EmVeeJee Skrevet 30. november 2019 #1 Skrevet 30. november 2019 Jeg skal lage ribbe i morgen og har aldri gjort det før. Noen som har en «idiotsikker» oppskrift på både mørt kjøtt og sprø svor? Jeg har kjøpt ferdig krydret tynnribbe 😊
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #2 Skrevet 30. november 2019 Svinekjøtt er naturlig mørt, så det er vanskelig å mislykkes der. For sprø svor gjelder grill, aluminiumsfolie (for å hindre at deler av svoren blir svidd) og påpasselighet (stå, om nødvendig på kne, og pass på hele tiden!). Jeg ville brukt ekstra krydring med friskmalt pepper, og passet på at krydderet kom godt ned i sprekkene i svoren. Vet ikke akkurat hvordan dette bør gjøres med ferdigkrydret ribbe, men ville prøvd meg med å gni inn ekstra pepper ett døgn før steking. Anonymkode: 06ffc...111
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #3 Skrevet 30. november 2019 Når den skal stekes i morgen, ville jeg tatt den ut av plasten (?) i dag og gnidd inn mer pepper. Du må sannsynligvis gå over rutingen i svoren med en skarp kniv. Oppskrifter finner du masse av på nettet, og de er nok ok alle sammen, selv om de varierer littegrann i fremgangsmåten. Anonymkode: 06ffc...111
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå