Gå til innhold

Ull til ømfintlig hud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags ullbodyer/strømpebukser/stilongs bruker dere til småtissene med atopisk eksem? Veldig glad i ullbodyene til Reflex, men lille får så utslett av de. 

Anonymkode: 3fd85...d8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Best å unngå ull totalt, i hvertfall rett på huden. Bomull innerst, ull eventuelt til mellomlag.

Noen kommer sikkert til å anbefale sånne plagg med bomull eller viskose på innsiden, men jeg synes de ofte blir stive, og det er mer fleksibelt med adskilte lag.

Anonymkode: 1711d...fba

• Liker 2
Skrevet

Reflex eller joha med bambus på innsiden funker best her

• Liker 3
Skrevet

Ull med bomull innside fra Cubus eller Vossatassar, eller bambusundertøy fra Vossatassar.

• Liker 1
Skrevet

Dropp ull og tenk på barnets beste i forhold til eksemen.
Min har nektet å ha på ull fra han var 2 år. Har konsekvent hver vinter brukt bomullstrøye og pologenser. Han var den ungen i barnehagen som var minst syk. Så det går fint å kle på uten ull😊

Anonymkode: 6b80e...c86

Skrevet

Kjøper ullbody på sparkjøp, med bomull innerst.

Anonymkode: d955b...19f

Skrevet

Vi bruker joha sine med bomull innerst. De er fantastiske, gode og myke, og kanten rundt er også bomull.  

Ser noen anbefaler to ulike plagg, jeg anbefaler heller ett plagg. For det første er du da sikra at ikke bomullen glir opp, og det blir ull rett på kroppen. I tillegg blir det tykkere med to enn ett, og om man da skal ha mellomplagg og yttertøy i tillegg blir det fort stappa pølse. (Men dette må du finne utav selv). 

Joha er uansett fantastisk gode synes jeg.  

Anonymkode: 88ebe...31c

• Liker 1
Skrevet

Min datter bruker vanlige bomullsklær, f. Eks en høyhalset genser og en joggebukse/leggings f. Eks hvor jeg har genseren nedi buksa. Tykk ullbukse og ullgenser på utsiden f. Eks:) mamma strikker mye i alpakka og det er deilig og varmt og klør ikke gjennom klærne :)

Anonymkode: 43c6a...a7c

Skrevet

Takk for svar alle! Det er så ekstremt kaldt her at jeg skal prøve ut ull med bomull innerst. 

Anonymkode: 3fd85...d8e

Skrevet

Over og underdel fra reflex med bomull innerst, merke Snøfall. Fås på barnas hus, kan også bestilles. 

Anonymkode: 28eeb...e19

• Liker 1
Skrevet

Småtissene faktisk 😂

Anonymkode: bc252...079

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...