morhjertegod Skrevet 30. november 2019 #1 Skrevet 30. november 2019 Skal ha gjester på pinnekjøtt i morgen, hadde alt ferdig planlagt. Men så må vi avgårde i morgen tidlig ( ikke planlagt) og hjemme igjen ca en time før gjestene kommer. Pinnekjøttet har ligget i vann siden i går ettermiddag , kan jeg dampe det ferdig i dag og kun varme det opp i morgen? Eller lønner det seg og dampe et par timer i kveld og ta siste timen i morgen? 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #2 Skrevet 30. november 2019 Har ikke erfaring med akkurat det, men ville valgt siste alternativ. Du må uansett bruke en del tid på å varme opp kjøttet igjen, og det er lettere å kontrollere at det er kokt, men ikke så mye mer enn det. Om du derimot er av dem som bruner kjøttet i ovn etter koking, ville jeg kokt det ferdig på forhånd. Anonymkode: 62965...bbf 1
Miklo Velka Skrevet 30. november 2019 #3 Skrevet 30. november 2019 Jeg har laget pinnekjøtt dagen i forveien flere ganger. Damper det ferdig, så varmer jeg det i stekeovnen på grill før servering. 1
Lykkehjerte Skrevet 30. november 2019 #4 Skrevet 30. november 2019 Min erfaring er at det går svært fint å varme opp dagen etter. Gjort det slik selv, samt fått servert hos andre. Når uplanlagte ting dukker opp, må man være kreativ. Det går det helt fint å lage ferdig i dag, og kun varme opp i morgen. Kommer til å bli et godt resultat, som du med stolthet kan servere! Vet om mange som bruker denne metoden uansett ved planlagte selskaper, for å minske stresset og antall tid på kjøkkenet. Kos dere!❤ 2
morhjertegod Skrevet 30. november 2019 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2019 Tusen ❤️lig takk for tips og svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå