Gå til innhold

Mannen jobber overtid hver dag.. jeg er sliten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har to barn,Og den yngste er 2 mnd.

Mannen har alltid jobbet mye , men det gikk greit med et barn, siden det klarte jeg å være alene om i hverdagene.  Vi bestemte oss for å få en til og jeg satt som ultimatum at da måtte han jobbe mindre, noe han lovet.

Men siden den yngste ble født har han jobba 10 -13 timer hver eneste dag. Jeg begynner å bli skikkelig sliten, og gråter hver dag. Jeg har ikke sovet lengre enn tre timer på 2 mnd og tatt hver eneste natt. 

Jeg har sagt ifra mange ganger, og i går ble jeg skikkelig sur og sa ordentlig at det var nok. Da var han borte i 13 timer, og det var en skikkelig tøff dag. 

I dag ringte de fra jobben hans og det var skikkelig krise , så da dro han i dag og... Jeg klarte ikke å se på han omtrent før han dro og sa ingenting. Han ble sur på meg siden jeg ble sur , siden det var skikkelig krise på jobben. Og det var det , men det er skikkelig krise her hjemme og nå. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller si mer.. Jeg har ikke lyst å gå fra han heller. Jeg vil gi barna et liv uten 50/50 og to hjem, så er villig til å "holde ut" pga de. Så er ute etter råd som ikke innebærer det. Hva kan jeg si som får han til å forstå ? Eller noen som har menn som jobber like mye som har tips til hvordan man kan få hverdagene til å bli enklere ?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke få noe avlastning fra familie eller venner? 

Anonymkode: 5d16d...3ab

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke få noe avlastning fra familie eller venner? 

Kan det hvis jeg spør.. men da  må jeg si til de hvordan det egentlig er og hvor sliten jeg er. Så føler jeg meg så dum som trodde at han kom til å jobbe mindre, eller at jeg skulle klare det. Misforstå meg rett , er kjempeglad i begge barna mine og ville ikke gjort om noen av de. jeg klarer å gi de alt de trenger og lar det ikke gå ut over de. Men jeg føler meg dum som satt meg selv i denne situasjonen. 

Endret av Prelunia
  • Liker 3
Skrevet

Kan han skifte jobb?

Han har lovet å velge dere men velger jobb. Hvorfor bryr han seg ikke mer. Han MÅ ikke ha en jobb der han jobber så mye at han er borte halve døgnet. Da tjener han vel såpass bra at dere kan ansette aupair da eller slik at du ikke er helt alene. Mannen her var lik. Og ble deprimert og sur. Jeg og. Han jobbet overtid hver dag men tok ikke ekstra lønn så vi hadde det elendig. Ikke pent hjem heller..selv om hans kolleger som hadde familier skaffet seg penw hjem brydde ikke han seg. Vi separerte oss. Da kom det frem at han jobbet så mye fordi jeg var hjemme og han Kunne. 

Anonymkode: 3599a...6b0

• Liker 18
Skrevet

Enten akseptere hverdagen som den er eller gå 🙁 

Min mann jobber også mye. Er borte fra kl 07-17.30 fast hver dag. I tillegg til mange reisedøgn i løpet av året. Vi har to små på 2 år og 8 mnd. Jeg har vært sint og bitter mang en gang men etter at jeg tok en dag om gangen og aksepterte det har jeg på en måte funnet fred. Mannen min jobber ikke mye for å plage meg men fordi jobben krever det. 

Anonymkode: 8f3c6...d82

• Liker 3
Skrevet

Synes Ts er litt utakknemlig. Her jobber og sliter mannen din i opptil 13 t om dagen for å brødfø familien, og du blir sur og grinete på han? Å passe ungene må du kunne greie. Skjønner mannen din blir oppgitt, sur og lei seg når han blir møtt slik på hjemmebane. Hva vet du om han kanskje opplever stort psykisk el fysisk press på jobben? 

Anonymkode: 2e38a...bd8

• Liker 10
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes Ts er litt utakknemlig. Her jobber og sliter mannen din i opptil 13 t om dagen for å brødfø familien, og du blir sur og grinete på han? Å passe ungene må du kunne greie. Skjønner mannen din blir oppgitt, sur og lei seg når han blir møtt slik på hjemmebane. Hva vet du om han kanskje opplever stort psykisk el fysisk press på jobben? 

Anonymkode: 2e38a...bd8

Han som ville ha et til barn mest, og jeg sa at hvis vi skulle det så måtte han jobbe mindre hvis ikke så holdt det med et. Da skulle han ha sagt at han ikke kunne jobbe mindre og valgt det. Jeg klaget ikke da vi hadde et barn og han ble ikke møtt sånn da. 

Og vi hadde klart oss økonomisk uten så mange overtidstimer også. 

Endret av Prelunia
  • Liker 43
Skrevet

Damer som tyter på mannen sin fordi han forsøker brødfø familien er noe av det verste jeg vet,

tror du ikke han er sliten?? Etter 12-13 timers arbeidsdager?

Så kommer han i tillegg hjem til ei dame, som er «sur og såret» for at han sliter seg ut for at familien skal klare seg?

Og hjelp kan du ikke be om, fordi «hulk de kan tro jeg er svak 😭😭»

Anonymkode: bf529...22d

• Liker 10
Skrevet

Jeg er i samme situasjon, men må si det er mye bedre nå som minste er litt større. Mannen min er sjeldent hjemme før 19-20 om kvelden og da har barna lagt seg. Det første året med en baby og en 3 åring var tøft, men nå sover lille gjennom natten og det hele virker som en vond drøm. 

skal sies at her tar mannen alt om morgenen da. Han begynner ikke på jobb før i 10 tiden og får tid med ungene da.

Anonymkode: 1366e...2d8

Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt. Vi hadde samme problem da jeg var hjemme med nummer to. Satte krav om mer hjelp hjemme og ba om hjelp fra familie. Det er ikke å være svak, men når du som jeg har barn som ikke sover spesielt mye eller godt er man avhengig av litt pusterom. Jeg ville også hatt vaskehjelp for å få det unna uten å bruke energi på det. 

Anonymkode: 40c59...3dd

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i samme situasjon, men må si det er mye bedre nå som minste er litt større. Mannen min er sjeldent hjemme før 19-20 om kvelden og da har barna lagt seg. Det første året med en baby og en 3 åring var tøft, men nå sover lille gjennom natten og det hele virker som en vond drøm. 

skal sies at her tar mannen alt om morgenen da. Han begynner ikke på jobb før i 10 tiden og får tid med ungene da.

Anonymkode: 1366e...2d8

Mannen min er borte fra 06.30 - 18 / 20.00. Så nesten hele den våkne tiden barna har. 

Ja, prøver og tenke at det blir bedre når nettene blir bedre og jeg får litt mer søvn. Tror det er det som gjør at jeg føler så ekstra på det. Får ta en dag av gangen og alliere meg litt mer med venner med barn sånn at jeg ikke er så mye alene. 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Prelunia skrev:

Kan det hvis jeg spør.. men da  må jeg si til de hvordan det egentlig er og hvor sliten jeg er. Så føler jeg meg så dum som trodde at han kom til å jobbe mindre, eller at jeg skulle klare det. Misforstå meg rett , er kjempeglad i begge barna mine og ville ikke gjort om noen av de. jeg klarer å gi de alt de trenger og lar det ikke gå ut over de. Men jeg føler meg dum som satt meg selv i denne situasjonen. 

Hvorfor er det farlig at de vet hvor sliten du er? De fleste skjønner vel at dette er for en periode mens den minste er baby osv. Har mannen din fri i helgene? Da får det være dine to dager hvor du sover ut og drar på trening,shoppe, cafe eller noe annet. 

• Liker 11
Skrevet

Jeg vil tippe at han ikke har noen ide om HVOR slitsomt det er med to barn, dersom du har tatt jobben hele veien. Om han ikke forstår hvor sliten du er så MÅ du be om hjelp. Om det er vanskelig på egne vegne, så tenk på barna. De har det heller ikke godt om du er så sliten. Det blir bedre og lettere når minste begynner å spise fast føde, men de månedene fremover nå så er det ganske krevende. Vær så snill, ta i mot hjelp, er mitt råd. Så får du oppleve å ha gode minner fra denne tiden, ikke bare tårer.

Anonymkode: c96f7...b6a

• Liker 14
Skrevet

Hvis du ber om hjelp fra feks foreldrene hans to ganger i uken så kommer kanskje de til å si ifra til sønnen at Teksten du kopierer, vises automatisk herhan må hjelpe til mer hjemme. 

I verste fall får du si at du ønsker au pair mens ungene er små. 

Anonymkode: 93392...dff

• Liker 10
Skrevet

Jeg forstår deg godt ts! Har det likt med min mann som jobber veldig mye og reiser ofte i jobb. Holdt på å bli gal hjemme med skriking, bæring og amming døgnet rundt, nesten uten sammenhengende søvn, i månedsvis. Hadde ingen familie eller venner rundt meg heller. Mitt tips er å be om hjelp, selv om det krever at du "legger kortene på bordet". Man trenger avlastning iblant!

Anonymkode: 2828b...f6a

• Liker 1
Skrevet

I steden for å bli sur, kan dere ikke snakke sammen? Altså at du legger frem at han lovet å jobbe mindre og du trenger avlastning og søvn, uten å bli sur og være anklagede?

Anonymkode: 2b8b1...d82

• Liker 2
Skrevet

Mannen min jobber også veldig mye. Han har drevet for seg selv de siste årene, og før det jobbet han i farens firma. Han tok ut god lønn, men var borte fra tidlig morgen og ofte til langt på kveld, av og til til langt på natt også. Ofte kom han hjem for å spise middag, men så dro han igjen etter en time eller to for å fortsette jobben i 4-8 timer. Minst én av helgedagene har alltid gått med til jobb. Han har sjelden tatt ut ferie med oss, toppen 2-3 uker i løpet av hele året. Når vi har vært på ferie har han store deler av dagen hatt nesa i enten telefonen eller laptopen, eller så har han bare måttet ta noen telefoner. Dette var spesielt tøft da barna var små (vi har to gutter), men det går bedre nå som de er i vgs og ungdomsskole. Jeg har uttrykt bitterhet, surhet og misnøye til ham, og jeg har følt at jobben alltid har vært det viktigste. Mange ganger har jeg tenkt seriøst på å forlate ham, men jeg har tenkt at jeg skulle holde ut pga barna. I dag angrer jeg på at jeg ikke gikk...

Anonymkode: 5dab9...813

• Liker 9
Skrevet

Kunne det vært en ide om at det var greit han jobbet mere, men at han var hjemme de få timene fra ca 16.30 til barna er lagt for så å dra på jobb igjen.  Da får han hjulpet til med eldste og barnet ser pappaen sin og merker ikke at han jobber mye.  Viktig for barna st pappa også er til stede. 

Anonymkode: 955ae...f1b

• Liker 14
Skrevet

Er det økonomiske grunner til at han gjør det, eller trives han rett og slett bedre på jobb enn hjemme?

Sliter dere økonomisk, eller er han en mann som er opptatt av materiell status, merker osv.? 

Om han heller ser verdien i å tilbringe mer tid med familien, så kan han bytte jobb 😊 Er penger viktigere, så fortsetter han.

Anonymkode: 0d557...7f8

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...