AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #1 Del Skrevet 30. november 2019 Jeg og mannen har vært til utredning. Finner ingen feil med noen av oss. Vi har vært prøvere i 13 pp og er nå startet opp med Letrozol. Jeg har regelmessig mens og får utslag på el-tester hver pp, men gyn mente det kunne hjelpe med letrozol. Noen andre som har erfaring med dette og hvordan gikk det? hilsen en håpefull prøver Anonymkode: 5dd5d...932 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 30. november 2019 #2 Del Skrevet 30. november 2019 Ja, jeg ble flere ganger Har fast menstruasjon, ingen uregelmessigheter. Hadde ikke trua på det. Hadde også prøvd i godt over ett år da vi fikk det. Ble gravid 4 ganger på 1,5 år. Mistet de tre første gangene. Men jeg hadde ikke blitt gravid en eneste gang før jeg startet på dem. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotfudge Skrevet 30. november 2019 #3 Del Skrevet 30. november 2019 Ja, jeg ble gravid på fjerde runde letrozol og er nå gravid i uke 34 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #4 Del Skrevet 30. november 2019 Så godt å høre!! Er i ferd med å miste håpet, begge to. Vi ønsker oss så inderlig å bli foreldre. Vi er blitt henvist til assistert befruktning (ivf), men håper i det lengste å kunne bli gravid på «normalt» vis. Gratulerer til dere begge ❤️ Flere? Anonymkode: 5dd5d...932 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 30. november 2019 #5 Del Skrevet 30. november 2019 Jeg er i nøyaktig samme bås som deg:) Vi ble gravide to ganger på 7 mnd, men mistet tkl SA begge gangene. Så nå ønsket gynekologen og prøve Letrozol. Er satt på dobbel dose og får en sinnsyk hodepine og kvalme av dem, ellers greit. Vi har prøvd en måned uten hell nå, er i gang med andre runde. Lykke til ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #6 Del Skrevet 1. desember 2019 Min bestevenninne ble gravid på sjette runde med letrozol, trippel dose, og er nå i uke 20 hadde ikke blitt gravid en eneste gang på tre år før dette Anonymkode: 513f1...61e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #7 Del Skrevet 1. desember 2019 Ble gravid på første runde med letrozol Anonymkode: 54ed7...3d4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmerta Skrevet 1. desember 2019 #8 Del Skrevet 1. desember 2019 Ble gravid på tredje syklus på dobbel Letrozol. Enkel dose var ikke nok her i gården (jeg har ikke eggløsning av meg selv). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #9 Del Skrevet 1. desember 2019 Ts her. Tusen takk for alle svar! Man blir helt skrullete av denne prøvinga (iallefall jeg). Tror jeg har eggløsning, får iallefall utslag på el-test, men noen ganger har jeg hatt litt forsinket el. Menstrasjonen kommer omtrent på klokka hver månede (til min store skuffelse). Nå er et nytt lite håp tent av å få prøve dette. Kom gjerne med flere erfaringer dersom dere har - godt å vite at man ikke er alene! Anonymkode: 5dd5d...932 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmerta Skrevet 2. desember 2019 #10 Del Skrevet 2. desember 2019 På 1.12.2019 den 17.42, AnonymBruker skrev: Ts her. Tusen takk for alle svar! Man blir helt skrullete av denne prøvinga (iallefall jeg). Tror jeg har eggløsning, får iallefall utslag på el-test, men noen ganger har jeg hatt litt forsinket el. Menstrasjonen kommer omtrent på klokka hver månede (til min store skuffelse). Nå er et nytt lite håp tent av å få prøve dette. Kom gjerne med flere erfaringer dersom dere har - godt å vite at man ikke er alene! Anonymkode: 5dd5d...932 Ville bare si at jeg også slo ut på el-tester selv om jeg ikke har eggløsning (eller, etter fødsel vet jeg ikke ståa da. Har det blitt sjekket med blodprøver at du har eggløsning? Ønsker deg uansett veldig lykke til ❤️ Prøving kan være veldig krevende, know the feeling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #11 Del Skrevet 3. desember 2019 Ja, ble gravid i 3. periode med dobbel dose 10 uker på vei nå! Anonymkode: f118a...cf0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aryamili Skrevet 3. desember 2019 #12 Del Skrevet 3. desember 2019 Ble gravid på første runde, dobbel dose Selv med kun 3 mm livmorhinne på dag 11 i syklusen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #13 Del Skrevet 8. desember 2019 Har ikke el av meg selv ( om jeg har det så er den veeeldig uregelmessig og/eller sjelden..) Enkel kur letrozol ga el men ingen graviditet. Forsøkte dobbel kur på 5 forsøk med letrozol-stimulering og da satt babyen. Fødte en frisk baby til termin etter et uproblematisk svangerskap. aner ikke hvorfor dobbel kur ga resultat men ikke på enkel kur.. fikk jo påvist el på begge🤔 Anonymkode: c4ccd...77e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yucca1 Skrevet 8. desember 2019 #14 Del Skrevet 8. desember 2019 Fikk ikke påvist el på enkelkur. Forsøkte dobbel og fikk påvist én moden follikkel. Fikk positiv test i går, så det gikk på første forsøk med dobbel 😁 Første gang jeg var gravid (2013) prøvde jeg det som het pergotime, som skal fungere ganske likt som letrozol. Pergotime blir ikke brukt lenger da det visst skulle gi flere bivirkninger enn letrozol. Da prøvde jeg først dobbel uten resultat. Gikk så på trippel i 5 måneder før jeg ble gravid. Kan legge til at jeg har pcos og manglende el som problem. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yasmin19 Skrevet 8. desember 2019 #15 Del Skrevet 8. desember 2019 Jeg fikk ikke el på dobbel kur. Forsøkt en runde 😢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #16 Del Skrevet 22. mai 2020 Hei! Litt gammel tråd, men jeg prøver meg allikevel Er det flere som har erfaringer? Jeg har ikke PCOS eller noen sykdom og har EL på egenhånd, men gynekologen har allikevel tenkt å gi meg letrozole i neste PP ettersom jeg har passert 35 år. Har barn fra før. Hvor lang tid tok det før du ble gravid dersom du ikke hadde en sykdom og hadde regelmessige sykluser? Jeg kommer kun til å ta letrozole, ingen andre medisiner. Anonymkode: 0a12b...bd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #17 Del Skrevet 24. mai 2020 Prøvde 5 runder med enkel letrozol, det ble eggløsning noen ganger men da var den forsinket , og antagelig dårlig da jeg ikke ble gravid. Var til innvendig ultralyd hele prosessen og kan derfor skjønne bildet vedr. Hvordan letrozol virket for meg. På enkel kur så ble egget stort sett modnet men det tok for lang tid fra modning til det slapp så det ble antagelig for dårlig kvalitet til at graviditet kunne skje. første gang jeg prøvde dobbel letrozol var 6 perioden. Da kjente jeg sterke tegn på eggløsning , mye slim, ømhet i eggstokker, såre bryster etc. Og da satt spiren også. Sitter her med en velskapt 2 åring, og skal snart i gang med ny prøve-periode Anonymkode: c4ccd...77e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #18 Del Skrevet 24. mai 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøvde 5 runder med enkel letrozol, det ble eggløsning noen ganger men da var den forsinket , og antagelig dårlig da jeg ikke ble gravid. Var til innvendig ultralyd hele prosessen og kan derfor skjønne bildet vedr. Hvordan letrozol virket for meg. På enkel kur så ble egget stort sett modnet men det tok for lang tid fra modning til det slapp så det ble antagelig for dårlig kvalitet til at graviditet kunne skje. første gang jeg prøvde dobbel letrozol var 6 perioden. Da kjente jeg sterke tegn på eggløsning , mye slim, ømhet i eggstokker, såre bryster etc. Og da satt spiren også. Sitter her med en velskapt 2 åring, og skal snart i gang med ny prøve-periode Anonymkode: c4ccd...77e Takk for at du deler erfaring. Jeg tar også enkel kur nå,og hadde eggløsning seint sist gang,med sterke eggløsning smerter. Veldig spent på når den kommer nå. Forventet i løpet av neste uke. Kanskje jeg å skal prøve meg på dobbel kur neste periode😊 Anonymkode: 3aa6c...1c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #19 Del Skrevet 26. mai 2020 Har tatt noen runder med trippel, men gyn mente det ikke var vits med ul eller el test .( GR tatt el tester fordet). så jeg har ikke blitt fulgt opp.. litt leit syns jeg.. men skal tilbake nå å se hva som skjer.. har veldig el smerter ( våkner av de på natten, og pos test dagen etter) men blir ikke gravid... ingen sykdom og tre barn med tidligere kar Anonymkode: 5b458...fae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjærleiksbaby Skrevet 18. juni 2020 #20 Del Skrevet 18. juni 2020 (endret) 9 timer siden, Amatariel skrev: Ja har hørt om flere med ustabile sykluser som opplever dette (vært på prøverforum i mange år 😳) Selv er det ikke alltid jeg hadde så korte LH-topper. Innimellom fikk jeg positiv test både morgen og ettermiddag. Derfor må jeg likevel arbeide hardt for å finne EL hver syklus nå som før - selv etter prøving på nr.4 Så "å bli kjent med kroppen sin" er et relativt begrep. På 22.5.2020 den 20.47, AnonymBruker skrev: Hei! Litt gammel tråd, men jeg prøver meg allikevel Er det flere som har erfaringer? Jeg har ikke PCOS eller noen sykdom og har EL på egenhånd, men gynekologen har allikevel tenkt å gi meg letrozole i neste PP ettersom jeg har passert 35 år. Har barn fra før. Hvor lang tid tok det før du ble gravid dersom du ikke hadde en sykdom og hadde regelmessige sykluser? Jeg kommer kun til å ta letrozole Jeg fikk først enkel kur med letrozolkur. Jeg har ikke testet om jeg har eggløsning, da gynekologen frarådet meg det. Jeg tok ut hormonspiral i august 2019, og fikk mensen tilbake i oktober. Jeg er 36 år. Jeg har to barn fra tidligere ekteskap og da blei jeg gravid på første forsøk. Gynekologen mener jeg ikke har skikkelig eggløsning på egenhånd, og mener det ikke var nok med enkel kur. Det er første måned nå med dobbel kur letrozol. Burde jeg teste om jeg får eggløsning? Jeg våkna i natt og fikk mensaktige smerter.. Og har vært 'mensen kvalm' i dag. Kan det være eggløsning? Jeg er på dag 8/9 i syklusen. Jeg har hatt syklus på 28dg+-1 dg med letrozol. Vi har hele tida hatt sex hver dag, og vi merker at det kommer mindre fra han da. Fra nå av forsøker vi annenhver dag, og det virker mye bedre i fht mengde. Krysser fingrene nå. ❤️🤞😊 Endret 18. juni 2020 av Kjærleiksbaby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå