
  • Liker 1
Skrevet
På 2.12.2019 den 16.23, Nimbus2000 skrev:

Hvorfor har hun Elden som advokat? Han kan vel neppe noe om japansk lover? Er det ikke mer praktisk med en japansk advokat og å få hjelp av den norske ambassaden i Tokyo enn at en norsk advokat skal fly til Japan for å hjelpe kvinnen?

Elden sørger nok for de riktige kontaktene som har greie på Japansk justis 

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, Ti.09 skrev:

Helt riktig det du skriver fram til der jeg har markert teksten. Ifølge artikkelen i VG så kom pakken aldri fram til hennes adressen. Mest sannsynlig ble den stoppet i tollen. Ingrid skal ha snakket med en kvinne fra USA som hun hadde møtt en gang før, i Japan. Hun ser på denne kvinnen som en venn. 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/aw005O/her-sitter-norske-ingrid-martinussen-32-fengslet-hun-er-utslitt?utm_source=vgfront&utm_content=row-10

Korrekt! Mente selvfølgelig adressert til venninnens adresse.

Håper saken får følger for kvinnen som sendte pakken.

• Liker 1
Skrevet

VG skriver cookies i anførselstegn. Refererer de da til cookies med weed? Og også fall, betyr det at hun visste at hun fikk dette tilsendt da?

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Summerbreeze skrev:

VG skriver cookies i anførselstegn. Refererer de da til cookies med weed? Og også fall, betyr det at hun visste at hun fikk dette tilsendt da?

Ja, det var noe jeg også lurte litt på...

Skrevet
1 time siden, Ti.09 skrev:

Ja, det var noe jeg også lurte litt på...

I så fall er hun ikke like uskylidg som antatt. Men spørs vel hvorvidt det har kommet fram når hun snakket med venninnen, og om hun eventuelt har sosiale antenner nok til å forstå det...

Skrevet

Hvor vanlig er det å tilby å sende "cookies" gratis til folk man treffer på Facebook?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, BrukerErHeltAnonym skrev:

Hvor vanlig er det å tilby å sende "cookies" gratis til folk man treffer på Facebook?

Hun har tidligere møtt dette mennesket personlig. 

Skrevet
2 timer siden, SpringYard skrev:

Hun har tidligere møtt dette mennesket personlig. 

Er vel litt mistenksomt å få tilsendt cookies i posten, helt fra usa?!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Siste nytt i saken er at hun er løslatt nå, og hun har fått sitt norske pass tilbake. Ifølge hennes advokat Bouras vil det ta litt tid før saken henlegges. Hvordan narkotikaen havnet i pakken, har Ingrid ingen anelse om...Det vet heller ikke jeg, men om vi får svaret på det tviler jeg på...

Uansett er jeg glad på Ingrid sine vegne og hennes familie sine vegne!😊 Håper de får en fin jul, til tross for at opplevelsen av det japanske fengselet har vært alt annet enn flott...

Endret av Ti.09
  • Liker 1
Skrevet

Gjorde faktisk godt og lese at hun er ute av fengsel og godt som frifunnet.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...