Gå til innhold

Inviterer du noen gang hjem til deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er koselig å møte venner ute, men syns også at det å treffes hjemme hos folk er fint. Derfor inviterer jeg noen ganger hjem til meg. Noen ganger en kopp te, andre ganger disker jeg opp med mat. Andre ganger ber jeg dem ta med en rett hver. Alle synes det er fint, og kommer gjerne. Men det kommer sjelden invitasjoner andre veien. Alle bor bra og har god økonomi, det er ikke der det ligger. Hva kan grunnen være til at man er så gjerrig med by på seg selv?

Anonymkode: d37f3...666

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig opplevelser med venner som «snoker». 

Anonymkode: 443c7...330

• Liker 1
Skrevet

Er ikke alltid andre synes det er like artig å stelle i stand. 

Skrevet

Jeg liker godt å få spontant besøk, men får en latterlig prestasjonsangst av å invitere. Føler lista ligger høyere både mtp renhold og servering. 

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig opplevelser med venner som «snoker». 

Hva mener du med snoker? På badet? Eller sånne som åpner skapene dine? Har hatt sistnevnte slaget på besøk. De får ikke flere invitasjoner😁

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Mona123 skrev:

Er ikke alltid andre synes det er like artig å stelle i stand. 

Men du lar gjerne andre stelle i stand for deg?

• Liker 1
Skrevet

Foretrekker å møte venner ute istedenfor hjemme hos meg. Blir stresset av besøk.  

Anonymkode: 3c91a...50f

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med snoker? På badet? Eller sånne som åpner skapene dine? Har hatt sistnevnte slaget på besøk. De får ikke flere invitasjoner😁

Ja, som åpner skap på badet og dører som er lukket, slenger seg i senga mi osv. Eller som sjekker om plantene mine trenger vann. 😛 Får litt noia av folk som ikke skjønner hvor grensene mine går. En av mine beste venner er sånn, hu møter jeg helst på cafe 🙈😂❤️ 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du lar gjerne andre stelle i stand for deg?

Skal man liksom unngå å komme til andre fordi man ikke liker å stelle istand selv....???

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, som åpner skap på badet og dører som er lukket, slenger seg i senga mi osv. Eller som sjekker om plantene mine trenger vann. 😛 Får litt noia av folk som ikke skjønner hvor grensene mine går. En av mine beste venner er sånn, hu møter jeg helst på cafe 🙈😂❤️ 

Skjønner. Likner på hun som kjører meg hjem og alltid må på do...og raser gjennom alle rom først😳😄🙈

Skrevet

Skal man liksom unngå å komme til andre fordi man ikke liker å stelle istand selv....???

Det handler om å gi og ta. Og ren høflighet.

Skrevet

Føler det blir så mye ekstra vask. Jeg må vaske hele badet, dørhåndtak og vaske gulv hvis de ikke har på sokker. Jeg liker best å møte folk ute. 

Anonymkode: a2b2e...905

• Liker 1
Skrevet

Aldri

Anonymkode: 8d21a...b5c

Skrevet

Føler det blir så mye ekstra vask. Jeg må vaske hele badet, dørhåndtak og vaske gulv hvis de ikke har på sokker. Jeg liker best å møte folk ute. 

Anonymkode: a2b2e...905

En god grunn til å ta i et tak og få vasket skikkelig en gang i blant, er å invitere folk hjem. Men vi er alle forskjellig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker besøk, men inviterer sjelden fordi folk rett og slett ikke har vett til å gå hjem! Jeg liker å legge meg i skapelig tid når jeg skal opp kl 06 på hverdager, da er det frekt at folk blir sittende til 23-24 til tross for at jeg sier direkte at jeg er trøtt og vil sove. Inviterer jeg i helg skal folk bare ha en øl til og en til og en til, og plutselig er klokken langt på natt og neste dag ødelagt. Hadde folk takket jeg til te og kvelds og vært ute av døra innen 22-tiden, eller tatt en fredagspils og gått hjem senest i ett-halv to tiden så hadde jeg gjerne invitert mer. Når vi møtes ute kan jeg gå hjem når jeg vil, og det er ganske deilig. 

Anonymkode: 4e006...407

• Liker 1
Skrevet

Fordi jeg blir så utmattet. Eller, jeg inviterer jo, men må liksom "stålsette" meg litt. Hadde nå enda folk blitt bare en times tid hadde det vært mye lettere. Men jeg opplever at folk er på besøk i 2-3-4 timer, og det er for meg skikkelig stress!

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker også helst «hjemme-kvelder», men inviterer ikke til meg. Grunnen er så enkel som at jeg ikke har helt orden nok på huset til at det føles komfortabelt for tiden (utmattelsessyndrom), samboer er arbeidsledig og mye hjemme (jentekvelder utgår altså) og de få jeg er komfortabel med er allergisk mot hunden vår. 

Anonymkode: 883e2...62c

Skrevet

Jeg liker å invitere folk på besøk, men når har jeg ikke særlig mange å invitere. Har nesten ikke venner eller nettverk her jeg bor, og sliter generelt med å skape og vedlikeholde relasjoner.

Anonymkode: 9be94...5e5

Skrevet (endret)

Inviterer en gang i blant, men ber dem aldri ta med mat? 😂 det hadde vært flaut

Når du inviterer er det du som er vertinnen og har ansvaret... det er oppfatningen min i hvert fall 

Endret av ana0603
Skrevet
26 minutter siden, ana0603 skrev:

Inviterer en gang i blant, men ber dem aldri ta med mat? 😂 det hadde vært flaut

Når du inviterer er det du som er vertinnen og har ansvaret... det er oppfatningen min i hvert fall 

Merkelig holdning. Jeg syns det er helt greit med spleiselag/kurvfest der alle bidrar med litt hver, spesielt når det er mye de samme som inviterer hver gang. 

Anonymkode: 4e006...407

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...