AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #1 Skrevet 30. november 2019 Har nylig ryddet og vasket ut av boligen til en eldre tante. Vi så ikke noe skjeggkre mens vi holdt på. For et par uker siden var jeg oppom og tenkte da å ta med meg det eneste som var igjen - to doruller. Og inni den ene krøp det et, etter mine begreper, stort skjeggkre. Har aldri sett et skjeggkre før, men har sett sølvkre, og dette var større og hadde lengre følehorn og hale. Så jeg er ganske sikker på at det var et skjeggkre. Ble litt stressa, siden boligen skal selges, og har vært oppom et par ganger etterpå for å gå igjennom og se om jeg ser flere. Men ingen er observert. Så, spørsmål: er det mulig å oppdage ett skjeggkre, og så er det faktisk ikke flere? Anonymkode: d97da...7a0
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #2 Skrevet 30. november 2019 Er det et, er det flere. Jeg har skjeggkre selv, ser kanskje 1 i mnd, bor i en liten leilighet, 55m2. Det er ekstremt oppskrytt i media. Fellene jeg har, de står nesten tomme, da de fleste av disse dyrene ikke går i dem, selv med åte. Det bør gjøres en undersøkelse/kartleggelse, og funnet bør opplyses om, ellers kan det komme erstatningskrav i ettertid. Anonymkode: e27b9...83f 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #3 Skrevet 30. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det et, er det flere. Jeg har skjeggkre selv, ser kanskje 1 i mnd, bor i en liten leilighet, 55m2. Det er ekstremt oppskrytt i media. Fellene jeg har, de står nesten tomme, da de fleste av disse dyrene ikke går i dem, selv med åte. Det bør gjøres en undersøkelse/kartleggelse, og funnet bør opplyses om, ellers kan det komme erstatningskrav i ettertid. Anonymkode: e27b9...83f Men dette selges som et dødsbo, så vi kjenner ikke boligen og krysser av for det. Men forstår jo at det et eller annet sted må stå at det har blitt observert ett skjeggkre ved en anledning. Anonymkode: d97da...7a0
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #4 Skrevet 1. desember 2019 Hvis det viser seg å være skjeggkre, må du regne med at boligen kan bli vanskelig å selge. Vi har nylig solgt og kjøpt bolig, og både meglerne vi brukte og selger brukte nevnte at de slet med å få solgt boliger der det var informert om at det hadde vært skjeggkre. Huset vi kjøpte er et fint og godt hus, absolutt ingen kommentarer eller anmerkninger på taksten (annet enn at det har vært behandlet for skjeggkre). Huset ble lagt ut for salg i den beste salgsperioden som var i sommer (i området her gikk boliger omtrent på dagen!), men ingen viste interesse. Mange lastet ned prospektet, men det stoppet der. Kun fordi det hadde vært skjeggkre her før. Megler sa selv at hadde det ikke vært for det, så hadde huset gått for over prisantydning på noen få dager. Vi kjøpte det da det hadde ligget ute i flere måneder uten interesse. Anonymkode: 38b05...f68
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #5 Skrevet 1. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis det viser seg å være skjeggkre, må du regne med at boligen kan bli vanskelig å selge. Vi har nylig solgt og kjøpt bolig, og både meglerne vi brukte og selger brukte nevnte at de slet med å få solgt boliger der det var informert om at det hadde vært skjeggkre. Huset vi kjøpte er et fint og godt hus, absolutt ingen kommentarer eller anmerkninger på taksten (annet enn at det har vært behandlet for skjeggkre). Huset ble lagt ut for salg i den beste salgsperioden som var i sommer (i området her gikk boliger omtrent på dagen!), men ingen viste interesse. Mange lastet ned prospektet, men det stoppet der. Kun fordi det hadde vært skjeggkre her før. Megler sa selv at hadde det ikke vært for det, så hadde huset gått for over prisantydning på noen få dager. Vi kjøpte det da det hadde ligget ute i flere måneder uten interesse. Anonymkode: 38b05...f68 Som sagt har jeg kun sett dette ene, som jeg antar var et skjeggkre. Men vi så ingen de dagene vi ryddet og vasket ut, og har ikke sett noen i etterkant heller. kan jo ha vært noe annet som lignet? Hvilket skapninger ligner skjeggkre? Anonymkode: d97da...7a0
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #6 Skrevet 1. desember 2019 Nå søkte jeg det opp, og heller mer mot at det er et sølvkre. Det var grått, glatt og befant seg på et toalett.Det hadde ikke noe "pigger" på halen, slik det ser ut som skjeggkre har. Når jeg ser på videoen som Anticimex har lagt ut, er jeg ganske sikker på at det var et sølvkre. Og det er jo ikke så rart, i en blokkleilighet fra 1960? Anonymkode: d97da...7a0
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #7 Skrevet 1. desember 2019 Kjøp limfeller med åte, så kan du få bukt med de😊 Anonymkode: 1c5b5...edf
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #8 Skrevet 1. desember 2019 De er nattdyr. Jeg har også oppdaget 3 stk hver for seg på ca 1 år på badet mitt, og disse oppdages enten veldig sen kveld/natt eller veldig tidlig morgen. Anonymkode: cfada...05e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå