AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #1 Skrevet 30. november 2019 Har i løpet av de siste årene fått nye naboer, som har tatt med seg katter til nabolaget, her har ikke vore særlig mange katter før. Har gradvis blitt mer og mer att kattene oppholder seg ved vårt hus, og til tider under verandaen våres. Har i grunn trodd de har gått andre plasser, men siste tiden har jeg blitt vekt midt på natten av skriking fra desse kattene, midt på natten. Beklager, men er ikke stor fan av dyr, og misliker sterkt katter. Og at det virker som en kattefamilie har bosett seg under verandaen min er utrolig forstyrrende. Er det noen der ute som har råd til hva jeg kan gjøre med dette?? 🙏 Anonymkode: 0f462...6ab 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #2 Skrevet 30. november 2019 Da får du vel sette opp noe slik at kattene ikke kommer under der da. Verre er det vel ikke. Anonymkode: 89a8a...281 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #3 Skrevet 30. november 2019 Kattene holder mus unna huset ditt, så du burde være glad for det! Det er faktisk ingenting du kan gjøre med det, katter er egenrådige dyr som streifer mye. Men jeg synes naboen din burde la kattene være inne på natta nå som det er vinter Anonymkode: 520ff...563 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #4 Skrevet 30. november 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Har i løpet av de siste årene fått nye naboer, som har tatt med seg katter til nabolaget, her har ikke vore særlig mange katter før. Har gradvis blitt mer og mer att kattene oppholder seg ved vårt hus, og til tider under verandaen våres. Har i grunn trodd de har gått andre plasser, men siste tiden har jeg blitt vekt midt på natten av skriking fra desse kattene, midt på natten. Beklager, men er ikke stor fan av dyr, og misliker sterkt katter. Og at det virker som en kattefamilie har bosett seg under verandaen min er utrolig forstyrrende. Er det noen der ute som har råd til hva jeg kan gjøre med dette?? 🙏 Anonymkode: 0f462...6ab Vi tettet den helt med hønsenetting, den er skjult av panel utenpå da. Vi var helt nødt til å gå drastisk til verks da kattene gjorde fra seg i hauger og lass under terrassen vår. Nå er problemet ute av verden. Anonymkode: 4f517...712
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #5 Skrevet 30. november 2019 De kommer til dere fordi at det ikke er en annen katt som har territorium der. Skrikingen på natta er egentlig en kamp om hvem som skal få ha det som territorium. Det er tvilsomt en kattefamilie under der, men de har vel funnet ut at det er fint under verandaen deres fordi det ikke blåse el. lignende. Dessuten holder de rotter og mus unna og det er ingen dum ting. Anonymkode: 15476...65e
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #6 Skrevet 30. november 2019 Vi sliter med naboens katter også. Men hos oss stinker det så kattepiss at vi ikke orker å bruke terrassen. Har stengt av så de ikke kommer under, men de tisser i bed og potter, og det vet ikke hvordan vi kan fikse. Utrolig kjedelig. Skal sjekke nabolaget for katter neste gang vi flytter, for kjedelig å ikke orke å bruke uteplassen. Anonymkode: 68168...609
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #7 Skrevet 30. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Vi sliter med naboens katter også. Men hos oss stinker det så kattepiss at vi ikke orker å bruke terrassen. Har stengt av så de ikke kommer under, men de tisser i bed og potter, og det vet ikke hvordan vi kan fikse. Utrolig kjedelig. Skal sjekke nabolaget for katter neste gang vi flytter, for kjedelig å ikke orke å bruke uteplassen. Anonymkode: 68168...609 Katter går ofte på do på de samme stedene. Om det lukter tiss når dere er ute er det sannsynligvis 1 eller 2 plasser med myk jord som er behagelig å gå på do i Dere kan forsøke bruke nesen og finne disse stedene og flytte potter eller finne et sted lenger unna uteplassen og lage en bortgjemt sandkasse de kan gjøre fra seg i. Kanskje dere har et sted utenfor tomten dere kan legge jord eller myk sand Dere kan også kjøpe UV lampe for å finne katteurin og se hvor problemområdene er Anonymkode: f0351...650 1
Rockesau Skrevet 30. november 2019 #8 Skrevet 30. november 2019 Tett igjen og strø på "kattevekk" eller kaffegrut
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #9 Skrevet 30. november 2019 Har dere snakket med naboen og fått dem til å kastrere kattene sine? Hvis naboens katter er kastrert (både hunn- og hannkatter) og det fremdeles er høylytt katteskriking om nettene, så betyr det at det er fremmed, streifende katt i nabolaget. Og fremmed, streifende katt er ikke kastrert. Anonymkode: 357c1...ac8
skrue Skrevet 30. november 2019 #10 Skrevet 30. november 2019 (endret) Jeg har ett par nabolagskatter som kommer titt og ofte. Litt skriking en gang i blant. Ser det positive i det at det nok reduserer problemet med både mus og rotter. De er litt for ivrige etter fugler som mates, men det får være. Endret 30. november 2019 av skrue 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #11 Skrevet 30. november 2019 Legg tornebusker der de gjør fra seg (vondt å gå på). De liker heller ikke lukt av kaffegrut, sitrusfrukter (skall), chili, så dette kan legges ut. Eventuelt få egen katt. Anonymkode: a9ad2...20c
TheTeen Skrevet 30. november 2019 #12 Skrevet 30. november 2019 Disse problemene hører jeg stadig om og i 90% av tilfelle er det uansvarlige katteeiere som ikke har kastrert katten sin. Som anonym bruker nevner lenger opp er ikke det vanlig oppførsel for kastrerte katter. Ville tatt en prat med eier og krevd at de kastrerer og fortelle om problematikken. De aller fleste forstår at naboene ikke ønsker eiendelene sine pisset ned og katter boende under terrassen.
Gjest Aqua Skrevet 30. november 2019 #13 Skrevet 30. november 2019 Er det ikke litt rart at alle rådene som gis er ting TS må gjøre? Hva med katteeier? Synes det er feil at en som plages med andres kjæledyr skal gå til anskaffelse av UV-lamper, grave opp hagen og bygge gjerde... Hilsen en hundeeier som er vant til at man må ta ansvar for egne dyr.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #14 Skrevet 1. desember 2019 11 timer siden, Aqua skrev: Er det ikke litt rart at alle rådene som gis er ting TS må gjøre? Hva med katteeier? Synes det er feil at en som plages med andres kjæledyr skal gå til anskaffelse av UV-lamper, grave opp hagen og bygge gjerde... Hilsen en hundeeier som er vant til at man må ta ansvar for egne dyr. Det er nå en gang sånn at det ikke er mulig å tvinge katteeieren til å gjøre noe denne ikke vil. Det er heller ikke mulig å sikre seg mot at det kommer til flere katter fra andre steder, med ukjente eiere. Men man kan velge å gjøre enkelte enkle tiltak selv. Anonymkode: 865c9...74d 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #15 Skrevet 1. desember 2019 Hei Ts. Personlig synes jeg katte-eiere i altfor liten grad blir ansvarliggjort. At de skaper uønskede problemer hos dere, er jo egentlig ikke deres skyld/problem. Jeg synes alt for mange katteeiere gjemmer seg bak at «katter er bare dyr som må få bevege seg rundt», og bryr seg mindre om de uønskede konsekvensene det måtte ha for andre. når folk som deg Ts ikke har bedt om katt, synes jeg man skal få slippe å bli vekt om natta av kattehyl. Kattebæsj skal man heller ikke trenge å måtte ha i egen hage. Det er urettferdig at naboer skal måtte bruke penger på netting og kattemidler, når man ikke har ansvaret. Jeg synes du bør snakke med den aktuelle naboen, og prøve å komme fram til en løsning som kan fungere for dere. Om det blir at de betaler kattemidler, setter opp nettingen hos dere eller holder kattene inne på natterstid, får dere bli enig om. Men det er uansett ikke dere som har valgt å få dyr men naboene, og da må de ta konsekvensen om det sjenerer andre. Ellers bør de ikke ha dyr. Ikke alle er glad i katter, og det må folk få lov til å ikke være. Anonymkode: 62e5c...3f9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #16 Skrevet 1. desember 2019 11 timer siden, Aqua skrev: Er det ikke litt rart at alle rådene som gis er ting TS må gjøre? Hva med katteeier? Synes det er feil at en som plages med andres kjæledyr skal gå til anskaffelse av UV-lamper, grave opp hagen og bygge gjerde... Hilsen en hundeeier som er vant til at man må ta ansvar for egne dyr. Kan ikke DU komme et godt forslag for hva katteeier kan gjøre? Anonymkode: 608f9...304
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #17 Skrevet 1. desember 2019 Katter er da ingenting mot fugler. De skriker og bærer seg både dag og natt, og ingen tar ansvar. Anonymkode: e1b29...57a
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #18 Skrevet 1. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Ts. Personlig synes jeg katte-eiere i altfor liten grad blir ansvarliggjort. At de skaper uønskede problemer hos dere, er jo egentlig ikke deres skyld/problem. Jeg synes alt for mange katteeiere gjemmer seg bak at «katter er bare dyr som må få bevege seg rundt», og bryr seg mindre om de uønskede konsekvensene det måtte ha for andre. når folk som deg Ts ikke har bedt om katt, synes jeg man skal få slippe å bli vekt om natta av kattehyl. Kattebæsj skal man heller ikke trenge å måtte ha i egen hage. Det er urettferdig at naboer skal måtte bruke penger på netting og kattemidler, når man ikke har ansvaret. Jeg synes du bør snakke med den aktuelle naboen, og prøve å komme fram til en løsning som kan fungere for dere. Om det blir at de betaler kattemidler, setter opp nettingen hos dere eller holder kattene inne på natterstid, får dere bli enig om. Men det er uansett ikke dere som har valgt å få dyr men naboene, og da må de ta konsekvensen om det sjenerer andre. Ellers bør de ikke ha dyr. Ikke alle er glad i katter, og det må folk få lov til å ikke være. Anonymkode: 62e5c...3f9 Høres ut som det er kattene til flere naboer det er snakk om. Kanskje også en villkatt. Så hvilken nabo er det som skal ta ansvar.? Utover å evt dekke kostnader som TS må ut med, hva annet kan en katteeier egentlig gjøre? Holde kattene inne hele tiden? Anonymkode: 608f9...304
Gjest Aqua Skrevet 1. desember 2019 #19 Skrevet 1. desember 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke DU komme et godt forslag for hva katteeier kan gjøre? Anonymkode: 608f9...304 Tja, være på tilbudssiden når man skaffer seg katten. Dvs ta kontakt med naboer og gjøre nødvendige tiltak før behovet oppstår. Ellers: droppe katt hvis man bor i et boligfelt.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #20 Skrevet 1. desember 2019 1 time siden, Aqua skrev: Tja, være på tilbudssiden når man skaffer seg katten. Dvs ta kontakt med naboer og gjøre nødvendige tiltak før behovet oppstår. Ellers: droppe katt hvis man bor i et boligfelt. Hva er de nødvendige tiltakene før behov oppstår? En katt kan besøke naboer som bor noen km unna. Skal dem kontakte de alle sammen? Anonymkode: 608f9...304
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå