sint og etnisk nor Skrevet 30. november 2019 #1 Skrevet 30. november 2019 Jeg har en oldefar som som var en soldat fra bayern han giftet seg faktisk lovlig med oldemoren min. Han var høy, mårkblond, grønne øyne å virkelig en vakker mann har jeg hørt å han konverterte til Lutheransk religion fra den katolske.
Illuminatum Skrevet 30. november 2019 #4 Skrevet 30. november 2019 11 minutter siden, sint og etnisk nor skrev: Jeg har en oldefar som som var en soldat fra bayern han giftet seg faktisk lovlig med oldemoren min. Han var høy, mårkblond, grønne øyne å virkelig en vakker mann har jeg hørt å han konverterte til Lutheransk religion fra den katolske. Faktisk lovlig 🙂 Ellers var det jo uflaks å treffe en av de få katolikkene fra Bayern:-) 2
sint og etnisk nor Skrevet 30. november 2019 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2019 Jeg vett ikke så mye om bayern eller Tyskland
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #6 Skrevet 30. november 2019 1 time siden, Illuminatum skrev: Faktisk lovlig 🙂 Ellers var det jo uflaks å treffe en av de få katolikkene fra Bayern:-) Trodde Bayern hovedsaklig var katolsk jeg? Anonymkode: 59b85...206 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #7 Skrevet 30. november 2019 Undersøkte Ts hva din oldefar konkret gjorde under WW2? Fangevokter i arbeidsleir? Soldat eller offiser Wehrmacht? Waffen-SS? Eller i gestapo? Svaret på dette kan avgjøre om han var en ok eller dårlig person.. Anonymkode: 148e6...2d2 3
Illuminatum Skrevet 30. november 2019 #8 Skrevet 30. november 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde Bayern hovedsaklig var katolsk jeg? Anonymkode: 59b85...206 Du ut helt rett.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #9 Skrevet 30. november 2019 Har en venninne som er etterkommer av en tysk soldat. Hennes oldefar var tysk og oldemor var norsk. Anonymkode: 4f895...e37
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #10 Skrevet 4. desember 2019 Min oldefar var SS soldat. Ikke stolt av det. Heldigvis har ikke etterkommerne av han, meg inkludert- hans verdier. Få jeg har fortalt det til, kun min samboer og bestevenn som vet. Anonymkode: 56a7a...56d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #11 Skrevet 4. desember 2019 Mange som deler deres tankesett, i hvert fall...... Anonymkode: a9a3f...5c5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #12 Skrevet 4. desember 2019 Anbefaler boka «morfar, hitler og jeg» som handler om det med å være etterkommer av de som var på feil side under krigen. sterk og lærerik bok! Anonymkode: 6c4cf...ec3 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #13 Skrevet 4. desember 2019 Gikk i klasse med en som var litt for stolt over hvordan bestefaren hans hadde sikra seg så mye midler under andre verdenskrig at familien hans levde på det nå og at moren hans ikke trengte på jobbe osv. Hans familie samarbeida med tyskerne om noe havnegreier under andre verdenskrig i Norge. Anonymkode: 08629...235
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #14 Skrevet 4. desember 2019 Nå var det ikke mange av tyske soldater som sto på nazistene sin side, men de hadde ikke noe valg enn å gå ut i krigen. Anonymkode: a2016...f12 8
MsElliot Skrevet 4. desember 2019 #15 Skrevet 4. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå var det ikke mange av tyske soldater som sto på nazistene sin side, men de hadde ikke noe valg enn å gå ut i krigen. Anonymkode: a2016...f12 Dette er helt riktig. De fikk en kule -pluss trusler om at familien skulle skytes- om ikke de sto på nazistene sin side. De fleste var unge tyske menn som kun ville leve i fred.
MsElliot Skrevet 4. desember 2019 #16 Skrevet 4. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Gikk i klasse med en som var litt for stolt over hvordan bestefaren hans hadde sikra seg så mye midler under andre verdenskrig at familien hans levde på det nå og at moren hans ikke trengte på jobbe osv. Hans familie samarbeida med tyskerne om noe havnegreier under andre verdenskrig i Norge. Anonymkode: 08629...235 Dette er så provoserende. Jeg er ingen rødstrømpe, men mange norske menn tjente seg rik på å gjøre tjenester for nazistene under krigen. De norske unge jentene som kun forelsket seg - de ble hånet og skamklipt. Barna de fikk ble mobbet. Kvalmt! 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #17 Skrevet 4. desember 2019 5 minutter siden, MsElliot skrev: Dette er helt riktig. De fikk en kule -pluss trusler om at familien skulle skytes- om ikke de sto på nazistene sin side. De fleste var unge tyske menn som kun ville leve i fred. Helt riktig. De fleste ville forsørge familien sin og heller pløye åkeren, drive bakeriet eller butikken sin fremfor å løpe rundt og skyte. Svært mange gikk en sikker død i møte i kamper som ikke kunne vinnes. Min farfar ble tvunget ut i krigen som tysk soldat. Men ikke i Norge. Det var min far som kom hit via arbeid og endte opp her. Anonymkode: a2b3b...364 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #18 Skrevet 4. desember 2019 Krig er mer komplekst enn "gode" og "onde". Du bør se noen dokumentarer. De finnes i hopetall. Anonymkode: a2b3b...364 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #19 Skrevet 14. desember 2019 Der jeg jobber bor en gammel dame som er resultatet av en voldtekt utført av en tysker under andre verdenskrig. Hun er psykisk utviklingshemmede og har bodd i institusjon/bolig hele livet. Anonymkode: bf6dc...b70
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #20 Skrevet 14. desember 2019 Oldefaren min var nazist, men han var norsk og med i NS. Han gjorde ingenting annet enn at han støttet partiet og var medlem da. Men han havnet i fangeleir etter krigen i et par år Jeg er 20 forresten Anonymkode: 1e793...c0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå