AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #1 Skrevet 30. november 2019 Det skrives i aviser og overalt at det er så mye tryggere å rygge bilen inn i parkeringsluken. Men det tar mye lenger tid, man må være ytterst forsiktig når man rygger for å ikke komme borti andre biler, og ikke minst må alle andre biler vente tolmodig bare fordi du med øyenbrynene klistret opp i panna må rygge inn. Må si jeg blir ganske oppgitt.. Det er mye enklere å kjøre rett inn. Alt går raskt og det er nesten umulig å dunke ani andre biler. Dessuten respekterer man andre bilister sin tid. Og når du skal ut igjen, så er det lett som en plett å bare rygge rett bak og svinge ut. Det er en myte at det er vanskeligere enn å rygge inn. Bruk sunn fornuft folkens! Ikke stol på alt andre medier sier! Er så mange muppets man kan bli totalt fortvilet. Anonymkode: 19424...75c 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #2 Skrevet 30. november 2019 Du skjønner, jeg vet hva de rare speilene på siden av bilen er, så jeg kjører bare fint og stiller meg sånn at jeg ved å kikke i speilene kan rygge pent rett inn, og det hele tar kanskje 5 sekunder lenger enn å bare kjøre med front inn. Anonymkode: 66165...22b 45
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 30. november 2019 Det er nok mye større sjanser for påkjørsel ved rygging ut av parkering ettersom føreren har dårligere sikt. Anonymkode: 3cf92...d05 56
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #4 Skrevet 30. november 2019 Selvfølgelig rygger man inn. Man har full oversikt. En bil på hver side, og åpen plass bak seg. Ingen sannsynlighet for at et barn plutselig er bak bilen, eller at det kommer en bil fra siden. Og når det gjelder tidsbruk, og at andre må vente. Hvordan kommer du deg egentlig ut fra parkeringsplassen igjen, om du ikke rygger ut? Anonymkode: e0593...db4 44
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #5 Skrevet 30. november 2019 For min del går det mye kjappere å rygge inn på plassen. Det er så enkelt som du kan få det! Øvelse gjør mester. Hvis jeg skal rygge ut av en parkeringsplass synes jeg det er uoversiktlig. Biler kommer kjørende fort, fotgjengere går ut i veien osv.. MYE bedre å rygge inn på plassen spør du meg. Anonymkode: f5086...38c 20
rebony Skrevet 30. november 2019 #6 Skrevet 30. november 2019 Rygger alltid inn. Synes selv det går fortere og føler jeg har bedre sikt og kontroll både når jeg rygger inn og kjører ut igjen. Man vet heller aldri hvordan folka som kommer etter deg på hver side parkerer. Dersom de parkerer skjevt og trangt er det vanskeligere å rygge ut igjen enn å bare kjøre rett ut. Å rygge inn er mest naturlig for meg, jeg gjør det ikke fordi media sier det er best... Har heller aldri i mine år med lappen bulket borti en annen bil Dog er det 2 andre som har bulket i min parkerte bil da de selv skulle rygge ut av parkeringen sin. 13
dillyduzit Skrevet 30. november 2019 #7 Skrevet 30. november 2019 Det tar meg dobbelt så lang tid å rygge ut, enn det tar meg å rygge inn. Bil åpent bil rygg vs bil barn bil han står litt skjevt så kan ikke svinge før veldig sent, rett opp barn kjør 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #8 Skrevet 30. november 2019 Jeg har bulket tre ganger, alle gangene da jeg skulle rygge inn. Så det har jeg sluttet med. Tryggere for alle om jeg bare gjør det sånn jeg er best på Anonymkode: 1e1d5...c8e 6
Gjest supernova_87 Skrevet 30. november 2019 #9 Skrevet 30. november 2019 Jeg pleide å kjøre inn, og rygge ut. For når jeg rygga ut hadde jeg jo så masse plass rundt meg! ... Men så fikk jeg en kjæreste som spurte hvorfor jeg aldri brukte sidespeilene mine. Nå bruker jeg sidespeil og rygger inn, all den plassen jeg trodde jeg trengte er jo helt unødvendig. I tillegg til at den medfører enormt mye mer risiko for å rygge på noen som kommer i "all den plassen". Den eneste grunnen til at jeg kjørte inn og ikke rygga var fordi jeg var en dårligere bilfører enn nå. Og det tror jeg gjelder de fleste andre. Krever ikke veldig mye øving for å bli bedre.
Gjest supernova_87 Skrevet 30. november 2019 #10 Skrevet 30. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bulket tre ganger, alle gangene da jeg skulle rygge inn. Så det har jeg sluttet med. Tryggere for alle om jeg bare gjør det sånn jeg er best på Anonymkode: 1e1d5...c8e Det er enda tryggere om du blir best på det som er den statistisk tryggeste måten. Selv om man har sertifikat er det lov å øve på de tingene man ikke er så god på med bilkjøringen. Bedre å bulke 3 ganger enn å kjøre på folk 3 ganger.
Troverdigheten Skrevet 30. november 2019 #11 Skrevet 30. november 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skrives i aviser og overalt at det er så mye tryggere å rygge bilen inn i parkeringsluken. Men det tar mye lenger tid, man må være ytterst forsiktig når man rygger for å ikke komme borti andre biler, og ikke minst må alle andre biler vente tolmodig bare fordi du med øyenbrynene klistret opp i panna må rygge inn. Må si jeg blir ganske oppgitt.. Det er mye enklere å kjøre rett inn. Alt går raskt og det er nesten umulig å dunke ani andre biler. Dessuten respekterer man andre bilister sin tid. Og når du skal ut igjen, så er det lett som en plett å bare rygge rett bak og svinge ut. Det er en myte at det er vanskeligere enn å rygge inn. Bruk sunn fornuft folkens! Ikke stol på alt andre medier sier! Er så mange muppets man kan bli totalt fortvilet. Anonymkode: 19424...75c All statistikk tilsier det stikk motsatte... 7
Mynlen Skrevet 30. november 2019 #12 Skrevet 30. november 2019 (endret) Selvfølgelig rygger jeg inn. Det er lettere å parkere ved å rygge når det er trangt, og det er viktigere å ha god sikt i kjøreretningen når omgivelsene er i bevegelse (kjørende biler, folk), enn når de står stille (parkerte biler, stolper). Endret 30. november 2019 av Mynlen 7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #13 Skrevet 30. november 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skjønner, jeg vet hva de rare speilene på siden av bilen er, så jeg kjører bare fint og stiller meg sånn at jeg ved å kikke i speilene kan rygge pent rett inn, og det hele tar kanskje 5 sekunder lenger enn å bare kjøre med front inn. Anonymkode: 66165...22b Det er superirriterende og plutselig måtte du faktisk rett opp bilen ett par ganger også fordi vi vinkelen var krapp. Respekter andre bilister. Anonymkode: 9f77f...cf2 1
Hjerte Skrevet 30. november 2019 #14 Skrevet 30. november 2019 Jeg vil heller bruke litt ekstra tid enn å kjøre på et lite barn som kommer løpende fra ingensteder. 12
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #15 Skrevet 30. november 2019 Skal jeg kjøre inn så ender jeg opp med å stå skeivt, bruker gjerne tre plasser, eller at jeg må kjøre frem og tilbake ørtenfjørten ganger for å få bilen rett. Jeg tror andre sjåfører hadde blitt rimelig oppgitt over tidsbruken min på å plassere bilen min på parkeringsplassen hvis jeg skulle ha kjørt inn. Så jeg rygger inn, og om jeg må kjøre frem en gang for å få bilen min rett, så er det tusen ganger raskere enn om jeg skulle ha kjørt inn. Anonymkode: 5811d...9ae 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #16 Skrevet 30. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er superirriterende og plutselig måtte du faktisk rett opp bilen ett par ganger også fordi vi vinkelen var krapp. Respekter andre bilister. Anonymkode: 9f77f...cf2 Nei det må jeg ikke, fordi jeg vet hva jeg driver med. Anonymkode: 66165...22b 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #17 Skrevet 30. november 2019 Det er langt lettere å rygge inn enn å rygge ut synes jeg. Rygge inn trenger man bare å følge meg med i den retningen man rygger. Når man derimot må rygge ut, må man følge med i begge retningene som oftest. Anonymkode: 1fd0d...805 9
Rucula Skrevet 30. november 2019 #18 Skrevet 30. november 2019 Det er mye lettere å rygge inn og jeg har mye bedre kontroll. Har sensorer over alt og ryggekamera, så det går også mye fortere. 3
Gjest theTitanic Skrevet 30. november 2019 #19 Skrevet 30. november 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skrives i aviser og overalt at det er så mye tryggere å rygge bilen inn i parkeringsluken. Men det tar mye lenger tid, man må være ytterst forsiktig når man rygger for å ikke komme borti andre biler, og ikke minst må alle andre biler vente tolmodig bare fordi du med øyenbrynene klistret opp i panna må rygge inn. Må si jeg blir ganske oppgitt.. Det er mye enklere å kjøre rett inn. Alt går raskt og det er nesten umulig å dunke ani andre biler. Dessuten respekterer man andre bilister sin tid. Og når du skal ut igjen, så er det lett som en plett å bare rygge rett bak og svinge ut. Det er en myte at det er vanskeligere enn å rygge inn. Bruk sunn fornuft folkens! Ikke stol på alt andre medier sier! Er så mange muppets man kan bli totalt fortvilet. Anonymkode: 19424...75c Om man faktisk kan rygge så tar det ikke lenger tid å kjøre fremover enn bakover. Men ja, bruker man en halv evighet på å rygge inn så vis respekt for andres ting og la være.
Gjest theTitanic Skrevet 30. november 2019 #20 Skrevet 30. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal jeg kjøre inn så ender jeg opp med å stå skeivt, bruker gjerne tre plasser, eller at jeg må kjøre frem og tilbake ørtenfjørten ganger for å få bilen rett. Jeg tror andre sjåfører hadde blitt rimelig oppgitt over tidsbruken min på å plassere bilen min på parkeringsplassen hvis jeg skulle ha kjørt inn. Så jeg rygger inn, og om jeg må kjøre frem en gang for å få bilen min rett, så er det tusen ganger raskere enn om jeg skulle ha kjørt inn. Anonymkode: 5811d...9ae Jeg blir litt urolig for hvordan du fungerer i trafikken om det å kjøre rett inn i en parkeringsluke er krevende for deg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå