AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #1 Skrevet 30. november 2019 Hadde du holdt det hemmelig eller fortalt det? Har hørt om folk som har blitt truet nesten på livet på grunn av sånne ting, så vet ikke om jeg hadde turt å gått ut med det. Anonymkode: c8b18...1ba 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #2 Skrevet 30. november 2019 Holdt det hemmelige i første omgang mne sikkert fortalt de nærmest til slutt. Komme litt Ann på summen Anonymkode: 8a966...2f5 1
Kim123 Skrevet 30. november 2019 #3 Skrevet 30. november 2019 (endret) Jeg hadde holdt det helt hemmelig. Altså, jeg hadde delt pengene i form av gaver. Som kjøpe en leilighet til min lillesøster og niese. Barneklær og utstyr. Men hadde hun spurt, hadde jeg ikke svart😊🖕 Barna mine hadde jo vært en selvfølge at de hadde fått alt de trengte, men de hadde ikke fått vite noe før etter min død. Så hadde jeg donert bort en del penger, men så klart, anonymt. Edit: nå gjelder jo dette om jeg noen gang vinner MANGE mill. Endret 30. november 2019 av Kim123
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #4 Skrevet 30. november 2019 Går ikke an å holde det hemmelig pga skattelistene. Maks 1 år liksom. Anonymkode: 0e6db...ae0
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #5 Skrevet 30. november 2019 Samtlige her i denne lille byen vet at jeg vant en stor sum penger i 2015. Litt tigging og tiggerbrev og mange nye «venner» i starten. Vennskapene forsvant da de ikke fikk det de ville. Nå går jeg i fred og merker fint lite. Skal nevnes at jeg ikke har tatt helt av med kjøp av unødvendige ting som viser min rikdom. På den tiden vant jeg en av Norges største gevinster. Anonymkode: d3f90...dc3 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #6 Skrevet 30. november 2019 Holdt det hemmelig. Ser ikke noen grunn til å fortelle det. Anonymkode: 039ff...e05 1
Gjest Villfisker Skrevet 30. november 2019 #7 Skrevet 30. november 2019 Jeg hadde helt klart holdt kjeft. Hadde først betalt all gjeld. Deretter laget en liten buffer. Ikke en svær en., skaffet det jeg trengte, og gitt vekk resten for å hjelpe noen som fortjente det. Spørs hvor mye det var snakk om såklart. Kunne ikke gitt bort noe, hvis jeg fikk akkurat nok til å betale resten av boliglånet f.eks. Men hadde nok blitt mye rausere med andre, siden jeg da ville hatt mye bedre råd
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #8 Skrevet 1. desember 2019 Jeg hadde holdt det for meg selv så lenge det var mulig, men kjøp av ny bolig ville nok ha satt i gang spørsmål fra folk og en annen bil i tillegg, de hadde nok skjønt det. Hadde sagt at jo, jeg vant litt, men aldri fortalt noen om hvor mye, eller gitt etter for tigging. Mye penger tiltrekker seg alt mulig og man blir misunt og får uvenner. Håper at jeg vinner før året er omme. Anonymkode: eba2c...d1b
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #9 Skrevet 1. desember 2019 Ingen grunn til å rope det ut i øst og vest. Hadde holdt pent kjeft til alle andre enn min kontakt i banken min (fordi han hadde sikkert undret seg når jeg betalte ut resten av boliglånet mitt på en gang ). Anonymkode: f9603...167
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #10 Skrevet 1. desember 2019 Jeg ville betalt ned lån/oppgradert til boligen jeg og (snart) samboer drømmer om og kjøpt bil. Ellers ville det nok ikke blitt store endringer i forbruksmønster, blitt mer spandabel, delt mer med dem som trenger det. Spart til fremtiden gjennom aksjer og evt leiligheter til utleie. Anonymkode: a5c21...ba4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #11 Skrevet 1. desember 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Samtlige her i denne lille byen vet at jeg vant en stor sum penger i 2015. Litt tigging og tiggerbrev og mange nye «venner» i starten. Vennskapene forsvant da de ikke fikk det de ville. Nå går jeg i fred og merker fint lite. Skal nevnes at jeg ikke har tatt helt av med kjøp av unødvendige ting som viser min rikdom. På den tiden vant jeg en av Norges største gevinster. Anonymkode: d3f90...dc3 Vet ikke hvor mye du vant, men jeg har ofte lurt på om de som vinner mye penger, velger å gi noe til veldedighet, eller om pengene kun blir brukt på en selv, familie osv. Anonymkode: b82cd...d04
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #12 Skrevet 1. desember 2019 Som en annen skriver, skattelistene er ikke god til å holde på hemmeligheter.... Jeg hadde håpet at ingen jeg kjenner skulle lese skattelistene, og dermed holde det ganske innad i min aller nærmeste familie, dvs mine voksne barn. Men uansett, så tror jeg at jeg er så vant med å tenke tilbud, sparing osv, at jeg hadde fortsatt med det. Anonymkode: b82cd...d04
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #13 Skrevet 1. desember 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Vet ikke hvor mye du vant, men jeg har ofte lurt på om de som vinner mye penger, velger å gi noe til veldedighet, eller om pengene kun blir brukt på en selv, familie osv. Anonymkode: b82cd...d04 Jeg har gitt til veldedighet samtidig som jeg har gitt støtte til ungdomsforeninger mtp på sportslige ting. Familie har også fått noe, men mest er gitt til veldedighet og lokale sportsklubber. Det som er igjen ved min død går til Kreftforeningen. Vant nok til at jeg aldri hadde klart å bruke det opp selv om jeg prøvde virkelig hardt. Anonymkode: d3f90...dc3
Djungelvrål Skrevet 1. desember 2019 #14 Skrevet 1. desember 2019 Jeg hadde fortalt det til de nærmeste vennene og familie, men sikkert holdt kjeft til resten. Sikkert mye tigging hvis man forteller til folk at man har vunnet 57 millioner tipper jeg.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #15 Skrevet 2. desember 2019 Jeg hadde holdt det hemmelig for de aller fleste, men delt med familie. Ville delt/gitt bort så mye at jeg ikke lå på topplisten for min kommune i skattelistene. Anonymkode: a0c92...c2e
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #16 Skrevet 2. desember 2019 Jeg hadde holdt det hemmelig, uten tvil. Om noen velger å sjekke skattelistene året etterpå, får så være. Bor i en relativt liten kommune, så skal ikke så mye til for å komme et stykke opp på den. Mulig jeg hadde flytta da Anonymkode: 040a4...e88
Atomlynet Skrevet 2. desember 2019 #18 Skrevet 2. desember 2019 Hadde holdt det hemmelig og kjøpt en fin leilighet i en av norges store byer og forduftet dit uten å sagt ett ord. Deretter slettet alle jeg kjente på facebook og nytet et nytt liv med mye penger.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #19 Skrevet 2. desember 2019 On 11/30/2019 at 7:45 PM, AnonymBruker said: Går ikke an å holde det hemmelig pga skattelistene. Maks 1 år liksom. Anonymkode: 0e6db...ae0 Kommer an på hvor man bor. Bor i Oslo og man skal vinne mye i lotto før man kommer i avisas som en av byens rikeste når avisene legger ut oversikt. Det er vel heller ikke vanlig å sjekke andres skattelister når som alle søk blir registrert? Hadde jeg vunnet en stor sum i lotto hadde jeg kjøpt meg bolig i norge og bolig i syden. Tror folk hadde skjønt at jeg hadde vunnet i lotto for alle vet jeg blakk og arbeidsløs. Anonymkode: adfa1...658
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #20 Skrevet 2. desember 2019 Spørs hvor mye jeg hadde vunnet. Opp til 5 mill hadde fått sitt formål, sette av til unger, sparing til pensjonist, større hus, hytte, bedre bil. Så da kunne jeg jo sagt det til familie og nærmeste venner. Laget en bra fest for dem. Nieser og nevøer kunne fått noen tusen på sparekontoen sin. Hadde jeg vunnet 15+ mill så vet jeg ikke helt. Fortsatt holdt det hemmelig for å slippe tiggerbrev. Men da kunne man begynt å tenke på å hjelpe veldedige formål. Anonymkode: 616a6...249
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå