Brutex Skrevet 4. desember 2019 #41 Skrevet 4. desember 2019 8 hours ago, Horten Market said: Jeg sier at sivilisasjonen hviler på lover og regler. Ingen regler, ingen sivilisasjon. Folk tenker du er uoppdragen om du bryter sosial etikette. Eller usivilisert. Og det gjelder også bruk av slips, ja. Da oppfattes du ubevisst som en som står nærmere dyreriket enn oss andre. Å være uoppdragen eller usivilisert, betyr nettopp det. Vi har definert sosiale eller personlige rom der vi kan utøve dyriske instinkter i ordnede former. Ekteskapet er et eksempel på det. Så hvis man har regler så er man sivilisert? Hva hvis reglene går ut på at man på lørdagene bør rise barna, piske tjenestegutten og presse tjenestejenta til å ha sex? Alle menneskelige kulturer har regler, også de "usiviliserte".
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #42 Skrevet 7. desember 2019 Etter å ha lest ulike tråder på kryss og tvers et halvt års tid, er inntrykket, ikke uventet, at folk er svært forskjellige (bombe 🤪). Av begge kjønn har vi mennesker på hele skalaen; de som elsker å vise seg frem i ene enden, og de som synes all nakenhet er ekkelt og fysjom, fysjom. Kanskje flest kvinner i den siste gruppe (litt usikker på hvorfor enkelte av disse i det hele tatt er inne på dette forumet). På grunnlag av dette er jeg fristet til å tro at det med bluferdighet verken er et resultat av kjønn eller genetisk arv, men mer miljørelatert; hva vi er lært opp til fra barndommen av. Hvorfor vi læres opp til å skjule oss for det annet kjønn, kan man lure på. Man behøver ikke å gå langt utenfor Norges grenser for å finne et mer avslappet forhold til kjønnsblandet nakenhet. Når det er sagt, er muligens ikke debattantene på KG et representativt utvalg av den norske befolkning; hva vet jeg? Anonymkode: 2525d...398
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #43 Skrevet 7. desember 2019 Siste innlegg; TS Anonymkode: 2525d...398
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #44 Skrevet 7. desember 2019 Klær har andre funksjoner enn å skjule kroppen vår. Ja til at folk holder seg varm og slipper være naken i nord! Anonymkode: c51e9...720
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #45 Skrevet 7. desember 2019 På 3.12.2019 den 15.31, AnonymBruker skrev: Du behøver ikke engen være helt naken før det er rart.. Eksempel på stranda, pakke seg godt inn i håndkle for å skifte mellom Badebukse/Bikini og undertøy. Og når undertøyet er på, må for all del ikke håndkle fjernes før vi har på mer enn bare undertøy, shorts og/eller overdel må på plass. Hva er forskjellen på undertøy og bikini/badebukse..? Men vi er sånn, selv om vi er vant til å se folk i bikini/badetøy på stranda, er det noe helt annet i en annen setting: si du er i en klesbutikk og noen plutselig skifter og prøver klær midt mellom reolene og ikke i prøverommet.... Du ser stort sett ikke annet enn det du kan se på stranda, men de færreste ville synes det er ok i en klesbutikk. Det er slik vi er lært opp gjennom generasjoner.. om alle hadde gått med en plasterlapp over nesen, og det var helt vanlig, ville du høyst sannsynlig løpt å gjemt deg om plasterlappen plutselig falt av. Fordi du ikke er lært opp til å vise den frem uten. Anonymkode: dfde0...fea Så enig i akkurat det her at det er så forskjell på badetøy og undertøy. Kan si at jeg skifter til bokser etter bading under håndkle av hensyn til andre egentlig. Selv om det ikke hadde brydd meg nevneverdig om noen så tissefanten min. Om noen andre hadde skiftet raskt uten håndkle så hadde jeg selvsagt også gjort det samme. Et kort glimt av en tissefant eller pupper gjør vel ingenting. Så jeg er egentlig for at det er uskyldig å skifte uten håndkle. Anonymkode: ce9f9...bf4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå