Gå til innhold

Fikse mulig gammelt beinbrudd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i en litt merkelig situasjon. Jeg tror jeg kanskje for litt over 2 år siden brakk armen. Høres sikkert veldig merkelig ut å ikke vite.

Siden ungdomsskolen har jeg slitt med senebetennelse. Hver eksamenperiode, tilbakefall, og når jeg for 2 år siden begynte i en ny jobb, med en del fysisk arbeid, var det forventet at jeg fikk vondt i armen. Men jeg husker det var mer smerte enn normalt. Da jeg var ny i jobben, spiste jeg ibux og kom meg gjennom. Jeg var ikke hoven ol. som man kanskje burde være med et brudd. Kanskje bare et brist i armen, som kanskje er blitt værre med tiden... det vil evt. røntgen, CT ol. finne ut av.

Nå den siste måneden har jeg hatt en del vondt i armen, mest på et punkt, et punkt der jeg kjenner et hakk i beinet 😬

Jeg bare synser. Jeg vet at jeg må til lege for å få vite noe. Men jeg som aldri er syk, vært innom sykehus ol. er redd jeg må ut med mye penger for å fikse et evt. brudd. Noen som vet om det er slike problemer skattepengene går til? Eller må jeg betale for evt. operasjon og alt slikt selv?

Og ikke minst, noen som vet hvordan de evt. kan fikse et litt over 2 år gammelt brudd? 

Anonymkode: ee48e...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bein er jo ikke helt glatte. De må brekke det opp igjen men det tviler jeg på de gjør hvis du har så gammelt brudd. Du kan risikere at ting blir verre. Enkelte ting må man bare leve med. Men du må jo snakke med legen og eventuelt få tatt røntgen. kan jo være sener og muskler du har problem med. Min mor har et brudd som grodde skjevt, fant det ut etter 2 måneder. Fikk tilbud og brekke den opp i en operasjon men ingen garanti for at det ble bedre. Da skulle det settes inn skruer for og prøve og se om det grodde beint. Den sjansen tok hun ikke så håndleddet hennes er skjevt. 

Anonymkode: 30b72...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er skjevstilling, altså at du har en synlig vinkel midt på under- eller overarmen, er det ingen som vil gjøre noe med dette. Hadde du et brudd, har det grodd. Og det har ikke noe med senehinnebetennelser å gjøre.

Etter brudd, vil beinet bli litt fortykket rundt bruddstedet.

Anonymkode: bfcbc...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...