Gå til innhold

Lage pinnekjøtt dagen før servering .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha gjester på pinnekjøtt i morgen, hadde alt ferdig planlagt. Men så må vi avgårde i morgen tidlig ( ikke planlagt) og hjemme igjen ca en time før gjestene kommer. Pinnekjøttet har ligget i vann siden i går ettermiddag , kan jeg dampe det ferdig i dag og kun varme det opp i morgen? Eller lønner det seg og dampe et par timer i kveld og ta siste timen i morgen? 

• Liker 1
Skrevet

Har ikke erfaring med akkurat det, men ville valgt siste alternativ. Du må uansett bruke en del tid på å varme opp kjøttet igjen, og det er lettere å kontrollere at det er kokt, men ikke så mye mer enn det.

Om du derimot er av dem som bruner kjøttet i ovn etter koking, ville jeg kokt det ferdig på forhånd.

Anonymkode: 62965...bbf

• Liker 1
Skrevet

Jeg har laget pinnekjøtt dagen i forveien flere ganger. Damper det ferdig, så varmer jeg det i stekeovnen på grill før servering.

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at det går svært fint å varme opp dagen etter. Gjort det slik selv, samt fått servert hos andre. Når uplanlagte ting dukker opp, må man være kreativ. Det går det helt fint å lage ferdig i dag, og kun varme opp i morgen. Kommer til å bli et godt resultat, som du med stolthet kan servere! Vet om mange som bruker denne metoden uansett ved planlagte selskaper, for å minske stresset og antall tid på kjøkkenet. Kos dere!❤

• Liker 2
Skrevet

Tusen ❤️lig takk for tips og svar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...